Powrót 3dfx Interactive. Feniks czy raczej zombie?

Powrót 3dfx Interactive. Feniks czy raczej zombie?

Powrót 3dfx Interactive. Feniks czy raczej zombie?
Źródło zdjęć: © 3dfx | 3dfx
Przemysław Juraszek
05.08.2021 11:57

Zgodnie z oświadczeniem opublikowanym na twittterowym profilu firmy wynika, że podmiot Jansen Products z San Francisco z dniem 23 lipca nabył aktywa 3dfx Interactive i jest w trakcie zastrzegania znaku towarowego "3dfx".

Z oświadczenia wynika też, że nowa firma miałaby się zajmować w głównej mierze wydawaniem: smartfonów, tabletów telewizorów, systemów audio oraz kart graficznych. Te ostatnie miałyby powstawać przy zaledwie 10-procentowym nakładzie inwestycyjnym firmy. Ponadto na profilu pojawiły się plany mówiące o pozyskaniu ponad 900 000 klientów przez zaledwie dwa kwartały, co może być ciężkie, biorąc pod uwagę brand, który jest martwy od 20 lat.

Z drugiej strony znając ograniczenia patentowe na rynku GPU oraz wspomniany 10-procentowy nakład inwestycyjny raczej nikłym jest zaprojektowanie czegoś od zera. Nawet gigant w postaci Intela nie będzie miał łatwo ze swoimi układami graficznymi w starciu ze starymi graczami w postaci AMD i Nvidii, a co tu mówić o małym podmiocie, którego patenty zostały sprzedane Nvidii w 2002 roku, a nie dwa lata wcześniej, jak wynika z rozpiski historii firmy dostępnej twitterowym profilu 3dfx Interactive.

Ponadto dowodów na "trolling" jest więcej. Późno szukać śladów firmy Jansen Products, logo pochodzi z Deviant Art, a niektórzy podnoszą kwestię, że Jansen brzmi bardzo podobnie do imienia twórcy i dyrektora Nvidii Jensena Huanga. Można więc śmiało twierdzić, że nawet jeśli wskrzeszanie brandu nie jest branżowym żartem, to raczej jedyną aktywnością firmy będzie rebranding innych produktów, a następnie ich sprzedaż pod własną marką.

Niech więc 3dfx Interactive pozostanie w naszej pamięci tym, czym było, czy jednym z kamieni milowych w rozwoju GPU.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)