Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Google na celowniku urzędu podatkowego UK

W zeszłym tygodniu pisałem o kłopotach Apple jakie pojawiły się po tym, gdy Komisja Europejska uznała, iż umowa podatkowa zawarta pomiędzy Apple a rządem Irlandii jest nielegalna. Zgodnie z poglądem Komisji Europejskiej, Apple powinno płacić podatek w każdym z krajów będących członkiem wspólnoty europejskiej, zgodnie z obowiązującymi w nich stawkami i w wysokości adekwatnej do osiąganych zysków. Apple ugięło się już przed włoskim urzędem podatkowym i zdecydowało się na zapłatę 318 mln Euro z tytułu zysków osiągniętych przez Apple Store na terenie Włoch.

Jednak nie tylko Apple znalazło się na celowniku Komisji Europejskiej i europejskich instytucji, odpowiedzialnych za ściąganie należności podatkowych. Jak wspominałem w poprzednim wpisie, podobne umowy z rządem Irlandii posiada między innymi Microsoft i Google.

Google podobnie jak Apple ulokowało swoją europejską siedzibę w Irlandii, korzystając z niskich stawek podatkowych jakie obowiązują w kraju św. Patryka. Pozwolę sobie przypomnieć, że zgodnie z irlandzkimi przepisami skarbowymi, stawka podatkowa dla firm zagranicznych wynosi w tym kraju 12.5%. Jednakże irlandzkie prawo dopuszcza możliwość dodatkowego obniżenia podatku płaconego przez zagraniczne firmy, o ile zatrudniają one w Irlandii znaczną ilość osób.

Google, podobnie jak Apple i Microsoft, zdołało wynegocjować niższą stawkę podatkową, dzięki czemu zyski osiągane na terenie krajów Unii Europejskiej podlegają stawce podatkowej, jaką Google wynegocjowało z rządem Irlandii. I właśnie taki obrót finansami wzbudził wątpliwości organu podatkowego Wielkiej Brytanii który wykazał, że w samym 2013 roku na terenie samej Wielkiej Brytanii Google osiągnęło zyski wysokości 3.8 mld funtów pochodzących z marży i sprzedaży, natomiast w roku 2014, Google odnotowało zyski w wysokości 4.2 mld funtów. Urząd Skarbowy Jej Królewskiej Mości już od pięciu lat usiłuje nakłonić Google do płacenia podatków zgodnie z brytyjskim systemem podatkowym, a sumy te zgodnie z wyliczeniami, powinny oscylować wokół kwoty 200 mln funtów rocznie.

Chociaż oferujemy jedne z najniższych podatków biznesowych na świecie, spodziewamy się te podatki będą płacone i nikt tego nie uniknie. (...) Niektóre firmy technologiczne zadają sobie wiele trudu, aby zapłacić niewielki podatek lub nie płacić go tutaj. Jeśli nadużywają naszego systemu podatkowego, to nadużywają zaufania Brytyjczyków

George Osborne - szef brytyjskiego ministerstwa finansów - wypowiedź z 2014 r.

Google, podobnie jak Apple, znalazło się też na celowniku amerykańskich senatorów, którym nie spodobało się to, że gigant z Mountain View ulokował część swoich struktur finansowych na Bermudach, gdzie stawka podatkowa wynosi piękne i okrągłe zero %. Wówczas to Eric Schmidt stwierdził, że Google działa w ramach obowiązujących przepisów i płaci podatki zgodnie z obowiązującym w USA prawem podatkowym oraz zgodnie z przepisami obowiązującymi w tej materii na świecie.

Śledztwo prowadzone przez Urząd Skarbowy Jej Królewskiej Mości wykazało, że działania Google w zakresie prawa podatkowego na terenie Wielkiej Brytanii nie są zgodne z obowiązującymi przepisami i Google, jak i inne międzynarodowe koncerny powinny płacić podatki na terenie Wielkiej Brytanii zgodnie z obowiązującym, brytyjskim prawem i niedopuszczalnym jest zawieranie dodatkowych porozumień, mających na celu obniżenie lub unikanie płacenia właściwych należności podatkowych.

Google zgodził się zapłacić 130 mln. funtów z tytułu zaległych podatków oraz płacić podatki zgodnie z obowiązującym, brytyjskim prawem podatkowym.

Zapłacimy 130 mln funtów podatku zaległego za ubiegłe lata, gdy do jego zapłaty byliśmy zobowiązani z tytułu zysków osiągniętych w Wielkiej Brytanii, a w przyszłości będziemy też płacić podatki wynikające z naszych zysków w Wielkiej Brytanii.

Szef eurpejskiego oddziału Google - Matt Brittin

Jednocześnie Matt Brittin podkreślił, że zaległości podatkowe Google nie były wynikiem polityki finansowej, zmierzającej do unikania płacenia podatków.

Stosowaliśmy zasady podatkowe, jak były wówczas obowiązujące, a teraz będziemy się stosować do nowych zasad, co oznacza, że będziemy płacić większe podatki.

Kwota zadeklarowana przez Google wzbudziła mieszane komentarze wśród brytyjskich polityków. George Osborne pełniący funkcje szefa brytyjskiego ministra finansów ogłosił zwycięstwo Urzędu Skarbowego Jej Królewskiej Mości nad Google, natomiast wielu opozycyjnych polityków uznało, że to trywialne kwoty w stosunku do realnych należności jakie winno ponieść Google w związku z unikaniem płacenia podatków na terenie Wielkiej Brytanii.

Reżim podatkowy Google jest przebiegły, wyrachowany i moim zdaniem nieetyczny.

Margaret Hodge

Choć porozumienie zawarte pomiędzy Google a Rządem Jej Królewskiej Mości można uznać za porozumienie satysfakcjonujące głównie Brytyjczyków, to nie koniec kłopotów Google w Unii Europejskiej. W kolejce do kasy Google ustawił się francuski urząd skarbowy, który uznał praktyki podatkowe Google jako nie do przyjęcia i wystąpił do Google z wnioskiem o zapłatę 1 mld euro w związku z zaległościami podatkowymi na terenie Francji. Google nie odniosło się jeszcze do żądań Francuzów, ale z pewnością nie uniknie odpowiedzialności przed francuskim urzędem skarbowym. Co gorsze, wiele innych, europejskich państw podjęło już prace nad ustaleniem należnych im kwot, jakie ich zdaniem Google powinno zapłacić w związku z zyskami osiąganymi na ich terenie.

