Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

ZUS/OFE – jak złożyć wniosek przez Internet?

Od 1/04/2014 do 31/07/2014 każdy Klient OFE może złożyć w ZUS odpowiednią deklarację o pozostaniu w OFE. Taki wniosek można złożyć na Platformie Usług Elektronicznych ZUS - trzeba jednak wcześniej posiadać uwierzytelniony profil PUE lub zaufany profil ePUAP.

Mimo tego, że w lipcu 2010 byłem dosyć sceptycznie nastawiony do ePUAP to i tak kiedy platforma wystartowała założyłem sobie zaufany profil. Od tego czasu skorzystałem z profilu raz – do założenia profilu PUE w ZUS. Dziś skorzystałem z obu aby złożyć wniosek w sprawie OFE.

Szukanie wniosku rozpocząłem od zapytania „wirtualnego doradcy” dostępnego w specjalnym oknie na głównej stronie platformy usług elektronicznych ZUS. Odpowiedź jaką otrzymałem nic mi nie dała.

Zalogowałem się (za pomocą konta PUE) i rozejrzałem się po dostępnych możliwościach. Doszedłem do wniosku, że być może interesujący mnie wniosek znajdę w menu „Usługi”, opisanym jako „Katalog usług elektronicznych”.

Okazało się, że ten „Katalog” dostępny jest wyłącznie dla użytkowników zalogowanych na profilu.

Wniosek o nazwie: „Oświadczenie członka OFE o przekazywaniu składki do OFE” znalazłem na ostatniej stronie, na pozycji 84 (na 85 dostępnych).

Potem dowiedziałem się, że ten wniosek wymaga wyższego poziomu autoryzacji (podpis z użyciem profilu potwierdzonego).

Powyższe musiałem potwierdzić ponownie:

Wniosek okazał się banalnie prosty. Na dwóch już wypełnionych stronach, jedyne co musiałem wypełnić to wybrać z listy otwarty fundusz emerytalny, którego obecnie jestem klientem: (#UWAGA# dzięki komentatorom okazało się, że popełniłem tu błąd bo nazwę funduszu wpisujemy tylko wtedy kiedy chcemy zmienić OFE)

Wypełniony wniosek trzeba ZAPISAĆ. Dopiero potem pojawi się opcja wysłania go do ZUS.

Po kliknięciu w „Wyślij do ZUS” pojawi się okno, w którym trzeba wybrać sposób komunikacji zwrotnej.

W następnym kroku musimy wybrać metodę podpisu.

Wybrałem ePUAP.

Tam podpisałem wniosek profilem zaufanym.

Otrzymałem potwierdzenie wysłania dokumentu.

Dodatkowo mój wniosek pojawił się w menu „Dokumenty i wiadomości” w skrzynce „Dokumenty wysłane”. Cała operacja zajęła mi jakieś 5 min.

ps. Fajne się robi w "Elektronicznym Państwie". Jeszcze 10 lat temu pukałbym się wygiętym palcem wskazującym w czoło, gdyby ktoś mi powiedział, że taki wniosek można złożyć w ZUS online. Dziś jednak klik, klik, klik i już. Tak trzymać proszę Państwa. 

inne

Komentarze

Vanshei   10 #1 01.04.2014 15:21

Dobrze że do platformy ZUS można się zalogować poprzez ePUAP (myślałem że znów będzie trzeba dylac do siedziby ZUS żeby sie "potwierdzać" z dowodem) miłe zaskoczenie w tym dziwnym e-kraju ;)

Songokuu   11 #2 01.04.2014 15:38

Dzięki za poradnik. Na pewno skorzystam ja i cała moja rodzina.
Nie jestem godzien aby być razem z panem premierem w ZUS...

DjLeo   13 #3 01.04.2014 15:47

@Songokuu

Ale przecież i tak będziesz w ZUS :), tylko część składek poleci do OFE, reszta i tak do ZUSu.

To jak dla mnie nawet nie jest mniejsze zło. To jak wybór pomiędzy Lucyferem, a Belzebubem. I u jednego i u drugiego czeka kocioł z lawą :)

Songokuu   11 #4 01.04.2014 15:56

Siejem ci propagandę na G+

Songokuu   11 #5 01.04.2014 15:58

W sensie to do januszka było.

@DjLeo

Skoro rząd twierdzi, że ZUS jest lepszy to twoim obowiązkiem jest zrobić na odwrót :P

DjLeo   13 #6 01.04.2014 16:09

Już kiedyś mówiłem, że jest rozwiązanie tego problemu w 3 krokach :)

Songokuu   11 #7 01.04.2014 16:15

I w pełni go popieram :D

O4i   9 #8 01.04.2014 20:52

Zmotywowałeś mnie do złożenia wniosku o profil zaufany. :)

nitro2012   7 #9 01.04.2014 21:07

ani ZUS ani OFE... wolę teraz sam zeżreć...

saturno   6 #10 01.04.2014 21:12

@Songokuu| 01.04.2014 15:38
//Nie jestem godzien aby być razem z panem premierem w ZUS...//

Premierowi wisi czy chcesz być z nim w OFE czy nie, bo premier ma zapewne już ładną sumkę odłożoną w 3-im filarze.
Dla niego ważne że przekrętem z OFE udało się ukryć dług publiczny i wskoczy na wymarzony stołek w ZSRE.

  #11 01.04.2014 21:16

Chile jako pierwsze wprowadziło system emerytalny OFE - warto poczytać o tym ile zyskali.
Lepiej uczyć się na cudzych błędach niż własnych.

troiP   3 #12 01.04.2014 21:17

epuap to wiele możliwości, bez stania w kolejce do urzędu komunikacji etc. warto go mieć. fakt taki, tylko jest taki, że trzeba chcieć go założyć i udać się do ZUS lub US i się potwierdzić dowodem. Przy dobrej organizacji czasu i dojeździe to maks godzina.

  #13 01.04.2014 21:31

Chile jako pierwsze wprowadziło system emerytalny OFE - warto poczytać o tym ile zyskali.
Lepiej uczyć się na cudzych błędach niż własnych.

  #14 01.04.2014 21:43

"Na dwóch już wypełnionych stronach, jedyne co musiałem wypełnić to wybrać z listy otwarty fundusz emerytalny, którego obecnie jestem klientem"


Z listy sie wybiera, jeśli dana osoba chce zmienić OFE ......

still23   3 #15 01.04.2014 22:01

ePUAP ciekawa funkcjonalność niedoskonała ale działa i da się w zus całkiem sporo spraw załatwić jak i w wielu innych urzędach. A jeśli niema formularza do danej sprawy na platformie lub dany urząd go nieudostępnia to wystarczy złożyć poprzez ePUAP tzw pismo ogólne do urzedu i gitara gra. W wersji 2.0 prawdopodobnie z poziomu ePUAP będzie można opłaty wnosić więc będzie kolejny plus

Over   9 #16 01.04.2014 22:07

Pracujmy na wspólną przyszłość, pracujmy bo polska to nasz kraj ojczysty który wspomaga nas w trudnych chwilach, a policja nie każe nas bezpodstawnie za pierdoły, żyjmy w szczęśliwym kraju gdzie każdy polak kocha 2 polaka i nie robi 2 na przekór, ci co się dorobili majątku na jakiś rzeczach są zamożni ale nikt im nie zazdrości i nie próbuje kłaść kłód pod stopy aby się potkneli i stracili cały swój majątek...
Było by zbyt kolorowo.....
ZUS CZY OFE To złodzieje, jak cały ten chory system pełen bzdurnych niekiedy przepisów i wszystko jest kierowane w obywateli którzy są w większości bogu ducha winni...
Zabrać ukraść w ramach prawa.... to cała polska.....

