Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Gra linuksowa = brzydkie kaczątko ?

Dziś takie moje krótkie przemyślenie - im dłużej pracuje na systemach linuksowych, to tym bardziej się zastanawiam, czy mam jakieś odchyły jeśli chodzi o estetykę i rozumienie słowa ładny?

Ostatnio było głośno o tym, że gry na Linuksie mogą być wydajniejsze na Windowsach, to nic, że akurat w przypadku obecnych standardowych konfiguracji takie różnice są niezauważalne dla ludzkiego oka :P Pomyślałem sobie wtedy „i co z tego, jeśli przeważająca większość gier na Linuksa jest po prostu brzydka i wręcz odpycha od grania”.

Chwalebne wyjątki to gry wieloplatformowe typu: OTTD, Battle for Wesnoth, Freeciv (tu jest akurat sprawa dyskusyjna, bo tak wyglądała Ci2 w 98 roku bodajże). Ale pozostałe? Owszem, to nie grafika decyduje, że gra jest grywalna, ale jakieś standardy powinny chyba być?

Zaraz ktoś powie, że są to gry darmowe, robione za darmo lub przez amatorów. A moją odpowiedź będzie np. http://www.dobreprogramy.pl/PoGodzinach.html lub pierwsza lepsza strona z grami na flasha. Gry na Windowsa przeważnie bywają dużo ładniejsze, niż natywne produkcje Linuksowe.

Już sama ilość gier na Linuksa nie powala, szczególnie moich ulubionych strategii/ekonomicznych :P Większy wybór mam na Androida, niż na Ubuntu/Mint :P

Kończąc już ten krótki wpis chciałbym tylko skwitować jedną odpowiedź, która by się na pewno pojawiła – nie po to, chce i używam Linuksa, żeby instalować Wina lub VirtualBoxa, aby pograć w gry z Windowsa :)

Ps Skoro jesteśmy w temacie wyglądu, to osoba odpowiedzialna za wygląd ekranu logowania w Mincie powinna już dawno zostać zmieniona :) Polecam tu poradnik Jakuba Wawera

Pss Jak dla mnie z natywnymi programami użytkowymi pod Linuksem jest lepiej, ale i tak ich windowsowe odpowiedniki zazwyczaj wyglądają lepiej... 

linux gry

Komentarze

0 nowych
skandyn   9 #1 25.08.2012 21:55

Znowu nie jest tak źle z grami na Linuksa, ponieważ istniej kilka przyzwoitych gierek. Z całym szacunkiem wymienione tutaj gry; OTTD, Battle for Wesnoth, Freeciv są zwykłymi starociami. Dlatego ja, jako Linuksowy gracz polecam lepsze gierki z przyzwoitą grafiką, w które sobie pogrywam m.in: Trine, Trine 2, Oil Rush, Bastion, oczywiście są to gry komercyjne, ale także jest duża dawka darmowych gier. Poza tym coraz więcej gier będzie robionych na systemy spod znaku pingwina, a które ukażą się jeszcze w tym roku.

Pozdrawiam.

Autor edytował komentarz.
oprych   13 #2 25.08.2012 22:10

@skandyn, ale mi akurat chodziło o te darmowe projekty. Ja akurat nie jestem maniakiem gier, więc nie muszę pogrywać w jakieś komercyjne produkty - wyjątek Mass Effect ;)

To wskaż mi tą "dużą dawkę darmowych gier", które byłyby czymś więcej niż kilkoma kwadracikami :) ?
Miałem cichą nadzieję, że gra Vega Strike (strzelanika 3D w kosmosie) mająca całkiem niezłe opinie i ważąca prawie 1 GB będzie czymś fajnym, a wygląda ona tragicznie - już kultowy Freescape 2 wygląda z trzy razy lepiej, a pochodzi z 1999 r. I moje pytanie nie jest ironią, po prostu dla rozrywki, parę minut popykałbym w coś nowego, a nie tylko układanie torów czy podbijanie obcych państw ;)

Autor edytował komentarz.
Druedain   14 #4 25.08.2012 23:12

Prosta sprawa – w przypadku Linuksa bardzo często większość zespołu stanowią programiści, którzy dla rozwinięcia swoich umiejętności postanowili rozwinąć jakiś nowy projekt, a najlepiej grę. Zbiera się grupka takich twórców, jeden od niechcenia przegląda jakieś galerie darmowych obrazków i masz. Bo to o to się przecież rozchodzi – programowanie na Linuksie jest bardzo przyjemne, ale z muzyką i grafiką bywa już różnie…

Na szczęście robi się o tym po woli coraz głośniej, więc jest szansa, że zespoły twórców gier z fajną logiką powiększą się o jakiś artystów.

Autor edytował komentarz.
oprych   13 #5 25.08.2012 23:59

@quest-88
jak ostatnio sprawdzałem, to była wczesna alfa, co chwile się wykładała i była bez dźwięku albo miała tylko pojedyncze misje bez kampanii :)

@Druedain
Ale to się słyszy od lat i nie widać jakiejś znaczącej poprawy :P

Autor edytował komentarz.
revcorey   7 #6 26.08.2012 09:35

Tak jak napisał druedain to co widzisz na ekranie to nie zasługa kodowania nie wiadomo jakiego a grafika.

  #7 26.08.2012 11:47

Xonotic, Red Eclipse.
Urban Terror - stare, ale jare.

Humanoid   5 #8 26.08.2012 15:34

Nexuiz jest ładny, z ET'em już gorzej.

skandyn   9 #9 26.08.2012 16:55

Jakiś czas wcześniej szukając gier na Linuksa wchodziłem na YouTube i po prostu w wyszukiwarce wpisywałem linux native games.

Pozdrawiam.

sylwek3100   3 #10 27.08.2012 11:54

@skandyn Ale czego ty oczekujesz od np takiego OpenTTD ? przecież to ma być klon jakieś gry a nie remake z grafiką dla komputerów z conajmniej dobrymi kartami graficznymi.

GL1zdA   12 #11 27.08.2012 12:52

"i co z tego, jeśli przeważająca większość gier na Linuksa jest po prostu brzydka i wręcz odpycha od grania”.
Artyści kosztują. W wersji oryginalnej "There ain't no such thing as a free lunch".

  #12 27.08.2012 13:27

Sprawdź Savage 2, albo HoNa, a może Oil Rush?

GregKoval   8 #13 27.08.2012 14:06

Nie wiem skąd się w ogóle wzięło pojęcie "gry linuksowe". Większość gier powstających na Windows to gry multiplatformowe, powstające także i na konsole. Nie mają one w sobie żadnych bibliotek Windowsa nie są z nim zintegrowane zależnościami, są po prostu niezależnymi produktami. Ale kiedy powstaje jakaś gra open source, która z definicji powinna być multiplatformowa to wtedy otrzymuje łatkę "linuksowej".

oprych   13 #14 27.08.2012 14:10

Panowie, ale nie chodzi mi o "super" hiper realistyczną grafikę 3D" :)

Chodzi mi o DARMOWE produkcję, gdzie grafika nie jest najważniejsza. Owszem tak jak GL1zd pisze, artyści kosztują, ale na Windowsie udaję się wypuszczać darmowe gierki, które tak nie odpychają wyglądem. Jak pisałem, jeśli chodzi o aplikację użytkowe, to jak dla mnie także na tym polu programy na Windowsa są moim zdaniem ładniejsze. Dlatego powstał ten krótki wpis, bo się tak zastanawiam, czy to ja mam jakieś wysublimowane poczucie piękna czy może jestem takim maniakiem windowsów, że produkcje linuksowe mnie rażą ?? :)

@GregKoval
Zauważ, że rozdzieliłem we wpisie gry wieloplatformowe, od takich które są tylko pod linuksem :P

Autor edytował komentarz.
  #15 27.08.2012 17:24

@oprych "(...)jeśli chodzi o aplikację użytkowe, to jak dla mnie także na tym polu programy na Windowsa są moim zdaniem ładniejsze."
Podaj przykłady. Słyszałeś o czymś takim jak KDE?
@oprych "Chodzi mi o DARMOWE produkcję, gdzie grafika nie jest najważniejsza."
To sobie pograj w Hedgewars albo Teeworlds, na linuksa nie ma darmowego odpowiednika Crysisa 2.

oprych   13 #16 27.08.2012 19:31

@TheWarrior
KDE jakoś do mnie nie przemawia, pomijając kwestię stabilności, po prostu jakoś mi nie leży, choć ma kilka ciekawych rozwiązań.

Akurat ja korzystam z Cinnamon, Unity jest dla mnie niepraktyczne, choć samo menu akurat jest ładne jak dla mnie. Każdy używa tego co lubi i co mu się podoba :P

TheWarrior   1 #17 27.08.2012 20:40

@oprych
Unity jest rozwijane z myślą o urządzeniach mobilnych. Cinnamon to fork GNOME'a 2, który powstał w obawie przed niepewną przyszłością GNOME Shell 3. Linia 2.xx zawsze słynęła z archaicznego wyglądu, ale można zmienić stare metacity na Compiz'a, pobrać gotowe motywy, stworzyć własne etc..
KDE działa niestabilnie na Ubuntu ale jest masa dystrybucji gdzie nie ma problemów i wygląda bardzo dobrze (np.: Fedora, Pardus).
"Pss Jak dla mnie z natywnymi programami użytkowymi pod Linuksem jest lepiej, ale i tak ich windowsowe odpowiedniki zazwyczaj wyglądają lepiej..."
Proszę o przykłady.

oprych   13 #18 28.08.2012 08:40

@TheWarrior
"Proszę o przykłady"
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - sztandarowe odtwarzacze Rhythmbox, Banshee w porównaniu z Winampem czy innymi programami tego typu z windowsów ;)

revcorey   7 #19 28.08.2012 09:09

Serio stary, parę bitmap dołożonych do winamp świadczy o jego wyższości? Wygląd banshee czy rhytmbox wynika z domyślnego przyjęcia interfejsu w którym mamy od razu parę okien. Tu de facto nie ma co upiększać. W Amarok de facto są tylko lepiej wyglądające przyciski i bardziej opływowe kształty. Z resztą to program do słuchania muzyki, otwierasz i minimalizujesz tyle interfejs widzisz. Istnieje także kwestia samej biblioteki. Przykładowo moim zdaniem aplikacje w qt mają nieco ładniejszy wygląd niż te w gtk.

oprych   13 #20 28.08.2012 09:48

ale gdzie ja pisze o wyższości, chodzi mi o to, że wizualnie te dwa programy nie zachwycają, wiem z czego wynika ich wygląd, ale to nie zmienia faktu, że są robione na "jedno kopyto" Ale już np. Clementine jest ładniejsze :)

TheWarrior   1 #21 28.08.2012 10:33

@oprych
"(...)wiem z czego wynika ich wygląd, ale to nie zmienia faktu, że są robione na "jedno kopyto"(...)"
Wygląda na to, że nie wiesz. Wygląd tych programów, zależy od powłoki w której są uruchamiane i od biblioteki której użyli twórcy.

"Już sama ilość gier na Linuksa nie powala, szczególnie moich ulubionych strategii/ekonomicznych :P Większy wybór mam na Androida, niż na Ubuntu/Mint :P"
Android to nie linux?

Fanboj O   7 #22 28.08.2012 10:39

Wniosek jest prosty:
Na tym świecie o wiele łatwiej można znaleźć programistę-ideowca, niż artystę-grafika, który zrobi coś za darmo dla... No właśnie czemu, czy czyjemu dobru służy rozwijanie Wolnego oprogramowania. Bo w krótkim okresie czasu, jest zapewne świetnym poligonem dla programistów. Dla dobrych kreatorów kolorowych plam na ekranie widocznie nie. Lub w rzeczywistości jest ich na tyle niewielu, że komercyjny rynek połyka ich łapczywie i tylko mniej uzdolnieni pozostają w poczekalni.

Autor edytował komentarz.
Ziendal7   9 #23 28.08.2012 10:59

Osobiście czekam na steam'a na dystrybucje linuksa. Według mnie będzie to znaczący krok w gammingu na linuksie. Trzeba będzie się postarać żeby wybić się na tle konkurencji (Valve i inne marki).

oprych   13 #24 28.08.2012 11:31

@TheWarrior
Kiedyś już pisałem, że zwykłego użytkownika nie obchodzą szczegóły techniczne. Program/gra/system ma działać i nie powodować odruchów wymiotnych z powodu ich wyglądu. Czy to wina twórców, powłoki, nie wnikam, ja po prostu twierdze, że dla mnie taki Rhythmbox czy Banshee są brzydkie i i strasznie podobno do siebie.

"Android to nie linux?"
Kurcze, no masz rację, a Windows 8 na komórki i na PC to ten sam system :)
Pisałem o grach na PC/laptopa, może mam niedokładne informację, ale Androida używa się raczej na telefonach/tabletach niż na "zwykłych" komputerach? :)

@Fanboj
Może się mylę, ale programować może się nauczyć każdy kto ma odrobinę zapału i chęci. A zdolności plastyczne itp.? Z tym raczej należy się urodzić :) Dlatego programistów będzie więcej niż grafików

Autor edytował komentarz.
TheWarrior   1 #25 28.08.2012 12:26

@oprych
"Pisałem o grach na PC/laptopa"
Więc skąd w tekście wzmianka o Androidzie. Na przyszłość precyzuj wypowiedzi, w przeciwnym wypadku wprowadzisz w błąd, ludzi którzy odwiedzają blogi, celem powiększenia wiedzy.
"Może się mylę, ale programować może się nauczyć każdy kto ma odrobinę zapału i chęci."
Tak mylisz się.
"Czy to wina twórców, powłoki, nie wnikam, ja po prostu twierdze, że dla mnie taki Rhythmbox czy Banshee są brzydkie i i strasznie podobno do siebie."
Brzydki to jest metal w Javce.
"Program/gra/system ma działać i nie powodować odruchów wymiotnych z powodu ich wyglądu."
Każdy ma inny gust, ale taką wypowiedzią ignorujesz ciężką pracę hobbystów/programistów, którzy tworzą software.

Co do samego tematu, jest na linuksa np.: Quake 4, Doom 3 czy Serious Sam 2.

oprych   13 #26 28.08.2012 15:03

@Warior ty faktycznie jakimś wojownikiem jesteś :P

1. "Więc skąd w tekście wzmianka o Androidzie"
Stąd, że da się zrobić ładne, darmowe gierki na Androida, który po części jest oparty na Linuksie, a działa z reguły na dużo słabszym sprzęcie.
Zobacz sobie definicję bloga http://sjp.pwn.pl/szukaj/blog

2. "Tak mylisz się."
Guzik prawda, programowania można się nauczyć, jeśli masz zapał i chęci, owszem przydadzą się tu dodatkowe atrybuty - choćby zdolność myślenia :P A graficy? Fakt, możesz się nauczyć korzystać z programów graficznych, ale musisz mieć jakieś wyczucie piękna, żeby umieć to wykorzystać

3."Każdy ma inny gust, ale taką wypowiedzią ignorujesz ciężką pracę hobbystów/programistów, którzy tworzą software."
Prawda, dlatego się zapytałem czy tylko dla mnie gry pod Linuksem są z reguły brzydkie :)

4. "jest na linuksa np.: Quake 4, Doom 3 czy Serious Sam 2."
I właśnie udowodniłeś, że albo nie czytałeś, albo czytanie ze zrozumieniem to ciężka sprawa :)
Pisze o darmowych produkcjach, a nie komercyjnych tytułach

TheWarrior   1 #27 28.08.2012 15:27

@oprych
Dobra stary bo widzę, że się gubisz. Gdzie masz we wpisie (podkreślam, nie w komentach), słowo o tym że wypowiadasz się na temat darmowych gier? ("Gry na Windowsa przeważnie bywają dużo ładniejsze, niż natywne produkcje Linuksowe.")

Robisz wpis bez ładu i składu, hejtujesz w jednym poście gry/programy na linuksa, mieszasz wątki platform mobilnych i desktopów.

"Guzik prawda, programowania można się nauczyć, jeśli masz zapał i chęci, owszem przydadzą się tu dodatkowe atrybuty - choćby zdolność myślenia"
Skoro tak to każdy może zostać fizykiem kwantowym, musi tylko umieć myśleć. Są programiści i klepacze kodu (goście od np.: Banshee to ta 1 grupa). Jeśli wystarczą chęci to sam napisz coś równie dobrego, zamiast narzekać, że program (jakie to merytoryczne) nie ładnie wygląda.

"Czy tylko dla mnie gry pod Linuksem są z reguły brzydkie"
Dla innych ignorantów także.

Co od grafików można się zgodzić, że trzeba mieć smak.

oprych   13 #28 28.08.2012 16:07

@up

A ze zdania: "Zaraz ktoś powie, że są to gry darmowe, robione za darmo lub przez amatorów." nie wynika, że chodzi o gry darmowe?

Powyższy wpis, tak jak jest napisane w pierwszym akapicie, to "krótkie przemyślenie", a nie esej czy felieton.

A co do programistów i grafików, porównaj sobie liczbę studentów obu kierunków? Kogo jest więcej? A czy ja gdzieś pisałem, że zrobiłbym to lepiej? Nie, po prostu w moim odczuciu coś jest brzydkie i tyle, no chyba, że wychodzisz z założenia, że programy mogą oceniać tylko programiści, a obrazy tylko malarze?

Kto jest ignorantem i hejterem? Podałem przykłady, nie twierdziłem, że wszystko jest złe, bo są chwalebne wyjątki, a żeby było śmieszniej, to ja korzystam z Minta, a Ty wszystkie wpisy walisz Windowsa ;P Więc skoro używam, to chyba mogę mieć własne zdanie?

Autor edytował komentarz.
TheWarrior   1 #29 28.08.2012 16:28

@oprych
"Kto jest ignorantem i hejterem?"
Ty ponieważ piszesz bzdury.

"Zaraz ktoś powie, że są to gry darmowe, robione za darmo lub przez amatorów."
Z tekstu wynika, ze to zdanie odnosi się do kilku tytułów, które wymieniłeś powyżej, a nie do ogólnego tematu.

"(..)to ja korzystam z Minta, a Ty wszystkie wpisy walisz Windowsa."
Nie ładnie tak szpiegować, na windzie jest Visual Studio a na Fedorze mam tylko Qt, wine w tym wypadku nie pomaga.

"(...)no chyba, że wychodzisz z założenia, że programy mogą oceniać tylko programiści, a obrazy tylko malarze?"
Nie. Ale wychodzę z założenia, że: jeśli nie mam pojęcia na jakiś temat to się nie wypowiadam, tym bardziej publicznie.

"porównaj sobie liczbę studentów obu kierunków? Kogo jest więcej?"
Podaj źródło, bo gdzieś zgubiłem rocznik statystyczny, no chyba że moc ci to podpowiedziała. Dla porządku dodam: nie twierdzę, że programistów jest mniej niż grafików, twierdzę, że nie każdy o szczerych chęciach zostaje developerem.

oprych   13 #30 28.08.2012 17:34

Oczywiście, że nie każdy kto chce zostaje developerem, zostaje nim, tak samo jak nie każdy kto chce, zostaje lekarzem, prawnikiem czy piekarzem... tak już to w świecie bywa...
Nie wiem czy dlatego, że jesteś programistą tak bronisz tezy o elitarności bycia programistą ;)

Źródło? Proszę bardzo choćby wikipedia i ilość studentów na akademiach sztuk pięknych ;P
Tylko, że tą dyskusją odbiegamy od tematu.