Wydaje się, że problemy Google i Apple w Europie do dopiero początek prawdziwych problemów amerykańskich koncernów informatycznych. Kolejnym w kolejce jest pewnie Microsoft i Facebook, także posiadający swoje europejskie siedziby w Irlandii.

 

inne

Komentarze

0 nowych
Magnum 44   17 #1 24.01.2016 22:42

Jak dla mnie to prawidłowo, kasa nie będzie uciekać z Europy.

Darthnorbe   13 #2 25.01.2016 12:57

@Magnum 44: Z jednej strony prawidłowo bo scroglle należy się pstryczek w nos, z drugiej dostaną go mafio-politycy którzy jedyne co zrobią to dadzą sobie premię. Nikt z nas nie zobaczy złamanego centa.

macminik   16 #3 25.01.2016 13:02

@Darthnorbe: Albo nakarmią tym uchodźców...

Magnum 44   17 #4 25.01.2016 13:08

@Darthnorbe: W sumie racja. Tak samo jak podatek z akcyzy na benzynę nie idzie na drogi...

Darthnorbe   13 #5 25.01.2016 13:08

@macminik: Jeszcze lepiej. Więc nie mamy się z czego cieszyć.

Darthnorbe   13 #6 25.01.2016 13:09

@Magnum 44: Idzie. Problem tylko że maksymalnie w jakichś 10-20%. Reszta idzie nie na drogi ale na paliwo.... lotnicze dla Tuska.

macminik   16 #7 25.01.2016 13:12

Ja ogólnie odnoszę wrażenie, że UE nagle stało się workiem bez dna. Teraz rozpocznie się polowanie na pieniądze korporacji. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby ta kasa była jakoś inwestowana lub wydawana z pożytkiem. Ale jestem pewien, że posłuży do łatania dziur budżetowych i pokryje straty związane z Grecją, Irlandią i innymi...

Magnum 44   17 #8 25.01.2016 13:13

@Darthnorbe: Czy oficjalnie "do budżetu państwa" ;)

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #9 25.01.2016 13:14

@macminik: Słuchaj, ja też bym tak chciał. Nawarzyć bigosu ( chodzcie do EU bo tu socjale, gwałty są dozwolone), a potem kazać ludziom za to płacić. UE to jest nowe ZSRR, dopiero teraz przejrzeliście na oczy na to co wielcy mówili 10 - 15 lat temu?

macminik   16 #10 25.01.2016 13:23

@Darthnorbe: Otóż to. Myślę, że cała kwestia wejścia czy nie wejścia do UE to sytuacja patowa. Weszliśmy jest dupiato, nie weszlibyśmy... też byłoby dupiato. Sama UE nie była zła w założeniach (socjalizm też nie hihi), ale biurokracja ją zeżarła ze skarpetkami. W sumie... po kiego grzyba oni zmieniali EWG na to coś...

Darthnorbe   13 #11 25.01.2016 13:24

@macminik: "Otóż to. Myślę, że cała kwestia wejścia czy nie wejścia do UE to sytuacja patowa. Weszliśmy jest dupiato, nie weszlibyśmy... też byłoby dupiato. "
Myślę że taka szwajcaria, norwiegia ryczą z Ciebie ze śmiechu.

macminik   16 #12 25.01.2016 13:26

@Darthnorbe: Zarówno Szwajcaria jak i Norwegia startowały z nieco innego pułapu.

Darthnorbe   13 #13 25.01.2016 13:28

@macminik: Jakiego? Czyżby mieli pomoc kosmitów czy coś? Chciałbym zauważyć że np te kraje w XVI wieku były niczym Uganda w stosunku do Polski. Więc rzeczywiście startowali z innego pułapu.

macminik   16 #14 25.01.2016 13:31

@Darthnorbe: Tak ale Szwajcaria nie została dotknięta ani I ani II wojną światową, na której zresztą chyba się trochę dorobiła. Norwegia co prawda brała udział w II wś, ale walki i szkody gospodarcze tam były porównywalne z tymi, jakie osiągają górale na solidnym weselu.

Darthnorbe   13 #15 25.01.2016 13:39

@macminik: " Tak ale Szwajcaria nie została dotknięta ani I ani II wojną światową, na której zresztą chyba się trochę dorobiła. "
Bo byli mądrzejsi.
"Norwegia co prawda brała udział w II wś, ale walki i szkody gospodarcze tam były porównywalne z tymi, jakie osiągają górale na solidnym weselu."
Niby tak.

Powiedz mi co było by złego dla Polski gdybyśmy w 2004 nie weszli do UE.
Wyobraź sobie sytuację polityczną. Polska otoczona przez kraje UE - Słowację, Czechy, Niemcy, Litwę. Wyobraź sobie co by było z naszą gospodarka chociażby tylko przez przykład cen paliwa. Co by było gdyby tak jak przed wejściem do UE nie podwyższalibyśmy podatków na to paliwo i ceny na stacjach oscylowałyby w granicach 2.5 - 3zł za litr. Czy większość naszych sąsiadów nie przyjeżdżało by po nas po paliwo? Wyobraź sobie że niższa cena benzyny to niższa cena za transport więc automatycznie niższe ceny ( ba przecież w 2004 ceny były spokojnie o 100% niższe.). Czy sąsiedzi nie przyjeżdżali by do nas na zakupy? Czy EXPORT Polski nie byłby super konkurencyjny? Firmy z sąsiadujących krajów by bankrutowały. Wielkie koncerny chociażby grupa VW pewnie wybrała by fabryki w Polsce bo taniej. Ile to miejsc pracy? Ile podatku by musieli zapłacić u nas?
Więc tak, alternatywna rzeczywistość bez UE była by dla nas zbawienna.
TO NIE MY JEŹDZILIBYŚMY DO PRACY DO NIEMIEC UK tylko oni brali by od nas wszystko, bylibyśmy tak jak w XVI wieku spichlerzem europy.

macminik   16 #16 25.01.2016 14:08

@Darthnorbe: Nie wykluczone, że masz rację choć nie mogę powiedzieć - tak, z całą pewnością masz rację. Jakoś wdepnęliśmy w to g... i tkwimy.

Darthnorbe   13 #17 25.01.2016 14:16

@macminik: Ja jednak radziłbym wyjść z gówna niż w nim tkwić.

kowgli   7 #18 25.01.2016 14:35

@Darthnorbe: "bylibyśmy tak jak w XVI wieku spichlerzem europy"
Rozumiem, że bycie niedorozwiniętym krajem taniej siły roboczej jest dla ciebie powodem do domu... Szczęśliwie nie dla wszystkich.
Dumnym to można być z firm rzędu grupy VW, albo Shell... nie z uprawy roli jak 10.000 lat temu.

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #19 25.01.2016 14:40

@kowgli: Jak ta uprawa roli gwarantowała by bogate społeczeństwo i niezależne państwo to źle?

kowgli   7 #20 25.01.2016 14:41

@Darthnorbe: Nie znam modelu gospodarczego, w którym uprawa roli gwarantuje bogate społeczeństwo. Nie licząc niewielkiej elity żyjącej kosztem wykorzystywanej do katorżniczej pracy większości.
Twój "spichlerz europy" brał się z niewolniczej pracy chłopów, żyjących w większości skrajnej nędzy i zacofaniu cywilizacyjnym (w porównaniu z krajami rozwiniętymi). Jest to zresztą cecha polskiej wsi obecna praktycznie do drugiej połowy XX wieku.

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #21 25.01.2016 14:44

@kowgli: " Nie znam modelu gospodarczego, w którym uprawa roli gwarantuje bogate społeczeństwo. "
USA i ich uprawy wielkości całych stanów? CO?

"
Twój "spichlerz europy" brał się z niewolniczej pracy chłopów."
Niewolnicy chłopi bo musieli płacić DZIESIĘCINĘ czyli 1/10 z tego co zarobili!!
No tak to teraz kim my niby jesteśmy jak płacimy siedemdziesięcin?

corrtez   12 #22 25.01.2016 14:55

@Darthnorbe: Zapominasz ze nasze towary exportowe do unii byly by oblozone clem, wiec mogly by wcale nie byc tak konkurecyjne w unii.
Ale w duzej mierze zalezalo by to od tego czy udalo by sie cos ugrac przy negocjacjach. Duzo gdybania.

@macminik
""Choć porozumienie zawarte pomiędzy Google a Rządem Jej Królewskiej Mości można uznać za porozumienie satysfakcjonujące głównie Brytyjczyków""

Nie wiem czy az tak bardzo. Bardziej wyglada to na ograniczanie szkód przez google w zwiazku z bad PR.
Ale rzad przedstawia to jako sukces... Tu jest troche inna opinia:
http://www.theguardian.com/politics/2016/jan/24/cheap-google-deal-sets-bad-prece...

kowgli   7 #23 25.01.2016 14:56

@Darthnorbe: A czy uprawa roli jest głównym źródłem dochodów USA, czy może przemysł, nowoczesne technologie i rynek finansowy?

W kwestii chłopów... poczytaj trochę jak wyglądało życie chłopa w XVI wieku, albo nawet 100lat temu. Głupoty wypisujesz.
Niezależnie od tego problemem nie jest wysokość podatków. W Skandynawii mają wysokie podatki, a poziom i wskaźnik radości z życia jeden z najwyższych na świecie.

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #24 25.01.2016 14:59

@corrtez: "Zapominasz ze nasze towary exportowe do unii byly by oblozone clem, wiec mogly by wcale nie byc tak konkurecyjne w unii.
Ale w duzej mierze zalezalo by to od tego czy udalo by sie cos ugrac przy negocjacjach. Duzo gdybania. "
A co to świat to tylko unia? Nie chcą to niech spiepszają lewacy.

Darthnorbe   13 #25 25.01.2016 15:02

@kowgli: " A czy uprawa roli jest głównym źródłem dochodów USA, czy może przemysł, nowoczesne technologie i rynek finansowy? "
No a kto broni nam to samo robić?

"W kwestii chłopów... poczytaj trochę jak wyglądało życie chłopa w XVI wieku, albo nawet 100lat temu. Głupoty wypisujesz. '
Podatkowo - to my jesteśmy gorzej jak niewolnicy w Rzymie. Więc średniowieczny chłop miał 7x lepiej niż zwykły człowiek teraz. To raczej Ty papkę telewizyjną przedstawiasz a nic się nie znasz nawet na historii.
DZIESIĘCINA a nie 70% powtarzam!

"W Skandynawii mają wysokie podatki, a poziom i wskaźnik radości z życia jeden z najwyższych na świecie.

odpowiedz zgłoś do moderacji ukryj komentarze użytkownika"
Ta, szczególnie jak muzułmanie im palą samochody i gwałcą kobiety. Wtedy to jest szczęśliwy Szwed bo musi cierpieć w imię UE i nie może nic na ten temat powiedzieć a nawet jakby to zostanie zmiecione pod dywan bo jak to można uchodźców oczerniać!

kowgli   7 #26 25.01.2016 15:02

@Darthnorbe:
A co to świat to tylko unia? Nie chcą to niech spiepszają lewacy.
1. "spiepRZają"
2. Jeśli chodzi o eksport to generalnie tak. Komu będzie ta swoja wspaniałą produkcję rolną eksportował jak nie Unii? Indiom, czy może Kenii? Jak sam wspomniałem USA ma swoją.
3. Nie lewacy, tylko osoby które dostrzegają postrzegają mechanizmy rządzące światem w XXI wieku, a nie kierują się wiedzą z książek historycznych ze szkoły podstawowej podsyconych sosem bogoojczyźnianym.

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #27 25.01.2016 15:05

@kowgli: Rosji? Rynek nie mały.
Pisałem żeby sprzedawać chociażby benzynę. 2.5zł vs 4 obecnie to masz 1.5zł na litrze!