jkolonko   6 #17 01.04.2014 22:58

Też się cieszę, że można to zrobić online. Ale po tym opisie jakie to proste jednak nóż się w kieszeni otwiera.

carmelo   3 #18 01.04.2014 22:59

skoro ZUS jest tak dobry to dlaczego jest przymusowy???

floyd   7 #19 01.04.2014 23:08

@Over
Nie jest tak źle bo np. zawistny i niewdzięczny lud francuski, to nawet uciął głowę swemu dobroczyńcy Ludwikowi XVI i nie tylko jemu więc na Twoim miejscu tak bardzo bym nie narzekał. :)

boryssan   2 #20 01.04.2014 23:20

W tle chyba Photoshop :)

  #21 01.04.2014 23:48

Do OFE i tak trafi jedynie 15% składki. Wystarczy taka sytuacja jak ostatnio na Krymie i wzrosty z całego poprzedniego roku diabli biorą. Do tego dochodzą koszty funduszu, który z czegoś żyć musi...
Jedyny okres stabilnego wzrostu był po wojnie, teraz to rosyjska ruletka (dosłownie). Dla mnie OFE to zwykły przekręt, dodatkowe zadłużanie kraju, który nie ma przecież nadwyżek.
No ale każdy zdecyduje jak chce. Żeby nie było, z ePUAP korzystam i sporo rzeczy jako prowadzący działalność załatwiłem bez latania do okienka, jednak tej funkcji z OFE nie przetestuję ;)

Dimatheus   12 #22 02.04.2014 00:23

Hej,

No nic - faktycznie trzeba czym prędzej założyć profil zaufany i deklarację dla OFE zrobić online. Nie można pozwolić ekipie rządzącej niszczyć planów długoterminowych - obecna zagrywka to tylko skok na kasę. I co jasne, zmiany dotykają tych, którzy pisma nie złożą. A ciekawe, jakby sytuacja była odwrotna? Kto chce do ZUSu, niech wypełnia papierek. Nikt by nie przeszedł.

Pozdrawiam,
Dimatheus

gowain   14 #23 02.04.2014 01:02

@Dimatheus "Nie można pozwolić ekipie rządzącej niszczyć planów długoterminowych" - serio? Gra się toczy o marne 2,92% z Twojego wynagrodzenia. Czyli jakieś 15% z całej składki. Jak wybierzesz OFE, to 85% Twojej składki i tak pójdzie do ZUSu. Teraz policzmy - przy zarobku 3000zł brutto miesięcznie, 87zł idzie do OFE x 12 miesięcy = 1044zł. W tym samym czasie prawie 6000zł trafi do ZUSu. Ja tu nie stoję po żadnej stronie, ale mielenie w mediach ciągle tematu OFE czy ZUS, to kolejny temat zastępczy. Rząd się powinien zajmować reformami, które czekają już lata. A wracając do OFE to te wspaniałe fundusze od czasu kiedy powołali je do życia, zarobiły 14mld zł - i to jest skandal. A teraz? Teraz to obojętne czy będziesz oddawał pieniądze do OFE czy do ZUSu. W jednym i drugim tych pieniędzy nie ma. Jak sobie nie odłożysz oszczędności na starość, to i tak i tak będzie bida (no chyba, że zarabiasz grube tysiaki, to i składka jest sporo wyższa).

A profil w ePUAPie polecam założyć, do tego jeszcze ZIP w NFZie, żeby skontrolować czy nie masz jakiś "ekstra" zabiegów, których nie przechodziłeś.

januszek   14 #24 02.04.2014 04:54

@gowain, nawiasem, konta ZIP w NFZ nadal nie można założyć korzystając z ePUAP. I to pokazuje jak mocno "odleciano" w absurdy przy projekcie informatyzacji ZUS.

command-dos   13 #25 02.04.2014 07:01

czy profil ePUAP można powiązać z Fejsbukiem? ;)

  #26 02.04.2014 08:48

Januszek - jakoś nie zrozumiałem Twojego powiązania ZIP NFZtu i PUE ZUSu ... to moim zdaniem tylko świadczy o niedopasowaniu później tworzonego ZIP do działających już rozwiązań integracji i uwierzytelnienia przez ePUAP ...

januszek   14 #27 02.04.2014 09:07

@kimiro: Moim zdaniem to niedopasowanie jest właśnie konsekwencją wcześniejszych projektów związanych z informatyzacją ZUS. Chodzi mi o to, że ZIP nie jest nowym, samodzielnym projektem tylko czymś co działa w ramach już istniejących rozwiązań w ZUS.

  #28 02.04.2014 09:15

W Twoim opisie jest błąd ! W formularzu nie zaznaczamy żadnego funduszu emerytalnego !!! Jest to wyjaśnione poniżej, pod gwiazdką. Zaznaczamy fundusz tylko w przypadku chęci jego zmiany. Masz to nawet wyjaśnione na swoim screenie :)
Wpis fajny, rzeczywiście głęboko ukryty jest ten wniosek. A swoja drogą ta platforma nie jest dla normalnego człowieka (czytaj Kowalskiego) To jest potężne narzedzie dla księgowego rozliczającego np. Twoje składki ZUS. Zwykły użytkownik to zginie marnie w natłoku tych formularzy. I tak jest lepiej niż w ePUAPIE, bo tam to natłok różnych informacji przyćmiewa zdrowy rozsądek związany z UF.

gowain   14 #29 02.04.2014 09:19

@januszek wiem, wiem - musiałem się pofatygować do NFZtu - na szczęście obyło się bez kolejek. 10min i wszystko załatwione :) Teraz każdemu polecam zakładać, największe przewałki będą przy osobach starszych, które chodzą dosyć często do lekarza.

  #30 02.04.2014 09:27

Nie wiem jak w wersji elektronicznej, ale wersji papierowej (załącznik do rozporządzenia) NAZWĘ FUNDUSZU WPISUJEMY GDY CHCEMY ZMIENIĆ FUNDUSZ

januszek   14 #31 02.04.2014 10:46

Macie rację co do wpisywania funduszu. Najwyraźniej nie doczytałem i co za tym idzie źle wypełniłem wniosek bo wybrałem ten fundusz, którego już jestem Klientem. Ciekawe czy to spowoduje odrzucenie mojego wniosku? ;)

olmeca   7 #32 02.04.2014 11:14

Dzięki za poradnik, już jestem dopisany i niestety z rozpędu wybrałem fundusz ten w którym jestem, mimo, że nie powinienem. Myślę, że nie sprawi to w ZUS problemu.

  #33 02.04.2014 12:09

Januszek
Z tego co wiem ZIP jest zupełnie osobnym tworem realizowanym dla NFZ, zupełnie nie związanym z PUE i z ZUS - stąd było moje zdziwienie.

  #34 02.04.2014 12:43

no ja tez zostaje o ofe skoro było przymusowe to niech tak bedzie dalej bo nie chce robic przyjemnosci premierowi

still23   3 #35 02.04.2014 13:08

Jeśli wpisujemy ten sam fundusz w którym jesteśmy obecnie lub zostawimy pole wyboru OFE puste to nic nie zmienia to w naszym członkostwie w danym OFE ale jeśli wpiszemy inny fundusz niż w którym jesteśmy to trzeba w następnym kroku podpisać umowę z nowo wybranym OFE.

Vanguard1990   2 #36 02.04.2014 14:33

Ostatnio zainteresowałem się tymi emeryturami mimo, że mam 23 lata i dopiero będę zaczynał pracę na umowe.
I co się okazało, że jednak istnieje u nas emerytura amerykańska. Jest to 3ci filar w wieku 24 lat jak zaczne odkładać 100zł miesięcznie będę miał 40% więcej pieniędzy na tym prywatnym emerytalnym funduszu inwestycyjnym niż gdybym wkładał je do seju/konta w banku przez 42 lata.
Prognozowany realistyczny wzrost takiego funduszu to 6% rocznie ja pesymistycznie założyłem, że będzie to 4% ale mimo to się naprawdę opłaca. OFE ZUS jedno i to samo ja jestem zdania ze każdy rozumny człowiek powinien mieć 3 filar.
Kasa jest zwolniona z podatku dochodowego, jedynie jak wyciągniesz przed emeryturą kase to zostanie ona opodatkowana na 18%(belka).
Tylko, że ta emerytura nie jest dożywotnia. Posiada plany wypłacania na 10-15-20 lat ale to od nas zależy co wybierzemy, gdy umrzemy pozostałe pieniądze trafią do wybranej przez nas osoby. Nawet jakby pieniądze tam nie rosły to i tak warto bo na codzień nie okradnie mnie klub,monopolowy, totek na te 100zł a sobie odłożę.
A teraz proszę fundusze o wpłacenie skromnych datków za reklame :)
Czytam swój koment i wali trollem wynajetym przez fundusz :D

Vanguard1990   2 #37 02.04.2014 14:34

Znając mnie jeśli nie bede miał dzieci to pewnie w kryzysie wieku średniego wypłace te pieniądze ^^

  #38 02.04.2014 15:40

Trzeci filar to chyba jedyna sensowna opcja dla kogoś kto jest w stanie odłożyć dodatkowo. Oczywiście obarczona ryzykiem jak wszystko. Z drugiej strony jakby kupować regularnie złoto, to pewnie wyszło by na to samo.
Warto pamiętać, że pieniądze z OFE na 10 lat przed przejściem na emeryturę będą przesuwane do ZUS, jeżeli w tym okresie nie będzie bessy to może coś z tego będzie, ale biorąc pod uwagę, że dzisiaj cykle są coraz krótsze i bardziej przypominają konwulsje to jakoś ciężko na optymizm. Jedno jest pewne, że zapłacicie OFE za obsługę i zwiększycie dług państwa, bo jest to przesunięcie pieniędzy z podatku jakim jest ZUS. W 2008 aktywa OFE spadły o 30mld, a w 2011 o 12mld, więc póki co nie ma tam żadnego zysku. Dług państwa dzięki OFE od 1999 wzrósł o 300mld. Może ktoś widzi w tym jakiś sens, ja nie.

litestep   3 #39 02.04.2014 15:47

> Chile jako pierwsze wprowadziło system emerytalny OFE
> - warto poczytać o tym ile zyskali.

Zasadniczo w Chile wszystko poszło OK. Nie licząc tego drobnego faktu, że większość osób w wieku emerytalnym nie odłożyła w OFE wystarczająco pieniędzy by starczyło choćby na bardzo skromną emeryturę. Zasadniczo nie wina funduszu, że kraj jest biedny, ludzie zarabiają mało/na czarno. Rząd w obawie przed protestami wprowadził minimalną emeryturę i można odliczać kiedy emerytury rozsadzą w Chile budżet, zresztą podobnie będzie u nas - w sumie tylko nie wiadomo czy za 20, 30 czy też już za 15 lat.

  #40 02.04.2014 15:50

Niestety panowie muszę Was zmartwic, ale III filar to jest największa ściema :) Wieksza niż ZUS i OFE razem wzięte. Nikt Wam nie mówi ale tylko mały procent od wpłacanych pieniędzy w ciągu pierwszych 5 lat jest inwestowany. Gros tej kwoty to prowizje...
To jet reczywiście opłacalne w bardzo długim okresie życia. Dodatkowo zapominacie o indeksacji składek. Jednym słowem, jak sam sobie nie uzbierasz na emeryturę to guzik dostaniesz. Aha, żeby byłośmieszniej to nie opłaca się też trzymać kasy w bankach. Te wyliczenia na naszych kontach to wirtualne pieniądze. Tak naprawde bank ich nie ma. Dopiero jak ktoś wpłaci to ewentualnie nam bank wyda kasę. Ot taka piramida finansowa :D tylko "legalna".
W co zatem inwestować ? W surowce ? W obligacje ? Nie moi drodzy. W wiedze i umiejętności. Jezeli masz wiedzę mozesz starać się o wynalazek i patent na niego. Z tego można naprawdę godnie żyć. Jak nie masz wiedzy ale umiejętności, otwórz choćby firmę monterską (hydraulik) Na starość rozwiniesz ją, zatrudnisz ludzi i to oni bedą na ciebie pracować... Ot taki ZUS w skali mikro.
Niestety ale straszne mamy czasy dla naszych emerytur

januszek   14 #41 02.04.2014 15:53

@litestep: Doświadczenia Chilijskie pokazały w praktyce to o czym można się też dowiedzieć z filmu: "The Wolf of Wall Street" - prawdziwe pieniądze to prowizje a zgarniają je finansiści... ;)

  #42 02.04.2014 16:07

W roku 2006 rząd Chile musiał dokonać gruntownej reformy emerytalnej bo okazało się, że większość społeczeństwa nie posiada prawie żadnych środków na swoich kontach osobistych w OFE, albo zgromadzone środki są tak małe, że nie dają żadnego zabezpieczenia.

  #43 02.04.2014 18:20

Dzięki za opis. Pewnie musiałbym przeczytać tonę bzdur gdyby nie ten opis :-)

pain3hp   4 #44 02.04.2014 18:35

Fajny poradnik, dzięki niemu zrobię tak samo.

  #45 02.04.2014 23:21

ok, ale powiedźcie mi.

Czy jak wybieram OFE to teoretycznie gdy nic się nie zmieni to mogę sobie też obniżyć teoretyczną emeryturę gdy np. na giełdzie już zawsze będą spadki ?

  #46 03.04.2014 07:23

Gdyby ZUS nie był przymusowy to Pan Tusk byłby jedynym ubezpieczonym w tej chorej instytucji.

