Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Opera Unite - serwer www, dzielnie się plikami, videokonferencje itd.

Witam wszystkich!

Jak każdy wie (lub nie) Opera to nie tylko przeglądarka stron www, ale także klient poczty, IRC, OperaTurbo i Opera Unite. No właśnie. Co to takiego?
Opera Unite to zaawansowany moduł wbudowany w przeglądarkę Opera, umożliwiający wymianę plików, postawienie prostego serwera pod twoją stronę www, wideokonferencje, komunikator, media strumieniowe i wiele więcej. Dodatkowe aplikacje Opery Unite znajdziesz na http://unite.opera.com/applications/. Aplikacje możemy uruchomić wszystkie lub tylko wybraną.
Najpierw musimy utworzyć konto. Otwieramy panel boczny i przechodzimy do zakładki Unite.

Klikamy na Uruchom. Wybieramy Nie mam jeszcze konta i postępujemy wg kreatora. Kiedy już uporaliśmy się z wpisaniem loginu i hasła, pora na zabawę.

File sharing

czyli łatwe i szybkie dzielenie się swoimi plikami. Nie potrzebne są zatem Rapidshare'y, by szybko i łatwo przesłać komuś pliczek. Wybieramy File sharing i klikamy na Uruchom. Wybieramy ścieżkę do swojego folderu, który chcemy udostępnić. Teraz klimy dwa razy na File sharing, otwiera się nasza strona w przeglądarce. Po lewej widzimy listę naszych plików. Spokojnie, to tylko podgląd plików na naszym dysku. Żadne pliki nie zostały przesłane do Opera Software ;) Po prawej w miejscu Sharing widzimy linka do naszej "strony" http://home.USER.operaunite.com/file_sharing/, którego przekazujemy naszym znajomym. Standardowo nałożone jest hasło dostępu do naszego wirtualnego folderu. Można je znieść lub stworzyć własne i oczywiście musi być inne niż nasze hasło główne do Opera Unite ;).

Web Server

Aplikacja Web Server umożliwia w błyskawiczny sposób stworzenie z naszego komputera prostego serwera www. Po prostu podajemy ścieżkę do katalogu z naszą wcześniej utworzoną stroną www i podajemy linka do naszej strony www, czyli np. http://home.USER.operaunite.com/webserver/index.html. Możemy, a nawet wypadałoby udostępnić ja publicznie. Oczywiście trzeba samemu zadbać o zindeksowanie strony www w Googlach (tak mi się zdaje).

Media Player

czyli dzielenie się swoją muzyką. I tak podajemy ścieżkę do folderu z mp3, przekazujemy linka do naszego "serwisu" z muzyką. Odwiedzający nasz folder dostaje dobry odtwarzacz muzyki i możliwość zrobienia playlisty.
Pamiętajmy, że udostępnianie muzyki jest w Polsce niezbyt zgodne z prawem. Ale wiadomo, ze hardcorowców w naszym kraju nie brakuje ;)

Messenger

czyli komunikator tekstowy a'la Gadu-Gadu. Co tu dużo pisać. Piszemy, piszemy i piszemy. Nawet są buźki.

Photo Sharing

czyli udostępniamy forteczki z wakacji naszym znajomym w wirtualnym albumie. Różnica między File sharing a Photo Sharing jest taka, że w tej drugiej nasz gość nie może kopiować od nas plików. Dzięki temu oferujemy prosty album zdjęciowy z miniaturami i przeglądarka zdjęć, coś w stylu Picassa.

Fridge

czyli zostawiamy naszym znajomym wiadomość na wirtualnej lodówce ;).
Jest to swego rodzaju bajer, aby życie nie było nudne :) Kiedy chcemy zostawić jakąś notatkę, odpalamy naszą aplikację Fridge i przy pomocy "nalepek" ozdabiamy naszą "lodówkę" w ciekawe info np. "dziś mnie nie będzie". Znajomy znając nasz adres www, może odczytać naszą i zostawić swoją wiadomość.

My Webcam

Co tu dużo pisać. Udostępniamy obraz z kamerki internetowej i prowadzimy wideorozmowy.