Lewacy człowieku, lewacy UE rządzą socjaliści. A jak tego nie wiesz to nie mamy o czym rozmawiać. Człowiek który wierzy w to co mówią w TV jest współwinny niszczeniu temu kraju. Za głupotę się płaci. Przykro mi, zacznij myśleć samodzielnie!

Autor edytował komentarz.
corrtez   12 #28 25.01.2016 15:30

@Darthnorbe: ""A co to świat to tylko unia?""
Handle na duza skale robi sie nablizej domu. Ty tez jak idziesz do sklepu to szukasz tego co blizej a nie na drugim koncu miasta tak?
""Nie chcą to niech spiepszają lewacy."" takie proste to nie jest.

Darthnorbe   13 #29 25.01.2016 15:31

@corrtez: Rozumiem że Rosja - największy kraj na świcie według Ciebie leży w 100% w Azji a nie u naszej północnej granicy?

kowgli   7 #30 25.01.2016 15:34

@Darthnorbe: "Rosji? Rynek nie mały"
Świetne. Czyli wyzywasz innych od lewaków, a sam jesteś za powrotem RWPG...
Nie wyobrażam sobie żadnego scenariusza, w którym dla Polski korzystne jest nie wchodzenie do EU i zbliżenie z Rosją...

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   13 #31 25.01.2016 15:38

@kowgli: "Świetne. Czyli wyzywasz innych od lewaków, a sam jesteś za powrotem RWPG... "
Gdzie tak napisałem?
"Nie wyobrażam sobie żadnego scenariusza, w którym dla Polski korzystne jest nie wchodzenie do EU i zbliżenie z Rosją..."
No widzisz dlatego lewactwo tak łatwo może tobą manipulować. Łatwiej jest sterować narodem który jest ciemny. I osiągnęli sukces.

kowgli   7 #32 25.01.2016 15:42

@Darthnorbe:
Gdzie tak napisałem?
Powyżej... Jesteś za rozluźnieniem stosunków z UE i zacieśnieniem z Rosją.

Darthnorbe   13 #33 25.01.2016 15:44

@kowgli: Oczywiście. A Ty chyba na lekcji historii nie uważałeś bo RWPG było porozumieniem między innymi Polski i ZSRR a nie Rosji.
Boże jakie ten naród jest ciemny. Na miejscu polityków sam bym kłamał widząc taki ciemnogród

corrtez   12 #34 25.01.2016 15:55

@Darthnorbe: No tak bo jak handlowac to tylko z Rosja innych krajów wedlug Ciebie nie ma tak?

Darthnorbe   13 #35 25.01.2016 16:01

@corrtez: To czego Ty chcesz? Z UE nie. Z Rosją też nie i jednocześnie handlować z kimś kto jest blisko. To z kim do cholery?

corrtez   12 #36 25.01.2016 16:27

@Darthnorbe: ""To czego Ty chcesz? Z UE nie. Z Rosją też nie i jednocześnie handlować z kimś kto jest blisko. To z kim do cholery?""
Pytanie raczej do Ciebie. Powiedzialem wczesniej ze handelek z unia moze nie byc taki latwy i zarobkowy (Ty na to ze niech spadaja lewaki). Potem wspominasz o Rosji. a ja mówie ze handel z tylko jednym krajem jest troche kiepskim pomyslem.
Generalnie czy Ci sie to podoba czy nie to jestesmy w unii a gdybanie co by bylo gdyby, mija sie z celem. Bylo minelo. I nie wróci.
Chociaz zawsze mozesz zalozyc partie i spróbowac nas wypisac z tej unii...

Darthnorbe   13 #37 25.01.2016 16:29

@corrtez: "Pytanie raczej do Ciebie. Powiedzialem wczesniej ze handelek z unia moze nie byc taki latwy i zarobkowy (Ty na to ze niech spadaja lewaki). Potem wspominasz o Rosji. a ja mówie ze handel z tylko jednym krajem jest troche kiepskim pomyslem.
Generalnie czy Ci sie to podoba czy nie to jestesmy w unii a gdybanie co by bylo gdyby, mija sie z celem. "
NIE DO MNIE! NIE JESTEM LEWAKIEM I NIE BĘDĘ DYKTOWAŁ PRODUCENTOM GDZIE MAJĄ SPRZEDAWAĆ TOWARY. MOGĄ TO ROBIĆ GDZIE CHCĄ! To jest podstawowa różnica między nami!

"Generalnie czy Ci sie to podoba czy nie to jestesmy w unii a gdybanie co by bylo gdyby, mija sie z celem. Bylo minelo. I nie wróci. "
Możemy jeszcze wyjść. Ale nie bo Ty powiesz że nam tutaj dobrze? Hahahahahah

  #38 25.01.2016 16:34

@Darthnorbe: "Wielkie koncerny chociażby grupa VW pewnie wybrała by fabryki w Polsce bo taniej."
Jeśli chodzi o grupę VW to oni naprawdę byli chętni. Kto ich skutecznie odstraszył? Całe grono różnych związeczków zawodowych, które tak naprawdę chciało ugrać coś dla siebie. Wybraliśmy ofertę Daewoo bo była napisana "pod publiczkę" i "pod związki". Koreańczycy myśleli, że jesteśmy państwem trzeciego świata znajdującym się w centrum Europy i wszystko odkręcą z biegiem czasu z korzyścią dla siebie. Niestety się mocno przejechali. Tak samo jak i inne konsorcja ze "skośnookiej" części świata.
Dopiero teraz to w pełni widać jak wyszliśmy na tym jak Zabłocki na mydle. Tylko Polska nie ma swojego "narodowego" modelu samochodu, który mogliśmy mieć z palcem w odbycie. Czesi ze Skodą, Rumuni z Dacią składają się teraz ze śmiechu. Próbujemy tworzyć jakieś limuzyny Warszawa DeLuxe czy Syrena DeLuxe. Tylko kto to kupi?

corrtez   12 #39 25.01.2016 16:37

@Darthnorbe: Spokojnie nie unos sie bo Ci zylka peknie.
Najpierw wrzucasz argument ze jak bylo by super gdybysmy nie weszli do unii, na kontr argumenty sie unosisz...
Wyjdz na spacer, dobrze Ci to zrobi.