  #47 03.04.2014 11:16

Program w sumie fajny, ale dane bardzo nieaktualne a wysłanie formularza tak zakamuflowane, że musiałem tu własnie szukać porady, bo nie wiedziałem, ktróra usługa jest właściwa. Także nie bajeruj, że takie fajne e-państwo mamy, bo tylko kłody pod nogi i zniechęcanie do OFE. Ale dzięki za fajną prezentację.

januszek   14 #48 03.04.2014 13:50

@aas: Pamiętam czasy, kiedy w ZUS stało się przed Urzędniczką na baczność i grzecznie czekało aż skończy jeść jogurt. Zdarzało się też, że po wejściu do gabinetu można było usłyszeć: "Proszę wyjść, nie widzi pan, że jem!?"... 20 lat temu składania wniosków zdalnie nie wymyślili nawet autorzy sci-fi ;P

  #49 03.04.2014 14:58

Dzięki za pomoc - super przejrzyście wyjaśniłeś co po kolei robić :)

wiesios1   2 #50 03.04.2014 15:33

Dzięki za ten wpis, zaoszczędził mi wiele czasu.
@Nieobeznany:
nie wyobrażam sobie ciągłych spadków na giełdzie. One są co najwyżej okresowe (przynajmniej jak dotychczas). Teoretyczne ryzyko istnieje, ale przynajmniej jest spora szansa na zysk, w przeciwieństwie do ZUS, gdzie obniżenie emerytury jest gwarantowane. Ten archaiczny twór ma coraz mniejsze wpływy, a coraz większe wydatki, bo społeczeństwo się starzeje, przybywa emerytów, dzieci jest coraz mniej itd. i nie wygląda na to żeby się to miało zmienić. To co masz na koncie w ZUS to nie pieniądze, ale OBIETNICA. Jak jest z obietnicami wiemy z pewnego przysłowia i z wypowiedzi polityków.

  #51 03.04.2014 17:25

Sam bym tego nie znalazł.
WIELKIE DZIĘKI ZA WPIS.

  #52 04.04.2014 11:45

Ja po 20 latach pracy w branży informatycznej nie potrafię zrozumieć poniższego komunikatu na OFE-01

Formularz nie może być uruchomiony. Wykryto wtyczkę (plugin) Adobe Flash Player, która jest bezpośrednio zintegrowana z przeglądarką Google Chrome i jest domyślnie włączona.
Poprawne funkcjonowanie formularzy wymaga zainstalowania i używania zewnętrznej wtyczki (plugina) Adobe Flash Player.
Szczególy rekonfiguracji przegladarki Google Chrome znajdują się w linku poniżej:

https://support.google.com/chrome

camper   4 #53 05.04.2014 10:10

złożone. dzięki za info bo miałem się do tego zabierać przed kilkoma dniami, a dzięki wpisowi duże ułatwienie. warto na bieżąco zaglądać na DP

  #54 05.04.2014 13:53

super info moje gratulacje :) ja szukałem tego oświadczenie i w "gąszczu" wniosków i stwierdziłem,że jeszcze nie ma tego oświadczenia a tu miła niespodzianka!!! pzdr

  #55 05.04.2014 13:57

@p3mp3k: ja sobie darowałem żonglowanie pluginami w Chrome, nic to nie dało. Udało mi się złożyć wniosek dopiero Firefoxem.

  #56 06.04.2014 14:54

Dzięki kolego za pomoc.
Właśnie szybo załatwiłem sprawę.
Pozdrawiam :)

  #57 07.04.2014 19:29

Fajna instrukcja tylko, że u mnie nie znalazłem "Oświadczenia..." . Rozumiem, że wnioski są spersonalizowane. Do tej pory przekazywałem składki do OFE. Może w wieku 58 lat już tyko do ZUS?

  #58 07.04.2014 19:55

Dzięki wielkie. Zaoszczędziłeś mi wiele czasu bo opcja jest ukryta niebotycznie :)

Vanshei   10 #59 07.04.2014 20:20

@e-tutka wpisz w wyszukiwarce na platformie ZUS (na stronie z usługami) OFE i powinno wyszukać oświadczenie :)

  #60 09.04.2014 22:59

Bez podpowiedzi z tej strony chyba nie znalazłbym usługi pozostania w OFE w PUE. Fajnie że można złożyć oświadczenie on-line, aby jednak nie było zbyt łatwo, najpopularniejszą usługe w najbliższych miesiącach ustawiono jako przedostatnią na liście. Chyba rząd RP bardzo nie chce byśmy cokolwiek odkładali w OFE ...

  #61 10.04.2014 17:42

Bardzo dziekuje za podzielenie sie tym tutorialem. Ogromna oszczednosc czasu. Dziekuje!

  #62 13.04.2014 22:30

Wielkie dzięki za tą instrukcję.

  #63 13.04.2014 23:36

Wielkie dzięki za opis użycia formularza, schowanego w przez ZUS na końcu listy.
Mam profil PUE potwierdzony w oddziale ZUS i podpisanie elektroniczne było bezproblemowe.
Udało się.

  #64 16.04.2014 00:06

Dzięki za instrukcję!!

  #65 16.04.2014 18:20

Dziękuję za instrukcję. Przeszukałam strony ZUS i oprócz linka do strony PUE.ZUS nic więcej nie było. Dopiero tutaj znalazłam instrukcję dla ludzi.

  #66 17.04.2014 16:00

No właśnie... Wszystko spoko, tylko, że ja mam dostępnych 74 elementów na liście usług, a z tego, co wycztałam w artykule, powinno być 85. Wpisuję we wszelkie możliwe rubryczki " ofe, OFE, fundusze, otwarte, otwarte fundusze emerytalne, Otwarte Fundusze Emerytalne " I nic... dosłownie nic!

  #67 20.04.2014 20:40

Dzieki za kawał dobrej roboty, zanim znalazłem tą strone to godzine szukałem tego oświadczenia na stronie pue.zus.pl, widać postarali się jak tylko mogli aby utrudnić ludziom pozostanie w OFE.
Dzieki pozdrawiam

  #68 22.04.2014 13:47

dzieki za opis! w 100% pomógł mi ! Dzięki.

  #69 22.04.2014 23:15

Dzięki!!

  #70 23.04.2014 13:02

Bardzo pomocne.

  #71 23.04.2014 14:26

Pomocne, choć istota sprowadza się do:
a) wybierz "usługi"
b) wpisz "OFE" do okienka filtra
i wtedy "członkostwo ..." jest na pozycji 3
reszta jak po sznurku. Tylko fakt, ze to oświadczenie się pod usługami kryje był dla mnie tajemnicą.

a ePUAP bardzo wygodny - w zus, urzędzie miejskim i nfz.

maciejosik1   2 #72 24.04.2014 15:59

W Chrome po wyłączeniu zintegrowanego Flasha i doinstalowaniu normalnej wtyczki ze strony Adobe niestety nie działa a Internet Explorer 11 jest "nieobsługiwaną przeglądarką" i "nie spełnia minimalnych wymagań Nowego Portalu Informacyjnego"...

"Komunikat

Twoja przeglądarka nie spełnia minimalnych wymagań Nowego Portalu Informacyjnego. Aktualnie wspierane przeglądarki to:
•Internet Explorer 8+
•Firefox 6+
•Chrome 8+"

Po prostu brawa dla informatyków ZUSu - w nieobsługiwanej przeglądarce udało mi się przesłać formularz do ZUSu za pomocą zintegrowanego z IE 11 Flash Playera - jakoś w tym przypadku nie było problemu z zintegrowaną wtyczką Flash to dlaczego z wersją w Chrome jest taki problem ?

  #73 28.04.2014 21:54

Witam poco ta cała heca najpierw trzeba założyć II filar a potem łapu capu i kasa na WIEJSKA dal biedoty rządowej której zawsze mało, teraz te szopki z zostaniem lub ładowanie kasy dla bankruta ZUS i te wszystkie utrudnienia że niby można to zrobić przez internet a cała jest gehenna.Może wywalić ty urzędasów co pasiemy ich za nasze .Chyba Polska będzie drugą UKRAINĄ.

  #74 28.04.2014 21:57

Witam poco ta cała heca najpierw trzeba założyć II filar a potem łapu capu i kasa na WIEJSKA dal biedoty rządowej której zawsze mało, teraz te szopki z zostaniem lub ładowanie kasy dla bankruta ZUS i te wszystkie utrudnienia że niby można to zrobić przez internet a cała jest gehenna.Może wywalić ty urzędasów co pasiemy ich za nasze .Chyba Polska będzie drugą UKRAINĄ.

  #75 02.05.2014 16:30

finalnie się udało, ale:
- w chrome dostałęm komunikat, ze wtyczka musi być od Adobe, a nie wbudowana :(
- Opera po podpisie w ePUAP nie mogła wrócić do PUE :(
- IE nie chciałęm nawet próbować ;)

dopiero FF dał radę ze wszystkim!

Dzięki za szczegółowy tutorial!

  #76 02.05.2014 22:24

Wielkie dzieki za instrukcje, bardzo sie przydały!

  #77 09.05.2014 09:36

bardzo porzadna instrukcja :) dziekuje bardzo i pozdrawiam !

Dimatheus   12 #78 10.05.2014 22:19

Hej,

@ gowain - Zapominasz tylko o jednym. Fundusze gromadzone w OFE są inwestowane tworząc efekt fali pieniądza, podczas gdy wpływy ZUSu są generalnie od razu konsumowane. Trudno więc mówić tutaj o niewielkim wpływie takiego zabiegu na gospodarkę. W krótkim czasie to będzie przełożenie pieniędzy z jednego worka do drugiego - w długim już coś zupełnie innego.

Pozdrawiam,
Dimatheus

januszek   14 #79 11.05.2014 07:44

Kluczem jest precyzyjne zbadanie na czym polegają te "inwestycje"...

  #80 12.05.2014 14:42

Piękne dzięki za artykuł - dzięki niemu zaoszczędziłem sporo cennego czasu :)

  #81 22.05.2014 10:48

Ja wybrałem podpis PUE i wysłało od razu.

  #82 29.05.2014 22:41

Wszystko fajnie tylko nie napisałeś o jednej kluczowej rzeczy, żeby wysłać formularz elektronicznie, nie ważne czy masz profil PUE, ePUE czy inny po założeniu go musisz go potwierdzić osobiście w ZUS, Ku......wa jak to jest porażka, wszystko robią żeby tylko zostać w tym pie.....m ZUSI-e. Chory Kraj

  #83 02.06.2014 19:00

No i znowu niby elektronicznie można ale trzeba leźć do ZUSA żeby gębe pokazać:( . To na grzyba ten portal jak i tak trzeba tam pójść.Kicha

  #84 03.06.2014 00:39

A Wy dalej Polacy głosujcie na PO albo na jakże istotną alternatywę PIS... Dopóki nie ukradną Wam z kieszeni to macie to gdzieś. Tak samo jest z bankami, koszą Was na różnych prowizjach, ale tego fizycznie nie czujecie i wszyscy dajemy się robić...

Poradnik przydatny, bo odnaleźć się na tej platformie za nasze pieniądze jest dość ciężko, zresztą tak samo jak doszukać naszych pieniędzy. ;)

Nie umiecie patrzeć w przód, ten system się cały rozpierdoli, a Wy myślicie, że jesteście bezpieczni, bo udało Wam się do czegoś dojść, macie trochę kaski, przecież w sumie ten Tusk nie jest taki zły, żyje się lepiej... Taka już jest nasza mentalność, boli mnie tylko, że nasi dziadkowie nie za taką Polskę umierali. Każdy kto głosuje na PO ma ich krew na rękach...

januszek   14 #85 03.06.2014 18:51

Atak kuców?

  #86 23.06.2014 14:27

bo ofe ma tylko jeden sens
jeśli kiedykolwiek nasi nawala inflacji to w ofe jesteś wygrany bo akcje będą drozec w inflacji , będą trzymać najmniej to samo tempo wzrostu a z regluly dużo wyższe kiedy kapital w nie się zapakuje w strachu przed inflacja
jeśli natomiast zostaniesz w zus i przyjdzie 100% inflacji w 2 lata to wszystkie twoje oszczednosci w formie niby gotówki czy obligacji skarbowych pozre ta wlasnie inflacja, jeśli oni ci mowia ze masz na tym koncie 100 tys zł i przyjdzie 100% inflacji to realnie staciles polowe zgromadzonego kapitału i zamiast mieć kierownicza emeryture będziesz miał emeryture sprzątaczki

będzie tak ze temu w zus zniknie 50% a temu w zus i ofe zniknie tylko 30% bo te roznice wypelni ofe

i ja wlasnie na te okoliczność zostawię sobie to ofe, jak drukarze drukują na potege to jest prawdopodobne ze nasi zrobia w przyszłości to samo kiedy za bardzo się zadluza

tu nie chodzi o pare % którymi was probuja napaść w mediach
tu chodzi o to żeby przetrwać jak nawala inflacji

  #87 25.06.2014 23:06

Dzieki za instrukcje! Bez niej bym sobie nie poradzil, mimo ze uzywam internetu do wszystkich czynnosci zyciowych, w ktorych jest to mozliwe. super ze mozna wniosek zlozyc z domu. ale zeby to bylo latwe i przyjemne jak chocby wizyta w banku internetowym czy sklepie, to nie powiem. natomiast fakt ze ZUS tak skrzetnie ukrywa formularz na przedostatniej pozycji oraz ze zalozenie filtra nie pozwala na odnalezienie formularza latwo i przyjemnie jest juz skur…. ze strony ZUS

  #88 12.07.2014 21:15

A otrzymuje się jakieś potwierdzenie od ZUS, że przyjęli oświadczenie o pozostaniu w OFE? Minął miesiąc od wysłania i nic.

januszek   14 #89 13.07.2014 13:57

@Anonim (niezalogowany): nie ma potwierdzenia.

  #90 23.07.2014 11:34

NAJPIERW PRZECZYTAJ zanim odrzucisz!

-----NOWA ŚCIEŻKA DO OŚWIADCZENIA-------
---------------------------------------------------
Witam.
Aby móc wysłać elektronicznie oświadczenie OFE-01 (ZUS-US-OFE-01) z pue-zus-pl proszę

przejść na zakładkę "Ubezpieczony",
wybrać w menu Usługi (Katalog usług elektronicznych) -> Katalog "usługi".
Po pojawieniu się Listy usług wpisujemy OFE i wybieramy Filtruj.
Pojawią się trzy dokumenty dotyczące OFE.
Ostatni na liście to "Oświadczenie członka OFE o przekazywaniu składki do OFE".
Klikamy Przejdź do usługi. Po sprawdzeniu danych na formularzu zapisujemy go i wysyłamy do ZUS.
Wysyłkę oświadczenia można podpisać profilem PUE (wcześniej trzeba potwierdzić "fizycznie" profil w ZUS i otrzymać status profilu zaufanego).

Pozdrawiam

  #91 23.07.2014 11:37

-----NOWA ŚCIEŻKA DO OŚWIADCZENIA-------
---------------------------------------------------
Witam.
Aby móc wysłać elektronicznie oświadczenie OFE-01 (ZUS-US-OFE-01) z pue-zus-pl proszę

przejść na zakładkę "Ubezpieczony",
wybrać w menu Usługi (Katalog usług elektronicznych) -> Katalog "usługi".
Po pojawieniu się Listy usług wpisujemy OFE i wybieramy Filtruj.
Pojawią się trzy dokumenty dotyczące OFE.
Ostatni na liście to "Oświadczenie członka OFE o przekazywaniu składki do OFE".
Klikamy Przejdź do usługi. Po sprawdzeniu danych na formularzu zapisujemy go i wysyłamy do ZUS.
Wysyłkę oświadczenia można podpisać profilem PUE (wcześniej trzeba potwierdzić "fizycznie" profil w ZUS i otrzymać status profilu zaufanego).

Pozdrawiam

  #92 24.07.2014 11:57

Bardzo dziekuje za podzielenie sie tym tutorialem.

Mireczek   6 #93 26.07.2014 07:46

Dzięki za poradnik, bez niego długo bym szukał. Typowy przyszły emeryt nie ma szans tego pokonać. ZUS bardzo się postarał, aby ukryć ten wniosek. :)

  #94 27.07.2014 18:22

pomogłeś, thx ;]

  #95 28.07.2014 00:12

Tylko ktoś, kto ma stolec zamiast mózgu wybierze ZUS! Ja nie mam najmniejszego zamiaru (a przejawem tego jest dla mnie wybieranie ZUS-u) dotować tego zafajdanego państwa, które mnie - swojemu obywatelowi nic z siebie nie daje, jednak co i raz na każdy możliwy sposób okrada! Zarówno pod ten cały ZUS, jak i państwo należy czym prędzej podłożyć bombę i rozpiżyć to wszystko w pył, bo z tego zakichanego kraju nigdy nic dobrego nie będzie!

floyd   7 #96 28.07.2014 13:56

@Songokuu: "Skoro rząd twierdzi, że ZUS jest lepszy to twoim obowiązkiem jest zrobić na odwrót"
Na złość mamie odmrożę sobie uszy. :)

SmallBoobsLover   3 #97 28.07.2014 14:38

Nawet pan Robert Gwiazdowski mówił, że szkoda mu czasu na wypełnianie wniosków, który z tych molochów nie wypłaci mu emerytury...
Także szkoda czasu. Lepiej usiąść sobie przy diablo 3 lub poczytać coś dobrego :)

SmallBoobsLover   3 #98 29.07.2014 09:23

Widzę, że ostro cenzurujecie komentarze ;]
Napisałem o Robercie Gwiazdowskim, który powiedział w ostatnim wywiadzie, że nie ma czasu na wypełnianie wniosków, który z molochów nie wypłaci mu emerytury w przyszłości.
Moje zdanie jest takie, że jak raz ukradli to ukradną kolejny raz. Nie ma sensu wybierać ofe.

januszek   14 #99 29.07.2014 10:30

@SmallBoobsLover: Ja ciągle widzę Twój wczorajszy komentarz o słowach byłego prezesa rady nadzorczej ZUS. Być może cenzura jeszcze do mnie nie dotarła?

floyd   7 #100 29.07.2014 11:17

@januszek: :)A, ja stawiam, że SmallBoobsLover ustawił: "ukryj komentarze użytkownika". :)

januszek   14 #101 29.07.2014 12:02

@floyd: sam się ocenzurował? hehe ;)

  #102 29.07.2014 12:28

Dziękuję za pomoc.
Właśnie wysłałam wniosek

SmallBoobsLover   3 #103 29.07.2014 12:34

@januszek: jak pisałem mój drugi komentarz, nie widziałem mojego posta. Nawet użyłem wyszukiwarki i wpisywałem swój nick.
@floyd: bez takich głupotek poproszę. Nie raz widziałem użytkowników tutaj, którzy pisali, że posty nie przechodzą, mimo, ze są zalogowani.

  #104 29.07.2014 14:13

@januszek: Ukryj proszę swoje dane osobowe na screenach. Nie wszystkie ekrany zostały zamazane. Proponuję wyciąć, nie zamazywać.

  #105 29.07.2014 15:48

spoko poradnik. wielkie dzięki!

Enzo1   3 #106 29.07.2014 21:05

Zakład Ukradania Składek lub Zakład Unicestwiania Społeczeństwa+Okraść Frajera Emeryta. Tu nie ma się czym podniecać i tak zostaniecie przymusowo ograbieni ze swoich własnych oszczędności.W naszej chorej rzeczywistości zbyt dużo osób ma przywileje a w szczególności urzędasy czyli nieroby.Osobiście moje składki które odprowadza mój pracodawca powinny trafiać na moje konto a po przejściu na emeryturę z tego konta powinni mi wypłacać,ale to zbyt nienormalne jest dla band rządzących.

  #107 29.07.2014 23:23

Odkładałem to i odkładałem, ale w końcu to zrobiłem, choć nie wiem, czy mi się to do czegokolwiek przyda (pracuję za granicą, mam 39 lat, wiem, że gra toczy się o ~3% składki płaconej w Polsce i tylko w okresie do 10 lat przed przejściem na emeryturę). Niemniej zmobilizował mnie Pan tym artykułem. Dziękuję!

tammy   2 #108 30.07.2014 12:05

To jest dobre dla tych, którzy mają już uwierzytelniony profil. Jeśli ktoś dopiero zakłada konto i chce mieć profil zaufany i tak musi się udać do ZUS, urzędu miasta czy skarbówki, aby potwierdzić swoje dane....
Mnie pozostaje wysłanie tradycyjną pocztą. Mam tylko pytanie - ze swojego ofe dostałam kopertę z adresem warszawskiego zusu, czyli jeśli trzeba wysłać pocztą to nie do swojego lokalnego zusu, tylko stołecznego na Szamocką?

nowakowski   5 #109 30.07.2014 19:08

Dzięki @januszek za poradnik, przyda się mi i wielu innym. Pozdro.

  #110 30.07.2014 23:23

Jak załączyć formularz w tym pue bo mnie zaraz ch...j spali !!!!

gabrychu   3 #111 31.07.2014 07:49

Wszystko fajnie tylko szkoda, że od wczoraj nie można się zalogować.

Logowanie na upuap "Operacja zakończona niepowodzeniem".


http://www.zus.pl "Nie znaleziono strony o podanym adresie " :D

  #112 31.07.2014 08:10

@carmelo: bo inne podatki te są przymusowe ;)

  #113 31.07.2014 08:24

Dzięki za pomoc, po kilkunastu próbach udało się wysłać wniosek.

