Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Beta Battlefield 1 — pierwsze wrażenia

Wielu graczy z wielką uwagą śledzi postępy nad kolejną produkcją studia DICE, tym razem rozgrywającą się w czasach pierwszej wojny światowej. Battlefield 1 bo tak brzmi tytuł, to swoisty powrót do korzeni, oferujący udział w wirtualnej wojnie totalnej. W dniu jutrzejszym startuje otwarta beta dla każdego, który zgłosił chęć pogrania w nową odsłonę tytułu. Jednak jak się okazało kilku szczęśliwców może grę pobrać już dziś i zacząć zabawę na pustyni Synajskiej.

Zdecydowałem zrobić sobie przerwę od grania w Deus Ex : Rozłam Ludzkości, by móc sprawdzić czy nowy Battlefield jest tak dobry jak o nim piszą. W dniu dzisiejszym na maila otrzymałem unikatowy klucz do bety który wpisałem na platformę Origin na PC, tym samym przypisując go do konta. Okazało się że beta zajmuje tylko 7,10 GB, więc pobranie i zainstalowanie gry odbyło się w tempie ekspresowym.

Pierwsze uruchomienie i zachwyt gotowy. Menu jest bardzo przejrzyste i podzielone na sekcje. Każda jest rozbudowana na tyle ile potrzeba, bez dodawania zbędnych bajerów. Cieszy też fakt iż otrzymaliśmy podgląd czynnych serwerów w grze, a nie jak to było w trzech poprzednich odsłonach - w przeglądarce internetowej. Minimalizm zastosowany w menu oraz grze wcale nie uszczupla jej zawartości. Dla dyspozycji graczy, DICE udostępniło ogromny teren bitwy zlokalizowany na wspomnianej wcześniej — pustyni Synajskiej. Jest to duża mapa idealna do walki w zwarciu jak i na odległość. Twórcy oddali do naszej działka stacjonarne, wozy transportowe czy ciężkie, uzbrojone czołgi. Nie zabraknie też samolotów i epickich walk podniebnych ale to już raczej zadanie dla asów lotnictwa. Podczas walk zauważymy iż w nowym Battlefiedzie wzięto sobie do serca głosy graczy w sprawie systemu zniszczeń. Udoskonalony system Levolution znany choćby z ostatnich odsłon gry, dawał możliwość permanentnego niszczenia otoczenia tym samym zwiększając ogólną realistkę. Efekt prac widać gołym okiem.

Zdecydowałem się na zapis rozgrywki w formie wideo, gdyż obrazki niekoniecznie oddadzą prawdziwą moc tej gry. W becie dostępne są dwa tryby rozgrywki. W podboju uczestniczymy w bitwie na dużą skalę, gdyż jednocześnie na mapie znajdować się może aż 64 graczy. Dwie frakcje złożone z 32 żołnierzy każda, walczą o kontrolę nad kluczowymi miejscami na mapie. Wojna totalna w najsłodszej odsłonie. Dla osób lubujących się w walkach w bliższym kontakcie przygotowany został tryb Szturm. Jest to 24 osobowy tryb w którym jedna drużyna ma za zadanie znaleźć i zniszczyć telegrafy służące do wezwania wsparcia artyleryjskiego. Druga drużyna ma za zadanie uniemożliwić sabotaż tej pierwszej. Klasy postaci pozostały bez zmian — szturmowiec, żołnierz wsparcia, medyk i snajper. Każda z klas wymaga od nas innego podejścia do prowadzonej rozgrywki a za tym zwiększa różnorodność prowadzonej walki w terenie.

Wystarczyło kilka minut w grze by zapoznać się z podstawowymi zagadnieniami oraz prawami w Battlefield 1. Ciekawe czy moja dobra passa potrwa dłużej i da mi możliwość zmierzenia się z weteranami serii. Mam nadzieję spotkać w becie kilku znajomych, niekoniecznie otrzymując bagnet w plecy.