Darthnorbe   13 #40 25.01.2016 16:42

@DBill Bramkarz (niezalogowany): "Jeśli chodzi o grupę VW to oni naprawdę byli chętni. Kto ich skutecznie odstraszył? Całe grono różnych związeczków zawodowych,"
Dokładnie, dodaj do tego jeszcze o połowę niższe podatki to do roku obecnego mielibyśmy większość produkcji VW w Polsce.

Darthnorbe   13 #41 25.01.2016 16:42

@corrtez: Bo twój argument jest lewacki? A ja takich nie toleruję.

corrtez   12 #42 25.01.2016 16:45

@Darthnorbe: No tak jak nie ma sie argumentów to najlepiej nazwac kogos lub jego argument lewackim....
Szkoda mojego czasu na takich jak Ty... A moja porada co do spaceru jest nadal aktualna. troche swiezego powietrza dobrze Ci zrobi (lub nie...)

macminik   16 #43 25.01.2016 16:55

@Darthnorbe: Spokojnie Panowie. Ja wiem, że polityka bardzo rozgrzewa dyskusje, ale zachowajmy kulturę i nie wyzywajmy się.

Darthnorbe   13 #44 25.01.2016 17:00

@macminik: Kogo wyzwałem? Powiedz mi jak nazwać kogoś kto chce politycznie sterować gospodarką niczym za czasów PRL?

TheNihilist   3 #45 25.01.2016 17:16

@kowgli: Szczęście Szwedów przejawia się bardzo wysokim odsetkiem samobójstw i byciem stolicą gwałtów (dokonywanych w 2/3 przez imigrantów na socjalu)? BTW, Szwecja ma dosyć niski CIT jeżeli przy podatkach jesteśmy.
Szwecja była kiedyś jednym z najbardziej kapitalistycznych krajów na świecie i wtedy niezwykle się wzbogaciła - a jej neutralność uchroniła ją przed utratą tego w wojnach.
Szwecja jest nadal zamożna dzięki okresowym nawrotom cięć budżetowych i przedsiębiorczości społeczeństwa jaka została z 'dobrych' czasów.
Ale taka dosyć wolnorynkowa Szwajcaria jest na przykład znacznie bogatsza (a imigranci, pomimo że też ich jest sporo, nie gwałcą tam kogo popadnie).

corrtez   12 #46 25.01.2016 17:23

@Darthnorbe: Hahahah :) uwazaj na cisnienie bo ta zylka moze Ci jednak peknac.
Czy ja gdzies mówie o godspodarce sterowanej? Ten spacer naprawde Ci sie przyda. Polecam tez czytac ze zrozumieniem.

@macminik Juz nie bede go karmil, ukrywam jego komenty od teraz. Moze sobie pisac co chce.

bachus   20 #47 25.01.2016 18:37

Przecież nie oddzisiaj wiadomo, że Irlandia to pralnia pieniędzy dla wielkich. Dzisiaj jeszcze potwierdzono, że FB stawia serwerownie w Clonee wielkości około 31.000m2 (inwestycja €200.000.000), Microsoft już praktycznie kończy swój Matrix (przez niektóre budynki to autobusem można jechać tak długie). Inna sprawa że dobre miejsce na serwerownie ze względu na klimat (koszty
chłodzenia).
A co do samego "Tygrysa": idzie już wszystko w górę po kryzysie 2007/2008 a w IT spory deficyt specjalistów.

Autor edytował komentarz.
mikolaj_s   14 #48 25.01.2016 20:53

Niezależnie czy zebrane podatki będą dobrze wykorzystane czy nie, warto dbać o to, aby firmy nie wyprowadzały dochodów uzyskanych w danym kraju bez opłacenia podatków i warto im bezlitośnie usuwać możliwości obejścia prawa, jak przykładowo sprzedaż praw do nazwy spółce córce w innym kraju.

@TheNihilist: "Ale taka dosyć wolnorynkowa Szwajcaria jest na przykład znacznie bogatsza (a imigranci, pomimo że też ich jest sporo, nie gwałcą tam kogo popadnie)."
Tylko dlatego, że Szwajcarzy mają w domach karabiny :D

mikolaj_s   14 #49 25.01.2016 21:14

@Darthnorbe: Dajesz przykład dobrze prosperujących krajów jak Szwajcaria i Norwegia. Tania energia daje dobrobyt. Norwegia ma 90% energii elektrycznej z zapór wodnych i do tego dużo ropy i gazu. Wejście do Unii jej się nie opłaca bo musiałaby dopłacać do innych krajów jak Polska. Szwajcaria z kolei też ma tanią energię z zapór plus energię jądrową. Do tego bankowość i w II WW nie dość, że nie miała strat to jeszcze zarobiła i zainwestowała w przemysł precyzyjny.
Tymczasem inne kraje nie mogą się izolować, wspólny rynek jest im potrzebny. Jak już wspomniałeś o rolnictwie to Polska nie ma problemu ze zbytem swojej produkcji na zachodzie, za to z Rosją co rusz problem i wymuszenia. Gdybyśmy nie byli w Unii to Rosja wymuszałaby na nas cały czas ustępstwa, bo do Unii trudno byłoby cokolwiek sprzedać ze względu na cła, zaś rynek rosyjski jest niepewny i nieprzewidywalny. Tylko, że w dzisiejszych czasach nie robi się interesu na rolnictwie, bogate kraje mają nowoczesne technologie. To jest też powód dla, którego RP XVII i XVIII wieku podupadła. Dziesięcinę to płacił chłop z własnej ziemi, której miał mało a tego drugie 10% dawał na kościół, a większość czasu pracował na polu pana. Wolę płacić takie podatki jak dziś niż żyć jako rolnik w dawnej RP.
VW nigdy by u nas nie zainwestował, gdybyśmy nie byli w Unii ze względu właśnie na cła. Fakt, że UE idzie w niepokojącym kierunku, ale tak czy inaczej nie mamy innego wyjścia, co najwyżej powinniśmy działać na rzecz odejścia od zbyt socjalnej polityki.
Weź jednak pod uwagę, że tak czy inaczej powoli doganiamy poziomem życia resztę UE. Naszym problemem jest stan umysłu. Narzekanie zamiast konstruktywnego działania. Mamy takie same możliwości jak każdy inny kraj Unii i należy z tego korzystać. Korupcja ciągle jest na wysokim poziomie w porównaniu do krajów zachodu. A najbardziej widać nasze zacofanie umysłowe w polityce, gdzie brakuje ludziom wyobraźni aby wykopać oba obozy, które robią ludziom wodę z mózgu. Ale oczywiście podoba nam się ten teatr i wolimy go niż polityków dbających o stan gospodarki.