Stream Media

Bardzo ciekawa aplikacja, dzięki której możemy podzielić się naszymi filmikami i muzyką. Obsługiwane formaty to mp3, aac, wma, ogg, flv, swf, aif, aiff, au, bmp, gsm, mov, mid, midi, mpg, mpeg, mp4, m4a, psd, qt, qtif, qif, qti, snd, wav, 3g2, 3gp, ra, ram, rm, rpm, rv, smi, smil, asx, asf, avi, wma, wmv. Czyli chyba wszystkie :) Filmiki działają na takiej zasadzie, że buforowane są w programie Windows Media Player. Działa to podobnie jak Youtube. No i jak pisałem wcześniej, pamiętajmy co udostępniamy, żeby nie mieć kłopotów ;)

UJS Manager

Jest to swego rodzaju instalator naszych skryptów-rozszerzeń do przeglądarki Opera.

Bookmarks

Dzielenie się swoimi zakładkami (ulubionymi stronami) ze znajomymi.

Aplikacji do OperyUnite jest więcej.
Na tej stronie http://unite.opera.com/applications/, każdy znajdzie coś dla siebie.
OperaSoftware generuje jedynie stronę z naszymi plikami. Pamiętajmy, że to my decydujemy o swojej prywatności i o tym jakie pliki udostępniamy. Wszystkie aplikacje działają, gdy jesteśmy Online tj. mamy włączona Operę i moduł Unite. Moduł Unite jest bezpieczny.

Miłej zabawy! 

Komentarze

0 nowych
StawikPiast   11 #1 12.08.2010 13:41

zapomniales podac najwieksza wade tego rozwiazania (przynajmniej na dzien dzisiejszy). To twoj komputer jest serwerem, wiec dane wysylasz jakies 256, 512 Kbitów.

master_zonk6   7 #2 12.08.2010 14:02

no niestety, ale wysyłamy plik na rs również z prędkością 256, 512 kbps ;)

Meszuge   16 #3 12.08.2010 15:48

Kiedyś producenci znakomitej aplikacji do nagrywania płyt o wdzięcznej nazwie Nero uznali, że użytkownicy komputerów nie marzą o niczym innym, jak o wzbogaceniu tego programu o elementy takie, jak na przykład: Nero BackItUp and Burn, Nero Vision Xtra, SmartStart, DiscCopy Gadget, CoverDesigner, SoundTrax, WaveEditor, Recode, Toolkit i pewnie parę innych.


Kiedyś producenci znakomitej przeglądarki stron www o wdzięcznej nazwie Opera uznali, że użytkownicy komputerów żyć nie mogą bez dodatkowych modułów umożliwiających wymianę plików, postawienie prostego serwera pod stronę www, wideokonferencje, komunikator, media strumieniowe i wiele więcej.

Myślę, że osiągną porównywalny… sukces.

master_zonk6   7 #4 12.08.2010 15:58

@Meszuge
tu się zgodzę, ale
zauważ, że Opera zajmuje podobną ilość miejsca na dysku co twój Firefox i z tymi bajerami działa lepiej niż ten twój Firefox. Jest jedna zasada. Nie chcesz - nie używasz, a Opera i tak będzie działać sprawniej niż ten twój Firefox. Różnia między NERO A OPERĄ jest taka, że Opera działa płynnie nawet na kompie z win98. O Firefoksie nic nie piszę, bo ten muli na typowym kompie z win xp.

Meszuge   16 #5 12.08.2010 16:12

Mój Firefox? Moja przeglądarka to Avant Browser. A przynajmniej była całymi latami. Ale ostatnio (mam na myśli mniej więcej rok) przetestowałem, uznałem korzyści i wreszcie przyzwyczaiłem się do używania sejfu tożsamości (element programu Norton Internet Security, albo Norton 360), a Avant Browser sobie z tym nie radzi. Opera zresztą też nie. Podstawowe znaczenie ma też możliwość blokowania reklam. I tak oba te warunki spełniają tylko dwie przeglądarki: IE8 i Firefox. Niestety, nie jestem tym faktem zachwycony. :-(

master_zonk6   7 #6 12.08.2010 16:22

@Meszuge
Opera POSIADA wbudowanego adblocka. Kwestią jest dobranie filtru tak jak jest to w przypadku adblocka firefoxa. Jeśli nie dodasz filtrów to adblock nie działa. Podobnie jest w Operze.
Co do zabezpieczeń. Jadę już ponad 4 lata na Operze i od tamtej pory nie mam problemu ze szkodnikami.

Meszuge   16 #7 12.08.2010 16:26

Wiem, że posiada, ale pisałem, że muszą - dla mnie! - być spełnione OBA warunki.

Kiedy tylko Opera będzie obsługiwać sejf tożsamości i jednocześnie będzie ją można instalować bez bezmyślnie dołożonych dodatków (w tym klient poczty i serwer), natychmiast się na nią przenoszę. :-)

szpon5   9 #8 12.08.2010 16:29

Jakby co, to poniżej macie filtr reklam do Opery:
http://****

kaz12   3 #9 12.08.2010 17:49

opera jest świetna przeglądarką lecz przeniesienie całej listy zapamiętanych haseł z LastPass masakra.

artymienek   7 #10 12.08.2010 18:30

Hmm muszę wypróbować te narzędzia Unit ... zachęcający wpis.
@kaz12
nie prościej skopiować plik wand z profilu? albo zrobić sobie Operę portable? ja zawsze kopiuje mój cały folder profil gdzie mam Operę ustawioną pod siebie w 100%, koniec OFT.

  #11 12.08.2010 19:56

Gdy będę potrzebował serwera, to go postawię, jest wiele narzędzi dających większe możliwości.

A co do Opery - byle jaki klient poczty, brak obsługi xmarks, TO COŚ... brakuje tylko pralki, no i przeglądarki nie robiącej problemów z normalnym kodem.
Chyba sam wypowiem się na ten temat na łamach bloga, ale to dopiero za kilka dni, jak znajdę czas.

master_zonk6   7 #12 12.08.2010 20:23

@lukasamd
To napisz blog o tym, że Windows posiada prowizoryczny notatnik (którego ktoś używa), prowizoryczny rejestrator dźwięku, kiepsko działającą przeglądarkę www IE (której też ktoś używa), nibyfirewalla - zaporę Windows (też ktoś tego używa), Windows Movie Maker (przecież na rynku są narzędzia "pro"), nagrywanie płytek cd (są narzędzia "pro" typu Nero) itd. itd.
OperaUnite jest wystarczający do użytku domowego. I napisz proszę o wadach (których jest więcej) i zaletach (których jest mnie) twojej "pro" przeglądarki - Firefoksa.
Bo gdybym potrzebował nerwicy żołądka, korzystałbym z Firefoksa - głupie?

  #13 12.08.2010 21:37

@master_zonk6:
Opiszę dlaczego Opera jest DLA MNIE znacznie gorsza niż Firefox.

"Sprowokowały" mnie do tego ostatnie newsy.
Ten o Chrome - zjechany przez fanatyków Opery.
Ten o FF4 - zjechany przez fanatyków Opery.
Ten o Operze - cisza... bo cywilizowani ludzie nie będą na siłę zmuszać innych do swoich przekonań.

Ja również nie będę zmuszał, po prostu przedstawię, dlaczego tak często "wciskana" Opera może się w wielu wypadkach nie sprawdzać. Już teraz zwracam uwagę na coś innego - działanie niektórych osób ze społeczności Opery działa wprost przeciwnie do zamierzeń i bynajmniej nie zachęca do wypróbowania tej przeglądarki (a nuż stanę się takim egoistą jak ten ktoś?).

Oczywiście to nie tyczy się wpisu - sam wpis jest ok, przebajerowanie Opery, IMO jak najbardziej nie.

smaky   3 #14 12.08.2010 22:20

A ja popieram takie dodatki w przeglądarce tak długo jak nie zacznie ona zamulać i robić się kobylasta. W Operze wychodzi to smacznie.
Gdyby za takie rzeczy zabrali się programiści Mozilli to Firefox ważyłby z 200 mega i uruchamiałby się z 15 min.