 

gry hobby inne

Komentarze

0 nowych
t-m-z   8 #1 30.08.2016 16:52

Też dziś ogrywałem betę BF1 i mam mieszane odczucia dotyczące wersji na PS4.
1) Kawaleria powinna mieć niższy hit range dla szabli i zdecydowanie większe obrażenia dla konia bo można wpakować cały magazynek z Gotti a koń leci dalej
2) Pojazdy są zdecydowanie zbyt OP w sytuacji gdy nie ma większej formy ich zniszczenia aniżeli granatami/minami
3) Lotnictwo ma bardzo dużą możliwość na oddziaływanie piechoty, chodzi mi o zrzut granatów z któregoś samolotu... potrafi to rozwalić rozgrywkę bardzo szybko zwłaszcza, że nie ma żadnej obrony PLOT
4) Pancerny pociąg na tej mapie wbrew pozorom ma spore możliwości na oddziaływanie na polu bitwy, na szczęście jak ogarnia team to można temu przeciwdziałać nie mniej jednak mam wrażenie, że gram w tą grę z samymi Snoop Dogami czy kimś o podobnych umiejętnościach.
5) spodziewałem się jednak większych nacisków na grę zespołową
6) W pojazdach a konkretniej czołgach bardzo łatwo mieć GODMODE i kręcić wyniki na poziomie 30:1

Gra się ciekawie ale hype mi minął na tą grę i tak jak chciałem kupić w dniu premiery, tak dziś uznałem, że chyba jednak poczekam aż stanieje i zostanie wprowadzony lepszy balans do gry.
Start zdecydowanie lepszy niż BF4 a jeśli już porównujemy z poprzednikiem to w moim odczuciu jest to końcowe stadium BF4 pozbawione wielu bolączek ale nic nadzwyczajnego.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #2 30.08.2016 17:22

1) Mi to nie przeszkadza
2) Odblokuj kolejne bronie a czaołgi przestaną stanowić problem :) Rzekłbym, że ciężki czołg trochę osłabili od czasów Alfy
3) Jest obrona plot, zazwyczaj stoi obok dział :) Plus wiele km np. na autach
4) Kwestia dogranego teamu i pociąg pancerny szybko się kończy :)
5) Jest nacisk tylko trzeba grać z ogarniętymi graczami
6) Jak grasz z debilami to tak jest, weterani szybko rozpracują każdy czołg

xomo_pl   20 #3 30.08.2016 18:45

@t-m-z: jeśli gra miała być realistyczna to to są same zalety - tak bowiem wyglądała wojna: piechota w starciu z samolotem nie miała szans generalnie (ob p-lot z prawdziwego zdarzenia to nie jest kwestia 1 WŚ) itd.

Co do podsumowania: czego się można było innego spodziewać od DICE? oni wszystko co wezmą w ręce robią na jedną modłę a czas od premiery BF4 pozwoli im na to by wreszcie gra w ogóle była od razu grywalna.

t-m-z   8 #4 30.08.2016 19:40

@xomo_pl: Tylko to nie jest symulator pierwszej wojny mimo wszystko ;) Zapewne znajdzie się wielu takich, którym to nie będzie odpowiadało.

Największe zastrzeżenia mam do pojazdów vs piechota bo na prawdę nie ma się czym bronić a mina AT to jedyne potężne narzędzie, pod warunkiem, że ktoś na nie wjedzie a jako kierowca mamy możliwość autonaprawy itp pierdół.
Miałem okazję spędzić czas w czołgu z jedną ogarniętą osobą i zdominowaliśmy podbój we dwóch siedząc na Punktach A, D, B
Druga mocno rażąca sprawa to specjalista z miotaczem ognia, nie ma szans w starciu in face gdy przypadkiem na niego wlecimy lub na średnim dystansie. Zasięg płomienia tego ustrojstwa jest tak duży że nie idzie się uchronić a co więcej zabić takiego jego mościa gdy już na niego wpadniemy. co więcej próbowałem się uchronić przed płomieniem kładąc się na ziemi za skałami(w taki sposób, że gość z płomieniem był do półtora metra nade mną na wzniesieniu i w dość dużym dystansie) i płomień ma magiczną moc spalania nas gdy jest nad nami ewentualnie przenikania przez skały.
System Papier-Kamień-Nożyce w moim odczuciu jest mitem.

