Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Co bym zmienił na blogu DP

Wstęp

Nie mam mocy sprawczej w kwestii funkcjonalności bloga DP, ale przecież pomarzyć mogę :). Na blogu nie piszę od dawna, ale kilka wpisów za sobą już mam. Pisząc wpisy urodziło mi się kilka pomysłów na zmiany funkcjonalne dla piszących. Jestem przekonany, że Redakcja DP cały czas główkuje i pracuje nad rozwojem bloga, w związku z tym podrzucę parę pomysłów. A nóż (widelec) coś się spodoba i zostanie wprowadzone.

Okno wpisu

Ciekawym rozwiązaniem jest poszerzające się okno wpisu. Czym więcej piszemy, tym okno robi się dłuższe. Bardzo fajny pomysł, bo łatwo stronę przewijać i nie motamy się między przewijaniem całej strony, a oknem wpisu. Natomiast każdy medal ma dwie strony. Tu też tak jest. Minusem w tym przypadku są znikające przyciski "zapisz","publikuj" itd. Fajnie rozwiązana jest sprawa, z przyciskami odpowiedzialnymi za edycję tekstu. Jest tam jeszcze sporo miejsca, więc można by dołożyć przynajmniej trzy przyciski "zapisz","podgląd" i "galeria". Ułatwiło by to znacznie tworzenie wpisu. Przewijanie okna do góry przy wstawianiu każdego obrazka, albo zapisywaniu (mam manię częstego zapisywania kopi roboczej) jest męczące.
Przy okazji takiego rozwiązania dobrze by było, żeby treść wpisu zapisywała się w tle, bez przeładowywania strony (AJAX), dzięki temu po zapisaniu, byli byśmy w tym samym miesju okna i mogli byśmy od razu pisać dalej. No i jeszcze taka drobnostka: włączenie skrótu ctr+s

Edytor

Zagadką dla mnie jest dlaczego nie wykorzystano standardowego edytora wizualnego. Ja wiem - programiście nie przeszkadzają znaczniki formatujące w tekście...ale czy na pewno? Zresztą nie każdy jest programistą. Łatwiej było by zadbać o wygląd i czytelność wpisu, gdyby nie trzeba było przełączać się ciągle na podgląd, żeby zobaczyć "jak to wygląda"
Druga sprawa to brak możliwości pogrubienia tekstu. Wydawało by się, że tak podstawowa opcja formatowania będzie dostępna, ale jej nie ma. Ciężko wyróżnić jakiś fragment w tekście, bez tej opcji (kursywa jest mało widoczna)

Obrazki

Tutaj moim marzeniem jest przesyłanie wielu plików jednocześnie, no i wstawianie ich do tekstu za pomocą kliknięcia w galerii, a nie przepisywanie nazw. I to tylko tyle :)

Lista wpisów

Na stronie głównej bloga wprowadził bym małą zmianę. Tak gdzie widzimy liczbę komentarzy, wstawiłbym jeszcze liczbę wyświetleń bloga (widoczne tylko dla autora).
Obie te informacje (komentarze i wyświetlenia) mogły by się też wyświetlać przy tytułach blogów na liście.

Komentarze

Tutaj moja uwaga nie tyczy się samego pisania komentarzy, bo ten jest fajny. Szczególnie przypadł mi do gustu sposób zapisywania bez przeładowywania strony. Natomiast strasznie brakuje mi informowania mnie na maila o nowym komentarzu pod moimi wpisami. Chciałbym na bieżąco odpowiadać na uwagi czytelników, ale meczące jest ciągłe sprawdzanie czy ktoś coś napisał.Wystarczyły by powiadomienia o odpowiedziach w postach na forum.

Tagi

Tutaj dwie rzeczy. Możliwość wybrania więcej niż 3 tematów, chociaż pięciu. No i większa ilość tematów (tagów). Niech by tam się znalazły najpopularniejsze języki programowania, czy tagi typu "recenzje", "testy", "tutoriale" itp.

Kod

Podczas pisania kodu marzeniem ściętej głowy jest oczywiście kolorowanie składni w edytorze :). Wracając do bardziej realnych pomysłów to wydaje mi się dobrym pomysłem wyraźne odcięcie kodu od reszty tekstu na blogu np ramką:

Podsumowanie

Wiem, że ten temat był już poruszany, szczególnie przy uruchamianiu nowej wersji bloga, wówczas nie byłem zainteresowany tematem. Teraz po napisaniu kilku wpisów, czuje się upoważniony do wyrażania swoich nadziei na przyszłość :)
A Wy, macie jakieś pomysły? Co myślicie o moich? 

inne

Komentarze

0 nowych
mateooshn   4 #1 11.04.2012 16:32

Rozpisałeś się. Rzeczywiście do WordPressa daleko, ale niektórych rozwiązań prędko nie doświadczysz.

Ja też bym pisał tutaj na blogu, ale brakuje mi np. wysiwyg'a, a i zdjęcia trudno dodać. Chyba trzeba wrzucić na forumową galerię i jakoś podlinkować, tylko jak? Pomógłby mi ktoś? :)

slepciu   11 #2 12.04.2012 11:12

Zdjęcia wstawiasz do galerii za pomocą przycisku, który jest nad edytowanym wpisem, nazywa się "galeria", nadajesz mu jakiś tag, a potem w kodzie wstawiasz go za pomocą znacznika [image=twoj_tag]