Autor edytował komentarz.
TheWarrior   1 #31 28.08.2012 17:47

@oprych
Jedyne czego bronię to ciężkiej pracy gości którzy programują i robią to dobrze, stąd moje wypowiedzi.

"Proszę bardzo choćby wikipedia i ilość studentów na akademiach sztuk pięknych ;P "
Na przyszłość rzucaj linki.

  #32 28.08.2012 19:34

Podpowiedzcie gry typu OTTD, Simutrans, Transport Giant, CiM, Industry Giant. Wszystkich mam już do znudzenia, a żadnych nowych nie widziałem. :(

  #33 29.08.2012 10:26

Oprych, idź być Nazirem gdzie indziej

Skoro tak ci przeszkadza grafika w grach, to siądź z Blenderem / Gimpem i rób lepszą, no ale tak - nie mam czasu, nie chce mi się, wolę bić level w Tibii

oprych   13 #34 30.08.2012 08:29

@TheWarrior
"Jedyne czego bronię to ciężkiej pracy gości którzy programują i robią to dobrze,"
Ale co ma piernik do wiatraka? Czy ja gdzieś pisałem, że programiści są do d***? Chodziło mi tylko grafikę :) I dalej twierdzę, że o dobrego programistę łatwiej, niż o dobrego grafika

@Ja___
Spróbuj CorsixTH , jest to klon naprawdę dobrej gierki Theme Hosptial

@fervi.doctor
Bo śmiem głośno powiedzieć, że coś mi się nie podoba w linuksie, to od razu jestem nazirem? :)
A co do drugiego Twojej uwagi, nie jestem grafikiem i nie zrobię lepszej, ale chyba mam prawo stwierdzić, że coś jest dla mnie brzydkie?

command-dos   18 #35 30.08.2012 08:56

@oprych - widzisz, niektórzy pragną czegoś więcej od cukierkowej graficzki. Niejednokrotnie gierka z brzydką grafiką urzekła mnie bardziej, jak super realistycznie wypasiona graficznie gra. Np. Ty za to: http://www.youtube.com/watch?v=r0Pl4sPurck byś nie zapłacił, a ja tak, bo mi to bardziej pasuje od wszystkich bf-ów, cf-ów, czy innych badziewi - jak widać kwestia gustu ;)

oprych   13 #36 30.08.2012 10:30

@command-dos masz rację, że ładne nie znaczy lepsze, ale nie chodzi mi o grafikę rodem z z bf-ów, choć coś a'la cs już by mnie mile zaskoczyło. Pisałem o darmowych produkcjach.
Nie jestem chyba wymagający, skoro OTTD czy Freeciv mnie nie odrzuca? :)

Autor edytował komentarz.
TheWarrior   1 #37 30.08.2012 10:30

"Ale co ma piernik do wiatraka?"
Mąkę. To już zrobiło się nudne, ale stary, czy ty masz jakieś problemy egzystencjalne? Cały ten szmatławy wpis i wszystkie bzdurne komenty, dobitnie pokazują: próbujesz wykazać, że opensource'owi programiści są słabi, ponieważ nie zrobili urywającego dupę interfejsu/grafiki. Kiedy próbowałem wyjaśnić taki stan rzeczy dostałem odpowiedź która przekazywała treść: ja jestem zwykły user i mnie to nie obchodzi. W czym tkwi problem? Myślę, że tego sam nie wiesz.

"Bo śmiem głośno powiedzieć, że coś mi się nie podoba w linuksie, to od razu jestem nazirem?"
Gdyby to był temat rozwijający wątek wsparcia np.: Optimusa na linuksie, rozmowa miałaby sens, ale w obliczu takiego steku nonsensów, ja dziękuję.

oprych   13 #38 30.08.2012 10:55

@up
Ty się naprawdę zastanów, co ma grafika w grach do programistów? :) Czy ja napisałem, że produkt X jest koszmarny, bo programista dał plamę? Owszem znalazłbym kilka błędów czy miałbym kilka uwag w interfejsie niektórych programów, których używam, ale to dotyczy programów pod Windowsa czy Linuksa, płatnych czy bezpłatnych i dlatego nic tu takiego nie napisałem.