Gra się ciekawie bo to coś innego niż utarte już mapy w BF4 ale szybko się znudzi. BTW - tak jak w BF4 medyk był najczęściej spotykany z AEK lub ACE tak tutaj jestem święcie przekonany, że od bety do end-game`u górować będzie Cei-Rigotti w pierwszym wydaniu i pewnie szybko będą leciały nerfy.

Autor edytował komentarz w dniu: 30.08.2016 19:48
xomo_pl   20 #5 30.08.2016 19:49

@t-m-z: cóż, to tylko beta więć bugi (jak przenikanie ognia) mają prawo mieć jeszcze miejsce, bardziej się obawiam o wydanie premierowe bo premiera już za kilka tygodni ;)
Odnośnie pierwszej części to owszem, symulator to nie jest, ale w końcu nie chcemy mieć kolejnej SF- strzelanki tylko coś bliższego realizmu, i to nam obiecywali nawet twórcy.
Owszem, może ten stan irytować.... ale takie są realia normalnej wojny przecież - czołg czy samolot nie osłoniętą piechotę wycina w pień szybko a nie pod koniec gry.
Podejrzewam, że będą też tryby w pełnej grze pozbawione takich dodatków jak czołgi czy samoloty i będą one właśnie dla tych, którym to przeszkadza.

lordjahu   19 #6 30.08.2016 19:53

@t-m-z: Bo to pierwsza wojna światowa, więc musi być ciężko i brutalnie.
1) Ciężko z czołgiem a min brak ? Zaopatrz się w granaty przeciwczołgowe lub unikaj kontaktu z tym bydlakiem. Czasami najlepszym atakiem jest ucieczka i wsparcie lepiej wykwalifikowanych kolegów z drużyny. Będąc snajperem możesz uszkodzić gąsienice czołgowe (amunicja przeciwpancerna) itp.
2) na gościa z miotaczem idealnie sprawdza się snajper lub osoba pojętna z karabinem, który wpakuje mu serię w plecy - najsłabszy pancerz. Zasięg normalny - zobacz że wczesne miotacze ognia miały bardzo duży rozlew paliwa, a że przenika przez skały to może być błąd gry. W końcu mają czas na łatanie.

Teraz wszystko idzie o znalezienie pojętnej drużyny. Sam staram się walczyć ze znajomkami, ale z braku laku idzie też z n00bkami jakoś mecz wygrać.

W finalnej wersji wiele się zmieni, w końcu po coś ta zamknięta i otwarta beta jest :)

Autor edytował komentarz w dniu: 30.08.2016 19:54
t-m-z   8 #7 30.08.2016 20:52

@lordjahu: Widzisz obecne "zamknięte i otwarte bety" to niewiele mają wspólnego z tym czym powinna być beta. Nie oszukujmy się, to nie są bety, to są wersje demo. Kto robi betę miesiąc czy dwa przed wydaniem gry jeśli łatanie problemów potrafi zajmować lata a i tak gra jest dziurawa ;)

jak już mówiłem miny AT to jedyne sensowne rozwiązanie ale pod warunkiem że ktoś na nie wjedzie, chyba nie biegasz jak głupi za czołgiem rzucając mu AT pod gąsienice ? ;) Granty PPanc mam trzy, do tego ten granat PPanc dostępny dla każdej klasy i 3 granatami tego wielkiego bydlaka nie jestem w stanie zniszczyć. Pomijam już to że niekiedy te granaty nie wybuchają.
Kolejną bzdurą tej gry jest znikanie ładunków AT po zgonie, to tak w kwestii realizmu i brutalności ;)

t-m-z   8 #8 30.08.2016 20:57

@xomo_pl: Szczerze mówiąc jeśli nie będzie trybów Infantry only to ja podziękuję.
Obecne demo i tak przyprawia o solidny wnerw i ciężko pograć dłużej niż 30 minut. Snajper na snajperze bo snajperki nie mają dropu kul więc wszystko wsiada w cel, godmode pojazdy (przed chwilą skończyłem grać 3 mecz z rzędu gdzie koleś robił KD na poziomie 21).
kawaleria z szablami to na prawdę debilizm. Wezmy na tapetę AC w którym konno było cięzko zabić AI, w BF1 wystarczy ze jedziesz w kierunku przeciwnika, ten wpakuje dwa magazynki w ciebie a ty go jeb szabelką i lecisz dalej. HitRange tej szabli jest na pół mapy.