  #114 31.07.2014 09:41

Dzięki, przede wszystkim za przypomnienie sprawy (składałem osobiście)

januszek   14 #115 31.07.2014 11:53

@floyd: Nie będzie obowiązkowej składki na obecnych emerytów. Będą windykowane przez komornika alimenty dla dziadków, rodziców, rodzeństwo, ciocie, wujków, kuzynów etc ;P

floyd   7 #116 31.07.2014 12:41

@januszek: "Będą windykowane przez komornika alimenty dla dziadków, rodziców, rodzeństwo, ciocie, wujków, kuzynów etc ;P"
Wczoraj słyszałem co innego od kompetentnego przedstawiciela KNP, ale widocznie jeszcze nie ustalili jednej metody."
Alimenty? No, to nieszczęśnik mający dziadka i rodziców w 3 tysiącach się nie zmieści. :)
Biorąc pod uwagę obecną ściągalność alimentów, to dopiero komornicy by się obłowili. O przypadkach gdy nie będzie co zarekwirować, nie wspominając.
W sytuacji gdy dużą część emerytur pochłaniają tzw. opłaty stale jak: czynsz, woda, gaz, prąd, ogrzewanie itp. to dopiero byłby niezły bałaganik przy braku regularnych opłat za te usługi. Jeżeli jeszcze weźmiemy pod uwagę , że dotyczy to około 10 milionów obywateli, to prawdziwa katastrofa, także gospodarcza. Chyba sam nie wierzysz, że jest to do zrealizowania.
PS.
Propozycja z tymi alimentami, to jest propozycja docelowa, czyli tak powinno być w przyszłości np. za 50 latek.
Na dziś nie ma innego rozwiązania jak: 'płacz i płać', obojętnie kto by był przy władzy.

januszek   14 #117 31.07.2014 13:54

@floyd: No przecież Ci, wszyscy ludzie, którzy dziś są "pasożytami-urzędnikami", "pasożytami-emerytami", "pasożytami-rencistami" itd będą w realiach świata kuców mieszkać w slumsach (vel fawelach) zbudowanych z odpadów. Nie będzie tam więc problemów związanych z czynszami, opłatami etc ;)

  #118 31.07.2014 20:01

Cwaniaki Z ZUS zablokowali stronę by nie można było dziś złożyć wniosku

jafarek   3 #119 31.07.2014 23:11

@tammy: Tak. Ale decyduje data stempla pocztowego z tego co wiem.

matiasz   4 #120 31.07.2014 23:28

Dzięki za informację. Zwłaszcza jak znaleźć ten nieszczęsny formularz. Ten tydzień dla mnie to debiut z elektroniczną administracją. Trzy dokumenty złożone elektronicznie w trzech instytucjach. Nie wszystko moim zdaniem śmiga jak należy ale źle nie jest. Coś tam nawet zyskała ta nieszczęsna administracja publiczna w moich oczach.

OdkrywcaProgramow   4 #121 03.08.2014 10:10

@Enzo1: Widzę, że nie znasz fundamentalnych zasad działania emerytur. Zamiast narzekać na rządzących skup się na społeczeństwie, które produkuje za mało przyszłych pracujących, czyli obecnie dzieci. To nie wina rządzących że nie będziesz miał emerytury lub będzie ona niska, tylko Twoja, bo nie masz dzieci lub nie masz ich minimum w ilości 3. Zamiast kupować nowy TV spłódź dziecko. Jakoś kilkadziesiąt lat temu nie trzeba było byc bogaczem żeby mieć wiele dzieci i państw NIC w utrzymaniu dzieci nie pomagało (patrz okres powojenny).

A OFE to super firmy, dla ich właścicieli którzy od pracujących frajerów mieli ogromne i pewne składki co miesiąc w postaci swoich premii (poprzednio 6% obecnie na szczęście tylko niecałe 2%). Dobrze że przynajmniej prawnie zabroniono reklam OFE które finansowały je z naszych składek, ładne miliony lekką ręką wywalano na swoją propagandę OFową.

Zamiast narzekać na swoje własne państwo (nadal jesteście pod okupacją obcych państw?) może czas otworzyć oczy i zdać sobie sprawę, że to społeczeństwo przejada większość podatków a nie urzędnicy czy politycy, dowód:
http://www.for.org.pl/pl/a/3022,Rachunek-od-panstwa-za-wydatki-w-roku-2013

Obecnie już nie wystarcza pieniędzy na wypłaty emerytur z ZUS, gdyż za mało ludzi jest pracujących, a za dużo emerytów. I to nie skutek wyjazdów za granicę a w skutek tego że bogacące się społeczeństwo nie chce mieć dzieci, panuje moda że szczytem osiągnięć jest 1 dziecko. Już nie ma wątpliwości, że emerytury zostaną zlikwidowane (OFE i ZUS), nie wiadomo tylko czy za 10,15 czy 20 lat ale zostaną zastąpione np. wypłatą starczająca na przetrwanie np. 700zł, podobnie jest już w niektórych krajach europy (warto się interesować światem).

OdkrywcaProgramow   4 #122 03.08.2014 10:13

@floyd: Widzę, że masz słabe rozeznanie w prawie ale obecnie już starszy rodzic może ściągać od swoich dzieci alimenty i nie potrzeba do tego zmian w prawie. Doczytaj dokładniejsze warunki, będziesz mądrzejszy.

OdkrywcaProgramow   4 #123 03.08.2014 10:31

ZUS czy ZUS+OFE?

Emerytury są wypłacane obecnie z ZUS (i już nie starcza na nie). Przesunięcie składek (2%) do OFE spowoduje spadek składek do ZUS, a emerytury nadal trzeba wypłacać. Więc aby je wypłacać państwo musi brac większy kredyt i wtedy oprócz kredytu państwo spłacić musi również odsetki od tego kredytu. Państwo spłaca więcej przez ludzi którzy te 2% dali do OFE, czyli również ci frajerzy w OFE płacą te dodatkowe kredyty w postaci wyższych podatków (główne źródło utrzymania państwa).

Jaki jest więc sens przenoszenia części kasy do OFE? Żaden!

floyd   7 #124 03.08.2014 11:27

@OdkrywcaProgramow: "Widzę, że masz słabe rozeznanie w prawie ale obecnie już starszy rodzic może ściągać od swoich dzieci alimenty i nie potrzeba do tego zmian w prawie. "
A, gdzie ja napisałem, że nie ma takiego prawa. Oczywiście, że jest takie prawo, ale to sporadyczne przypadki i na ogół dotyczą sytuacji gdy synalek bogacz, a tatuś przymiera głodem.
Innym zgoła problemem jest wykonalność prawa. Ludziska potrafią czynić cuda by uniknąć płacenia - przepisują majątki, zwalniają z pracy, wyjeżdżają za granicę, ukrywają miejsce pobytu itp, byle tylko nie płacić.
Ponadto warto zwrócić uwagę, na fakt, że wysokość alimentów ograniczona jest wysokością dochodów płacącego.
Ile można ściągną alimentów od pracownika którego dochody wynoszą np. 1500zł i ma na utrzymaniu własną rodzinę?
Na dzień dzisiejszy, to państwo bierze na siebie obowiązek płacenia alimentów jeżeli nie ma możliwości ich ściągnięcia, a potem próbuje ściągnąć należne kwoty od dłużnika z miernym na ogół skutkiem.
No, ale prawo można zmieniać. Życzę powodzenia w zmienianiu prawa.

OdkrywcaProgramow   4 #125 03.08.2014 12:53

@floyd:
Są to sporadyczne przypadki dlatego że rodzice nie decydują się egzekwować tego od swoich dzieci a mogliby. W przyszłości również będą to sporadyczne przypadki gdyż wiadomo że przyszli emeryci nie będą mieli od kogo żądać alimentów gdyż nie będą mieli dzieci :-P (obecnie 16 kobiet na 100 ma dziecko) Nie wiem po co piszesz banalnie o bogaczach i biedakach? 1500 zł to jeszcze biedak czy juz bogacz? :-P

I znowu nie wiesz że państwo nie płaci alimenty w przypadku niemożności ich ściągnięcia, co wiem z własnej praktyki niestety. Istnieje co prawda fundusz alimentacyjny ale obecne kryteria są tak śmieszne że kasy przez to dzieci nie otrzymują w większości przypadków.