  #15 12.08.2010 23:27

@lukasamd To chyba czytaliśmy komentarze na innych portalach...
Wróć proszę do tych tematów i zobacz kto rozpętał wojnę(w większości byli to użytkownicy innych przeglądarek-przynajmniej ostatnio)...
Co do unite, to od opery 10.6 można korzystać z niego w wersji offline :) Dla mnie służy tylko jako manager userskryptów :P
Ps mnie drażnią w firefoxie jego użytkownicy nie mający swojego zdania powtarzający w kółko gdzieś tam zasłyszane teksty mające się nijak do rzeczywistości :P

kaz12   3 #16 13.08.2010 08:29

@artymienek wytłumacz to prościej

przemor25   14 #17 13.08.2010 10:43

@master_zonk6

"To napisz blog o tym, że Windows posiada prowizoryczny notatnik (którego ktoś używa), prowizoryczny rejestrator dźwięku, kiepsko działającą przeglądarkę www IE (której też ktoś używa), nibyfirewalla - zaporę Windows (też ktoś tego używa), Windows Movie Maker (przecież na rynku są narzędzia "pro"), nagrywanie płytek cd (są narzędzia "pro" typu Nero) itd. itd.
"

Bardzo dobrze że Windows ma prowizoryczny notatnik, prowizoryczny rejestrator dźwięku, przeglądarkę wcale nie tak kiepską ;), firewalla, Movie Makera i program do nagrywania płytek. Dzięki temu systemy nie są takie drogie.

To Ty byś chciał by w każdej wersji Windowsa byłyby wbudowane komercyjne oprogramowania? Nie mogą być bo wtedy cena systemu (nawet wersji home premium) byłaby astronomiczna. W systemie muszą być programy proste, podstawowe, bez zbędnych funkcji).

Jakby wsadzili do każdej wersji systemu programy typu Nero, PowerDVD, komercyjnego firewalla a najlepiej jakiś pakiet zabezpieczający wtedy cena poszłaby w górę. Zapłaciłbyś za taki system np 10000 zł?

StawikPiast   11 #18 13.08.2010 12:46

"no niestety, ale wysyłamy plik na rs również z prędkością 256, 512 kbps ;)"

Owszem i po wyslaniu go tam setka twoich znaomych moze go pobrac z predkoscia lacza wiec maja go w pare minut powiedzmy a nie setka osob zatyka 256-512 kb

master_zonk6   7 #19 13.08.2010 12:47

@przemor25
nie zrozumiałeś mojej aluzji.
Windows posiada prowizoryczne narzędzia, które czasem są bardzo pomocne. Tak samo jest z Operą. Na grzyb mi dodatkowy klient poczty, skoro ten z Opery dla mnie jest świetny. Podobnie jest z Outlook Express - komuś zawsze się przda.

master_zonk6   7 #20 13.08.2010 12:49

@StawikPiast
masz rację. Opera Software za późno stworzyla Turbo, a za wcześnie UNITE. :)

Jaahquubel_   13 #21 15.08.2010 15:26

@LukasAMD
"byle jaki klient poczty"
Rzecz gustu. Ja nie chciałbym mieć innego klienta poczty (choć pewne zastrzeżenia mam).

"brak obsługi xmarks"
Bo do tego jest Opera Link.

@master_zonk6
Opera jest przeglądarką dla ludzi na całym świecie, w różnej sytuacji internetowej. Navjot Pawera, Hindus pracujący w centrali Opery, mówił, że z Opera Turbo cieszą się bardzo jego rodacy w Indiach, bo tam łącza są strasznie wolne, natomiast z Opera Unite korzystają w Norwegii, bo tam z łączami sytuacja jest odwrotna - łącze szerokie, można szaleć. Poza tym, dzięki Unite można udostępniać aplikacje nie tylko znajomym (na co częściej zwraca się uwagę), ale i sobie, jak się jest gdzie indziej - nie trzeba kombinować ze zdalnym pulpitem itp.

Co do samego Unite, to trzeba zauważyć, że w świeżo zainstalowanej Operze nie mamy wszystkich aplikacji, które możemy mieć, więc nam one nie ciążą. Na starcie mamy sam mechanizm (i chyba parę podstawowych gadżetów).

Ideą Opery jest to, żeby dać możliwości, ale do żadnej nie zmuszać.


pgr   9 #22 15.08.2010 16:44

Piszesz że w Photo Sharing nie da się kopiować fotek, otóż da się otwierasz "original size" i PPM i zapisz - więc da się (z resztą można i miniaturę zapisać)
Ta aplikacja to album do przeglądania zdjęć przede wszystkim
A że File sharing wygodniej jest kopiować pliki to inna sprawa ;)