To jaki jesteś przewrażliwiony oznacza, że masz niską samoocenę jako programista czy co? No chyba, że dla Ciebie każdy kto macza palce w grze/programie to programista? I po raz kolejny gdzie ja kurcze pisze na temat: "urywającego dupę interfejsu/grafiki", skoro podałem za przykłady gier które mi się podobają np. OTTD?

"Gdyby to był temat rozwijający wątek wsparcia np.: Optimusa na linuksie, rozmowa miałaby sens, "
Po raz kolejny radzę Ci sprawdzić co znaczy blog :P

Idź na spacerek, przewietrz się, przeczytaj na spokojnie i odpowiedz mi szczerze czy gry zrobione z myślą o linuksie podobają CI od względem artystycznym?

Autor edytował komentarz.
TheWarrior   1 #39 30.08.2012 11:40

@oprych
Dlatego, że mieszasz w jednym wpisie temat gier i oprogramowania, jest efekt: pogubiłeś się. Mój poprzedni koment dotyczył twojej ignorancji wobec społeczności związanej z aplikacjami a nie z grami, łapiesz?

"Owszem znalazłbym kilka błędów czy miałbym kilka uwag w interfejsie niektórych programów, których używam, ale to dotyczy programów pod Windowsa czy Linuksa, płatnych czy bezpłatnych i dlatego nic tu takiego nie napisałem. "
No przecież piszesz o Banshee i Rhythmbox'ie, że są słabe bo wyglądają tak samo, i uwaga tu cię mistrzu zaskoczę tam nie ma grafika odpowiedzialnego za estetyczne fajerwerki, koleś wybiera kontrolki jakie daje mu biblioteka.

Tutaj jest część dotyczą gier:

"czy gry zrobione z myślą o linuksie podobają CI od względem artystycznym?"
Tak. OpenArena choć darmowe i jest klonem płatnego QAIII wygląda lepiej, ale nie będę wdawał się w szczegóły dlaczego.

oprych   13 #40 30.08.2012 13:08

No tak OpenArena jedna gierka, niezły wynik, już nawet nie wspomnę, że gierka do której porównujesz ten tytuł ma 13 lat :) Choć faktycznie FPP wyglądają zdecydowanie najlepiej z różnych gatunków na Linuksie.

Ok, wiem że Banshee i Rhythmbox są oparte na kontrolkach, ale jak już wcześniej pisałem mnie jako zwykłego użytkownika nie obchodzi warstwa techniczna - po prostu ma działać, a na pierwszy rzut oka te programy są mało atrakcyjne i podobne do siebie. Nie mam racji?
Jednak zauważ nie skarzę się na to w przypadku programów, tylko stwierdziłem fakt - że są one podobne do siebie i tyle. A gry? Nie są tak ograniczone co interfejsu czy kontrolek jak programy i tu twórcy (i nie mam tu na myśli tylko programistów) mają zdecydowanie większe pole manewru

Autor edytował komentarz.
  #41 30.08.2012 20:38

"Tak. OpenArena choć darmowe i jest klonem płatnego QAIII wygląda lepiej, ale nie będę wdawał się w szczegóły dlaczego."

No po 13 latach od wydania oryginału to raczej nie ma się co dziwić.

Valve tez się zachwyca ze Left 4 Dead chodzi lepiej na linuksie, ale tym ze silnik source jest z 2004 już się tak nie chwalą przy tym,. Wszystkie gry które działają na linuksie natywnie to albo kopia(jeszcze zazwyczaj w fazie alpha, maksymalnie beta), albo port jakichś gier z windowsa, zwykle sprzed ładnych kilku lat.

command-dos   18 #42 01.09.2012 09:05

myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie: http://www.lgdb.org/games/all?tid_7%5B%5D=87&tid_9=All&sort_by=field_rel... (przefiltrowane tylko free).