  #50 25.01.2016 21:34

@mikolaj_s: "Tylko dlatego, że Szwajcarzy mają w domach karabiny :D"


A doczytałeś do końca czy całe życie lecisz po łebkach? Owszem, w Szwajcarii jest całe mnóstwo broni u indywidualnych osób. Jednak nie można z niej korzystać ze względu, że amunicja jest w magazynach broni :D A żeby ją otrzymać musisz mieć pozwolenie xd

  #51 25.01.2016 21:36

ja tego nie rozumiem:
1) jak mozna osiagac zyski w wielu krajach a na placenie podatku umawiac sie tylko z jednym.
2) KE powiedziala ze umowy sa niewazne, zatem _wszystkie_ narodowe US panstw czlonkowskich powinny wystawic podatki do zaplacenia + kary.
(przez wszystkie rozumieme te gdzie osiagnieto zyski)
3) a Polski US śpi ???

TheNihilist   3 #52 25.01.2016 22:33

@mikolaj_s:
Fakt, SIG-553 jest bardzo skuteczną metodą zapobiegania gwałtom :D
Ale to jest jednak trochę inna mentalność, Szwajcarzy aż tak sobie na głowę wejść nie pozwolą - teraz we włoskojęzycznych kantonach co chwilę zakazują burek itd. i ogólnokrajowo zakazali budowy minaretów (które nie są świątyniami, pełnią funkcję głównie propagandową przez głośniki zamontowane na nich).
Po prostu sądzę że nie można generalizować - patologiczni imigranci znajdą się zarówno z Niemiec czy Polski jak i z bliskiego wschodu (tych ostatnich jest więcej, bo mają zacofaną kulturę, ale to się powoli zmienia).
edit:
BTW, Szwajcaria już teraz dopłaca do budżetu UE, ale mimo to i tak jest jasnym punktem na mapie Europy - niedawno dosyć mała firma jaką jest ProtonMail pokrzyżowała plany federalnego rządu do wprowadzenia takiej miniaturowej wersji Patriot Actu - jako że zebrano ponad 50 tyś podpisów pod petycją o to, będzie musiało odbyć się w kwestii uchwalenia tej ustawy referendum w całej Szwajcarii :) [najwięcej podpisów zebrali "lewacy" z partii zielonych, partii piratów i socjalistycznej partii szwajcarii, hehe]

Co do poziomu życia - słowo klucz, powoli. Od 2000, do 2014 roku wzrost siły nabywczej wyniósł 15-25%, co daje średni wzrost w okolicach od 1% do 1,5% w skali roku. Niedługo, dzięki programowi wyborczemu nowego rządu, możemy zatęsknić jeszcze za tym procentem wzrostu...

Autor edytował komentarz.
eimi REDAKCJA  17 #53 26.01.2016 10:15

@J0siah (niezalogowany): Tyle że tu nie chodzi o wojskową broń w sejfach rezerwistów, tylko mnóstwo cywilnej broni, do której wiaderkami ludzie sobie kupują amunicję. Dostęp do broni dla obywateli jest ogromnie łatwy. W wypadku imigrantów jest sroga dyskryminacja, ot np. biedny imigrant z Niemiec (to, jak Szwajcarzy traktują Niemców to jest zabawna bajka) może się o prawo do broni ubiegać, ale już ktoś z Albanii czy Bośni - nie ma mowy.

BTW, taka ciekawostka. Tę armijną broń możesz po tym, jak wyjdziesz z rezerwy, zachować jako prywatną, tylko ci wówczas przerabiają ją na półautomatyczną - opresyjne państwo szwajcarskie nie chce, by obywatele mieli karabiny maszynowe :D

mikolaj_s   14 #54 26.01.2016 14:32

@TheNihilist: Jest jednak spora różnica między imigrantami Bliskiego Wchodu, a imigrantami z wszelkich krajów Europy. Raz, że kultura Europejska nie promuje nieróbstwa, ale przede wszystkim religia. Islam próbuje zawłaszczyć wszelkie sfery życia w tym prawo. Ponoć sam Koran jest całkiem łagodny, ale już inne pisma które są wzorcem dla mahometan są siedliskiem zacofania. Głupi Arabowie dają się mamić ludziom ze świata islamu, którzy mają władzę i pieniądze i sterują swoimi współwyznawcami dla własnego zysku.

mikolaj_s   14 #55 26.01.2016 16:07

@J0siah (niezalogowany): Przyganiał kocioł garnkowi ;) Szwajcarzy mają broń, mogą też kupować amunicję. Mają prawo posiadać również broń długą więc i amunicję mogą do niej kupić.

mikolaj_s   14 #56 26.01.2016 16:38

@Darthnorbe: "Powiedz mi skoro szwajcaria miałaby dopłacać to do czego, skoro my dopłacamy? Jakim cudem? "

Po pierwsze utrzymanie struktur Unii kosztuje. Ktoś za to musi płacić. Po drugie póki co Polska dostaje więcej dotacji od Unii niż wpłaca.(w latach 2007-2013 do UE poszło 23 mld, a dotacji dostaliśmy 91 mld) Jak wierzysz w nierzetelne wyliczenia takiego Cukiernika to masz problem. On tam zalicza naszą dopłatę do inwestycji jako nasze koszty. To, że cholernie dużo wydaje się na przygotowanie wniosków to już niestety problem polskiej korupcji, ale z drugiej strony takie plany i kosztorysy i tak się zawsze przygotowuje nie tylko dla potrzeb uzyskania dotacji.