Jak mówiłem cały hype jaki złapałem na tą grę zniknął przy dzisiejszym graniu a rzadko mam podobny stan rzeczy i na ogół lecę w dniu premiery po to na co się napaliłem. Tu będzie odwrotnie. Może jak stanieje do poziomu 150zł to kupię, za rok bo obecnie po tym co dostałem mam dość.

Giiixxxx6   9 #9 30.08.2016 21:48

Czyli tylko multi, nie będzie singla? To ja podziękuje.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #10 30.08.2016 21:59

@Giiixxxx6: Będzię single ale w Battlefield jest tylko zbędnym dodatkiem. Battlefield to multi ... To nie CoD :P

xomo_pl   20 #11 30.08.2016 23:00

@t-m-z: zwykle BF miał takie tryby podobnie jak COD bo zawsze przyciągały one graczy "lubiących klasykę".
Bety zwykle służą do tego, żeby wybalansować mechanikę gry więc te aspekty zapewne będą poprawione... a jeśli nie to cóż ja po DICE cudów się nie spodziewam. Grę kupię, pogram gdzieś z 2, może trzy tygodnie i poleci na wymianę na coś innego z niewielką stratą.

  #12 30.08.2016 23:33

W jakim programie przechwytywałeś grę?? Świetna jakość. Jakie ustawienia programu?

lordjahu   19 #13 31.08.2016 00:17

@PP (niezalogowany): darmowy GeForce Experience. Wysoka jakość.

Giiixxxx6   9 #14 31.08.2016 00:43

@Pangrys
No cóż, dla mnie to zawsze Single był najważniejszy, a multi było dodatkiem :)
W COD grałem do Modern Warfare (1) a potem od BF3, BF BC / BC2 , BF 4, BF Hardline i grałem jedynie single, wyjątkiem był BF3 którego co-op przeszliśmy z kumplem kilka razy. Multi takich gier nigdy do mnie nie przemawiało, od nawalanek sieciowych to ja mam CS:GO. BF/COD ma mieć dobrą i interesującą fabułę. Tyle wymagam od tego tytułu.

mordesku   7 #15 31.08.2016 08:41

@Giiixxxx6: "No cóż, dla mnie to zawsze Single był najważniejszy, a multi było dodatkiem :)
W COD grałem do Modern Warfare (1) a potem od BF3, BF BC / BC2 , BF 4, BF Hardline i grałem jedynie single, wyjątkiem był BF3 którego co-op przeszliśmy z kumplem kilka razy. Multi takich gier nigdy do mnie nie przemawiało, od nawalanek sieciowych to ja mam CS:GO. BF/COD ma mieć dobrą i interesującą fabułę. Tyle wymagam od tego tytułu."

BF ma single player dopiero od czasów bad campany wcześniej tylko multi. Więc jako stary wyjadacz powiem BF tylko multi.

  #16 31.08.2016 08:57

Nwm czemu ale na ps4 nie moge znaleźć tej bety ???

lordjahu   19 #17 31.08.2016 09:05

@Giiixxxx6: To spore masz wymagania. Ja od samego początku byłem związany z sagą Call of Duty, przynajmniej do momentu gdy ta zaczęła iść w niebezpiecznym kierunku powtarzalności. Na Battlefield przerzuciłem się głównie ze względu na to że jest to gra stricte wieloosobowa a kampania jest tylko dodatkiem. Nie wymagaj od gry rozbudowanej kampanii skoro dana seria skupia się głównie na multi. Chcesz kampanii ? Na rynku jest wiele tytułów FPS w których masz samą kampanię.

