Ostrzeżenie dla klientów banku Santander. Tak nas oszukują

Ostrzeżenie dla klientów banku Santander. Tak nas oszukują

Apel banku Santander
Apel banku Santander
Źródło zdjęć: © GETTY | John Keeble
23.02.2024 07:31

Santander Bank Polska wystosował do swoich klientów ostrzeżenie za pośrednictwem aplikacji do obsługi bankowości mobilnej. Dotyczy ono fałszywych połączeń telefonicznych, które mogą być tragiczne w skutkach.

"Nie daj się porwać lawinie oszustów" – czytamy w ostrzeżeniu, które Santander Bank Polska przekazał swoim klientom. Apel ten dotyczy fałszywych połączeń telefonicznych, które służą cyberprzestępcom do wyłudzania poufnych danych lub pieniędzy od swoich ofiar.

W ostrzeżeniu, które Santander wysłał do klientów, czytamy o socjotechnikach, które są najczęściej stosowane przez oszustów. Przeważnie w tego typu rozmowach złodziej podaje się np. za pracownika banku, policji czy prokuratury. Jeśli do oszustwa wykorzystany jest spoofing telefoniczny, możliwe nawet, że w naszym telefonie wyświetli się numer instytucji, pod którą oszust się podszywa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Techniki oszustów – uważaj na takie rozmowy

W trakcie rozmów oszuści często mówią o tym, że pieniądze ofiary z jakiegoś powodu są zagrożone. Częstym rozwiązaniem problemu ma być na przykład wypłata środków w oddziale banku lub w bankomacie i przekazanie ich na określone konto. Czasem przestępcy zachęcają do pobrania aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu i proszą o realizację przelewu "na bezpieczne konto", czyli de facto oddanie im pieniędzy w prezencie.

Santander Bank Polska zachęca swoich klientów, by w razie wątpliwości dotyczących tego rodzaju rozmowy, skontaktować się z bankiem pod numerem 1 9999. W celu zwiększenia bezpieczeństwa klienci banku powinni stosować się do pięciu zasad bezpiecznego bankowania, które Santander sformułował następująco:

  1. pomyśl, zanim klikniesz link lub otworzysz załącznik,
  2. zadbaj o swoje hasła,
  3. zatroszcz się o sprzęt i dane,
  4. zachowuj dyskrecję nie tylko w sieci,
  5. jeśli coś wzbudza Twój niepokój, daj nam znać.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)