Jeżeli chcesz coś zmieniać najpierw zorientuj się co obecnie obowiązuje, bo widzę że nie orientujesz się a kierujesz się jedynie domysłami/plotkami.


Przy okazji pozdrowienia dla wszystkich leniwych komorników jeżdżących Porsche.

floyd   7 #126 03.08.2014 14:04

@OdkrywcaProgramow: "Istnieje co prawda fundusz alimentacyjny ale obecne kryteria są tak śmieszne że kasy przez to dzieci nie otrzymują w większości przypadków. "
Czyli napisałem prawdę, a nie plotkę, choć oczywiście w skrócie bo to nie poradnik dla ubiegających się o alimenty.
Dla mnie te kryteria nie są śmieszna tylko oczywiste i że p. Górniak nie otrzyma od państwa paru tysięcy, nawet jeśli pan Krupa nie będzie płacił alimentów. Chyba, że pani Edyta naprawdę będzie przymierać głodem, to dostanie parę groszy na chlebek.
Nie użyłem w swoim tekście ani razu słowa 'biedak' więc nie wiem skąd to skojarzenie. Wymieniłem jedynie przykładowo kwotę 1500zł z której(przynajmniej tak mi się wydaje) nie za bardzo jest z czego ściągnąć jakiekolwiek sensowne alimenty.
Czy zarabiający 1500 zł, to biedak? Nie wiem bo jest to pojęcie nieprecyzyjne i względne, ale na pewno, jak na dzisiejsze czasy jest to bardzo skromne wynagrodzenie. Gratuluję szerokiej wiedzy z zakresu prawa alimentacyjnego.
Z tą dzietnością, to też trochę nie tak jak piszesz. W praktyce okazuje się, że im bogatsze społeczeństwo tym mniej dzieci. W czasach PRLu w Polsce rodziło się więcej dzieci niż w dużo bogatszych Niemczech. Przeciętny Niemiec mówił, że go nie stać na więcej dzieci. O niektórych państwach Azji czy Afryki, to chyba nie ma co wspominać i porównywać jak się ma bogactwo do dzietności.
Warto też być może zainteresować się, jak sobie radzą z brakiem rąk do pracy takie przykładowo państwa jak: Niemcy, Anglia, Francja.....

januszek   14 #127 03.08.2014 18:08

Nie chodzi o ilość ale o jakość... przyszłych pokoleń :)

OdkrywcaProgramow   4 #128 06.08.2014 20:35

@januszek: A co to znaczy JAKOŚĆ?

januszek   14 #129 06.08.2014 21:04

@OdkrywcaProgramow: - to znaczy, że 10000 młodych bezrobotnych wpłaci do ZUS mniej niż 100 młodych dobrze zarabiających.
ps. nawiasem mówiąc gdyby liczyć w USD to obecnie młodzi zarabiają więcej niż 40 lat temu ich rodzice i dziadkowie razem wzięci ;)

Enzo1   3 #130 09.08.2014 09:17

@OdkrywcaProgramow:

Mylisz się rozumiem zasady działania emerytur. Pytanie jest tylko takie,czy warto mieć dzieci skoro samemu mało się zarabia.Nie oczekuję luksusów ,tylko w miarę godnego życia we własnej ojczyźnie. Przed 89 r jak nie chciałeś pracować w jednym zakładzie pracy to szedłeś do innego i tam Ciebie zatrudniali z otwartymi rękami a obecnie możesz przejść się po zakładach i usłyszysz że nie ma pracy.

W naszym kraju najwięcej przywileji mają Ci którzy na dobrą sprawę nie wytwarzają PKB a więć urzędasy,a tych jest coraz więcej.

OdkrywcaProgramow   4 #131 18.08.2014 19:15

@Enzo1: Jeżeli tak tęsknisz za komunizmem to możesz sam go sobie stworzyć - weź kredyt i będziesz podobnie jak w komuniźmie żył szczęsliwie bogaty do czasu terminu jego spłaty, nie licząc się z ekonomią i prawami wolnego rynku (który na świecie niestety nie istnieje w 100% - patrz m.in. odgórne unijne regulacje cen i ilości sprzedawanych produktów, sztuczne pompowanie kasy w upadające banki w USA, czy ratowanie bankrutującej z włąsnej winy Grecji itp.).

Tak, zawsze można powiedzieć że to przez rząd i "urzędasy", że zarabiają niesamowite sumy i próbować na nich zrzucić winę całego głupiego społeczeństwa. Zamiast tego proponuję zapoznac się z faktami, które wydatki z budżetu państwa pochłaniają największe ilości kasy. Wydatki na pensje państwowe są niewielkim promilem, a najwięcej pochałaniaja emerytury, edukacja, opieka zdrowotna (fakty? patrz google: rachunek od państwa za rok 2013).

januszek   14 #132 18.08.2014 19:34

@OdkrywcaProgramow: Chciałbyś zlikwidować emerytury, edukację i opiekę zdrowotną?

OdkrywcaProgramow   4 #133 24.08.2014 17:50

@januszek: Nie ważne co ja bym chciał. Emerytury zostaną zlikwidowane i zastąpione np. zapomogą tak jak jest już w niektórych krajach zachodnich, dlaczego? Dlatego że ludzi nie chcą mieć dzieci i jak już wspomniałem czynnik ekonomiczny nie jest tu głównym lub jedynym powodem.

A edukacja i opieka zdrowotna są to dziedziny obok emerytur, na które najwięcej państwo wydaje kasy, zlikwidować tego nie powinno się (w sensie - finansowanie przez państwo) ale wnosić opłaty będzie się wprowadzać, bo z pustego i Salomon.... na to wszystko kasy nie wyłoży w przyszłości (patrz problem ilości dzieci).

januszek   14 #134 25.08.2014 08:48

@OdkrywcaProgramow: Im mniej dzieci tym mniej państwo wydaje na edukacje. Sam sobie zaprzeczasz - albo powtarzasz cudze argumenty nad, którymi się nie zastanowiłeś. Nawiasem mówiąc system ubezpieczeń społecznych nie jest zależny od *ilości płatników składek* tylko od wielkości tej składki. Mniejsza ilość pracowników = wyższe płaca = wyższa składka.

OdkrywcaProgramow   4 #135 25.08.2014 18:55

@januszek: A co z emeryturami i opieką społeczną w postaci np. służby zdrowia - też się nad tym rzekomo nie zastanowiłem i sobie zaprzeczam? Fakty są nieubłagane niestety.

I niestety jest zalezy bardziej system emerytur od ilości pracujących niż od wysokości składek, gdyż z założenia gdy wprowadzano na świecie emerytury czyli wspołfinansowanie osób niezdolnych do pracy zakładano że na 1 emeryta przypadało WTEDY 4 pracujących (zauwaz że nie ma mowy o wysokości składki emerytalnej) oraz tylko 1 na 5 osób dozywała wieku emerytalnego - chyba nie muszę tłumaczyć jak te rzeczy wyglądają obecnie. Ale masz rację wraz ze spadkiem ilości pracujących będzie sie również drastycznie podwyższać i długość wieku pracujących jak i również wysokośc składki, do czasu aż jedno i drugie osiągnie taki limit który nie da się już zwiększać dalej.

januszek   14 #136 25.08.2014 20:26

Będę się upierał, że 100 osob zarabiających 1200 zł wpłaci do systemu tyle ilu 10 zarabiających 12000 zł ;)