"Brednie, jakoś przed 2004 dogadywaliśmy się jeszcze lepiej. Straszenie Rosją jest w naturze lewaków z UE "

Po pierwsze nie straszę, tylko stwierdzam fakt, że Rosja ma swoje aspiracje mocarstwowe, a Polska sama jest tylko małym pioneczkiem w tej ich grze. Co zrobi Rosja to trudno przewidzieć, do nas też wysyłają szpiegów i ludzi mających rozwijać grupy mniejszościowe, które im się kojarzą z kulturą rosyjską, a w konsekwencji chcą mieć możliwość zastosowania scenariusza podobnego do Ukrainy. Również z powodów ekonomicznych Rosja nie jest pewnym odbiorą towarów.

"PODUPADŁA PRZEZ LEWACKĄ NIEROBNĄ SZLACHTĘ! "
Czyli co szlachta chciała władzy robotników i chłopów? :D Polska upadła właśnie przez nierozwijanie się stosunków kapitalistycznych, ale ma to raczej związek w pozostawaniu w dziwnym ustroju feudalno-demokratycznym. Trudno nazwać szlachcica wyzyskującego chłopa z lewaka.

"Jak wolisz 70% od 10% to coś nie tak z twoją matematyką. Ale co poradzisz naród tępy, nie jesteś sam. "
Widzisz bo matematyka nie jest na chłopski rozum ;) Jeśli pozostające 30% teraz jest dużo większe niż te 90% jakie zostawiał sobie chłop to ja wolę to co mam. Chłop pańszczyźniany pracował na polu od świtu do zmierzchu, a ledwo starczyło mu, żeby nie umarł z głodu.

"DOGANIAMY. hahahah co za propagandzista. Jest 2x gorzej niż 10 lat temu to jakim cudem doganiamy?"

Średnia płaca rośnie, choć w przeliczeniu na inflację bardzo powoli. PKB jest coraz wyższe, bezrobocie spada. Może Tobie jest gorzej. Patrząc na zarobki w przeliczeniu na Euro nasza średnia jest coraz bliżej UE. Jedynie mogę się zgodzić z tym, że nie wykorzystujemy w pełni naszych szans i wleczemy się zamiast szybko dogonić zachód.

  #57 26.01.2016 16:55

@mikolaj_s: Ale to nadal nie są karabiny. Dobrze to wypunktował @eimi, który rozróżnił broń np. myśliwską od tej automatycznej bojowej.

Darthnorbe   13 #58 26.01.2016 17:05

@mikolaj_s: "Po pierwsze utrzymanie struktur Unii kosztuje. Ktoś za to musi płacić. Po drugie póki co Polska dostaje więcej dotacji od Unii niż wpłaca.(w latach 2007-2013 do UE poszło 23 mld, a dotacji dostaliśmy 91 mld) "
Proszę o obliczenie rocznego zużycia paliwa oraz podatek od niego (50% więcej niż w 2003), dolicz też inne opłaty które wpłacamy np KARY ZA RYBOŁÓWSTWO i się dowiesz ile dopłacamy i to nie mała kwota.

"Co zrobi Rosja to trudno przewidzieć, do nas też wysyłają szpiegów i ludzi mających rozwijać grupy mniejszościowe, które im się kojarzą z kulturą rosyjską, a w konsekwencji chcą mieć możliwość zastosowania scenariusza podobnego do Ukrainy. "
Tak oglądaj TVN dalej! Bezczelni Rosjanie postawili swój kraj tak blisko baz nato! Jak mogli!!

"Czyli co szlachta chciała władzy robotników i chłopów? :"
Nie od chłopów ale od państwa. Robić się nie chciało!

"Trudno nazwać szlachcica wyzyskującego chłopa z lewaka. "
Chłopa? No tak znowu 10cina gorsza od 70% podatku obecnie. Ja nie wiem, z matmy nie jestem dobry ale jednak 10% to chyba mniej niż 70% :/

"Chłop pańszczyźniany pracował na polu od świtu do zmierzchu, a ledwo starczyło mu, żeby nie umarł z głodu. "
Ta.. Kolejne brednie lewactwa. Człowieku chłop pracował od świtu do zmierzchu gdy były żniwa. Resztę roku to przyszedł na polę, popatrzył godzinę i polazł. Bo co niby miał robić? W zimie natomiast to siedział w domu bo co miał robić.
Anie nie w TVN powiedzieli że chłop robił 23h na dobę. To tak było na pewno!

"Średnia płaca rośnie, choć w przeliczeniu na inflację bardzo powoli."
Ta. Średnia płaca urosła z 900zł do 1300. Problem tylko taki że wszystko 2x zdrożało. Więc jest tak jak byśmy w 2003 roku zarabiali 1800 minimum a teraz 1300. Więc sorry ale znowu matma się kłania. Oglądanie TVN nie zwalnia z myślenia!

mikolaj_s   14 #59 26.01.2016 22:01

@Darthnorbe: Po pierwsze rzadko oglądam telewizję więc i TNV, więc nie do mnie te teksty. Po drugie jeśli chcesz w ogóle dyskutować to proszę grzeczniej, skup się na argumentach, a nie inwektywach.

Podatek od paliwa i tak idzie do naszego budżetu, więc nie jest to dopłata. Ograniczenie ilości połowy ryb muszą być, bo wyłowilibyśmy wszystkie ryby.

A mało to Rosja zrobiła nam złego? Liczysz na to, że to się skończyło gdy oni ciągle wymachują swoimi rakietami i wojskiem? Poznałem osobiście człowieka, który przyjechał do nas z Obwodu Kaliningradzkiego, miał kupę kasy sponsorował bractwa religijne powiązane z wschodnimi kościołami, a firma, którą niby posiadał była fikcyjna. Chciał zostać w Polsce na stałe, ale widocznie nasze służby się zorientowały bo cofnięto mu pozwolenie na pobyt.

