NaszaKlasa.pl znika z sieci. Co z danymi użytkowników?

NaszaKlasa.pl znika z sieci. Co z danymi użytkowników?

NaszaKlasa.pl znika z sieci. Co z danymi użytkowników?
Źródło zdjęć: © Domena publiczna | NK.pl
Adam Gaafar
26.07.2021 18:39

Zgodnie z zapowiedziami, serwis NaszaKlasa.pl zostanie oficjalnie zamknięty we wtorek 27 lipca. Jak poinformował administrator portalu, proces usuwania danych osobowych użytkowników może potrwać jeszcze kilka miesięcy.

17 maja administracja serwisu rozpoczęła proces usuwania kont nieaktywnych od dwóch lat. Dziewięć dni później pojawiła się oficjalna informacja, że "Nasza Klasa” zostanie zamknięta. Od tego momentu nie można już było zakładać nowych kont. Popularny portal społecznościowy znika z sieci po prawie 15 latach.

Co z danymi użytkowników?

W wiadomościach rozsyłanych do użytkowników administrator NK.pl – koncern Ringier Axel Springer – poinformował o dalszych krokach dotyczących m.in. danych osobowych. Jak zapewnił, zostaną one trwale usunięte w związku z brakiem podstawy prawnej do ich dalszego przetwarzania.

Proces usuwania danych z kopii zapasowych może się jednak przedłużyć, przekraczając termin zamknięcia serwisu o kilka miesięcy. "Wyjątek stanowić może przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postępowań (w tym o zwrot środków z usług płatnych)" – przekazał administrator.

Z dniem zamknięcia serwisu znikną dostępne w nim gry. Użytkownicy, którzy wykupili płatne usługi (m.in. Eurogąbki, Super Zdjęcie i Prezenty) mogą wykorzystać je do 27 lipca lub wnioskować o zwrot kosztów.

Serwis przegrał z Facebookiem

NaszaKlasa.pl wystartowała w listopadzie 2006 r., szybko zdobywając wielką popularność w sieci. Pomysłodawcą projektu był absolwent informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego Maciej Popowicz. Współtworzył go z trzema kolegami: Pawłem Olchawą, Michałem Bartoszkiewiczem oraz Łukaszem Adzińskim.

 O szybkim wzroście serwisu świadczy najlepiej fakt, że w czwartym roku działalności na "Naszej Klasie" istniało ok. 14 mln aktywnych kont. W 2015 r. prawa do serwisu wykupiła spółka Ringier Axel Springer.

Z czasem użytkownicy zaczęli odchodzić, rejestrując się na Facebooku, który wystartował w Polsce w 2008 r. Miejsca na konkurencję nie było – w 2020 roku strona zanotowała 1,08 mln użytkowników, ustępując miejsca gigantowi internetowemu zza Oceanu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (189)