  #18 31.08.2016 09:28

Nwm czemu ale nie moge znaleźć bety na ps4 :/

lordjahu   19 #19 31.08.2016 10:24

@Pangrys mały zonk. Wiedziałeś że tu jest jeszcze 5 klasa ?

Giiixxxx6   9 #20 31.08.2016 11:07

@lordjahu
''Na rynku jest wiele tytułów FPS w których masz samą kampanię.''
Hmm, a jakie to tytuły? Chętnie ogram :)

corrtez   11 #21 31.08.2016 12:38

@mordesku: Jakotaka fabule mail pierwszy Cod i MW oraz BC2 a reszta to slabizna moim zdaniem. :)

A co do BF1 to sobie daruje ten tytul. Drazni mnie polityka Dice z tym premium i rozbijaniem spolecznosci graczy.

lordjahu   19 #22 31.08.2016 12:52

@Giiixxxx6: Wolfenstein, Rage, Sniper Ghost Warrior, Enemy Front itp.

pulka103   5 #23 31.08.2016 13:21

@lordjahu: Sprawdzałeś może jak gra śmiga na DX12 w porównaniu do DX11? :D Gdzieś czytałem, że na średniej klasy sprzęcie różnica leci na korzyść 11 i tylko na low-endzie daje cokolwiek.

Autor edytował komentarz w dniu: 31.08.2016 13:21
lordjahu   19 #24 31.08.2016 15:08

@pulka103: jeszcze nie. Po pracy sprawdzę.

Artigiusz   8 #25 31.08.2016 15:16

Pobrało się bardzo szybko to nie szkoda mi było spróbować, menu główne przywitało mnie 70FPS'ami za to sama gra 10-15 :D Intel Core 2 Duo nie pomaga :]

dawidd6   7 #26 31.08.2016 18:29

Grałem z 1h w tego battlefielda i jakoś mi nie podchodzi, z resztą tak samo jak i reszta odsłon tej serii. Nie mogę się nigdy połapać co mam robić w tych grach.

lordjahu   19 #27 02.09.2016 23:41

@pulka103: Dx12 strasznie miesza w grafice i płynności. Na razie nie działa jak powinno ;)

pulka103   5 #28 03.09.2016 18:47

@lordjahu: Cholera, mało dobrych opinii słyszę o DX12 :/ Domyślam się, że mogą być problemy z implementacją bo świeżynki z tych niskopoziomowców ale... Doom z Vulkanem jakoś potrafił pokazać pazura. Masz kartę AMD czy Nvidii?

lordjahu   19 #29 03.09.2016 19:41

@pulka103: GeForce 970 ^^

  #30 04.09.2016 22:53

Dla mnie sniper overowered

Deliryk   9 #31 05.09.2016 08:23

@xomo_pl: "jeśli gra miała być realistyczna to to są same zalety - tak bowiem wyglądała wojna: piechota w starciu z samolotem nie miała szans generalnie (ob p-lot z prawdziwego zdarzenia to nie jest kwestia 1 WŚ) itd."

To ta gra miała być realistyczna? Jak zobaczyłem te pędzące czołgi MARK to mi zupełnie przeszła ochota na granie.

A wracając do meritum: obrona plot istniała, jak najbardziej. Były np. samobieżne zestawy plot w formie dział lub KM-ów na platformach samochodowych, które Niemcy wykorzystywali też jako broń ppanc.
Zresztą samoloty nie miały opancerzenia. Na tych wysokościach co latają w BF1 to zwykły KM był dla nich śmiertelnym zagrożeniem.

Songokuu   14 #32 05.09.2016 11:45

Przez BF1 na Battlelogu wieje pustkami :D

xomo_pl   20 #33 05.09.2016 18:42

@Deliryk: Dice teoretycznie obiecywało, że będzie się starać być jak najbliżej realiów lecz nie w 100% niestety.
Faktem jest, że wiele w tej grze sądząc po becie będzie mocno naciągnięte, ale przecież to wszystko dla dobra graczy :D :D :D