"Robić się nie chciało! "
To, że kilka procent społeczeństwa nie pracowało to żaden problem. Raczej chodziło o niedopuszczanie innych warstw społecznych do rozwijania interesów. Kraj, który dobrze się rozwija to taki w którym osoba nie mając urodzenia, a nawet pieniędzy jest w stanie dzięki pracowitości, pomysłowości, inteligencji i przedsiębiorczości dojść do dużego majątku. Natomiast jak grupy społeczne i zawodowe blokują młodych i zdolnych to jest źle. Tak działała szlachta na mieszczan.

" No tak znowu 10cina gorsza od 70% podatku obecnie. Ja nie wiem, z matmy nie jestem dobry ale jednak 10% to chyba mniej niż 70% :/ "
Masz problem ze zrozumiem? Wolałbyś zarabiać milion i płacić 70% podatku czy zarabiać 2000 i płacić 10% podatku? Ważne ile zostaje dla Ciebie, a nie jaką część oddajesz.

"Bo co niby miał robić? "
Pracować w lesie pana, czasem jak jakimś kamieniołomie czy czymś podobnym, a do tego w folwarku pana. Praca rolnika nie polega tylko na pracy na samym polu. Zimą faktycznie miał mało do roboty, bo i koło domu nie było specjalnie nic do roboty, poza narąbaniem drzewa i nakarmieniem zwierząt. Zauważ, że wtedy gdy chłop mógłby pracować na polu dla siebie to musiał obrabiać pole pana.

"Średnia płaca urosła z 900zł do 1300"
Dane wyssałeś z palca. GUS podaje płacę brutto na poziomie 4000zł, co po odliczeniu podatku daje dużo więcej niż podajesz. Poza tym poszukaj sobie informacji o tym jak się ma siła nabywcza przeciętnego Polaka teraz do okresu sprzed 10 lat. Możemy teraz kupić więcej, mimo inflacji co oznacza, że pensje rosły szybciej niż inflacja.

mikolaj_s   14 #60 27.01.2016 09:41

Jeżeli ja jestem lewakiem to ty jesteś i***tą.

Spójrz na publikację: http://zmieniacunie.money.pl/10;lat;polski;w;unii;europejskiej;bilans;zyskow;i;s...
Możemy za średnią krajową kupić więcej paliwa niż kiedyś, podobnie z innymi towarami.

Poza tym dyskutujesz o historii, której nie znasz. Weź lepiej się doucz.
Po drugie Twoje argumenty są do niczego, jak coś nie jest po Twojej myśli to nie próbujesz przedstawić faktów tylko wyzywasz innych od lewaków. Takie korwinistyczne myślenie trafiające do prostaków którzy nie potrafią samodzielnie myśleć i analizować złożonych problemów. Jak GUS daje dane nie po Twojej myśli to GUS jest lewacki itd. Lubie dyskutować z ludźmi o odmiennym zdaniu, bo często się czegoś nowego dowiem i czasem coś zrozumiem, a nawet zmienię pogląd na jakąś sprawę, ale pod warunkiem, że ktoś podaje rozsądne argumenty, które mnie przekonają. Z Tobą się nie da w ogóle dyskutować, a poziom dyskusji wręcz zachęca, aby mieć na złość odmienny pogląd. W ten sposób nikogo nie przekonasz. Szkoda mi czasu na takie dyskusje. I nie wysilaj się bo ukryłem Twoje komentarze.

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #61 27.01.2016 10:03

Po Irlandii będzie Luksemburg i Holandia: http://www.bankier.pl/wiadomosc/O-podwojnej-Irlandii-i-holenderskiej-kanapce-czy...

@eimi na serio warto trzymać komentarze dzieciaka, który nie mając argumentów wszystkich wyzywa od lewaków? Między innymi dlatego coraz mniej się angażuję na portalu - po prostu się odechciewa komentowania.

corrtez   12 #62 27.01.2016 10:12

@mikolaj_s: Witam w klubie ukrywania komentów od @Darthnorbe :)
@gowain Tu masz racje.

mikolaj_s   14 #63 27.01.2016 12:07

@gowain: No to kiedy Polska? :)

mikolaj_s   14 #64 27.01.2016 17:31

@J0sih (niezalogowany): Półatomatyczne karabiny to dalej karabiny.

TheNihilist   3 #65 27.01.2016 18:21

@mikolaj_s:
"@J0siah (niezalogowany): Przyganiał kocioł garnkowi ;) Szwajcarzy mają broń, mogą też kupować amunicję. Mają prawo posiadać również broń długą więc i amunicję mogą do niej kupić."
Tak kolorowo w Szwajcarii z bronią nie jest. Co prawda łatwo kupić samą broń - nie musisz się tłumaczyć dlaczego - ale standardowo do niej możesz kupować tylko amunicję FMJ (full metal jacket - bardziej się ona nadaje do celów sportowych niż samoobrony, bo jest duża szansa że pocisk taki przebije się i przeleci przez cel, oddając mniej energii) - żeby kupić JHP (taka która zatrzymuje się w ciele i daje większą szanse na obezwładnienie) trzeba mieć pozwolenie na broń do celów samoobrony.
Najbardziej liberalne prawo do broni mają nadal czerwone stany w USA, czasem zbyt "liberalne" nawet wg. mnie (w Teksasie masz prawo do open-carry - noszenia broni palnej przy sobie na wierzchu... w stanowych szpitalach psychiatrycznych) - tam generalnie JHP można kupić bez specjalnych pozwoleń.

  #66 27.01.2016 18:22

@mikolaj_s: Tak. Jednak to jest niewielka część arsenału w domach Szwajcarów. Tych jest ok 300k na ogólną liczbę nawet 3 mln. Tak więc użytek względem imigrantów będą miały raczej obrzyny ;-)

mikolaj_s   14 #67 27.01.2016 19:11

@TheNihilist: Nie chciałbym również aby ktoś strzelał do mnie pociskami w płaszczu. Taki pocisk jeśli natrafi na newralgiczne miejsce też może zbić. A swoją drogą dobrze to przemyślane naród się szkoli, a ryzyko jest minimalizowanie.

mikolaj_s   14 #68 28.01.2016 16:33

@J0siah (niezalogowany): Myślę, że nam by wystarczyły bejsbole ;)