Alior Bank wydał ważny komunikat dla klientów
Alior Bank informuje klientów o nasileniu prób wyłudzeń, realizowanych na kilka sposobów. Trwają akcje, w których oszuści podszywają się pod pracowników banku za pośrednictwem e-maila, ale także telefonicznie. Ostrzeżenie opublikowano na stronie banku.
W ostatnich tygodniach Alior Bank odnotował wzrost liczby ataków na swoich klientów. Przestępcy wykorzystują zarówno rozmowy telefoniczne, jak i fałszywe e-maile, by wyłudzić dane lub pieniądze. Bank apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
Według komunikatu z Alior Banku, przestępcy podczas rozmów telefonicznych podają nieprawdziwe dane osobowe oraz fikcyjne identyfikatory pracownicze. Często informują o rzekomym zagrożeniu dla środków na koncie i nakłaniają do przelania pieniędzy na inne konto. Postępowanie według ich instrukcji może prowadzić do utraty środków.
W przypadku e-maili oszuści korzystają z adresów łudząco podobnych do oficjalnych, np. pomoc[@]aliorinfo[.]pl. W wiadomościach informują o konieczności weryfikacji danych w BIK i podają nieistniejące numery spraw, by uwiarygodnić swoje działania. Aby wzbudzić zaufanie, oszuści często posługują się prawdziwymi danymi osobowymi lub firmowymi klientów, które znaleźli w internecie. W ten sposób próbują przekonać ofiary do wykonania poleceń. Pod wpływem emocji łatwo uwierzyć, że jest to konieczne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Alior Bank podkreśla, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności kontaktu, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Zaleca się także zgłaszanie podejrzanych sytuacji na infolinię oraz odpowiednim służbom. Alior Bank udostępnia na swojej stronie internetowej szczegółowe informacje o metodach ataków oraz poradniki dotyczące bezpieczeństwa. Klienci mogą skorzystać między innymi z "kursu samoobrony" przed phishingiem, który jest dostępny online.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl