10 tys. dol. – tyle potrzebował serwis Apple, aby ustalić, że MacBook ma obniżoną jasność

10 tys. dol. – tyle potrzebował serwis Apple, aby ustalić, że MacBook ma obniżoną jasność15.06.2019 14:08
Fot. Materiały prasowe

Dwukrotna wymiana płyty głównej, później wymiana całego laptopa, a na końcu i tak ten sam problem. Oto historia fotografa nazwiskiem Greg Benz, który wraz z działem wsparcia firmy Apple przez kilka tygodni walczył z czarną matrycą swojego MacBooka Pro. Każdy kolejny specjalista uznawał sprzęt za uszkodzony. Tymczasem wystarczyło jedynie podnieść jasność.

Jak relacjonuje "TechSpot", Greg zgłosił się do oficjalnego serwisu Apple'a, skarżąc na usterkę ekranu. W jego mniemaniu panel nie wyświetlał obrazu. Technicy stwierdzili, że źródłem problemu jest uszkodzona płyta główna. Wymienili ją, ale "usterka" szybko powróciła. Zatem zrobili to samo po raz drugi, ponownie jednak bez długotrwałego efektu. W końcu wydali fotografowi całkowicie nowy laptop, ale i to nie przyniosło upragnionego rezultatu.

Rozpoczęło się szeroko zakrojone dochodzenie, w które zaangażowano dział wsparcia biznesowego Apple Corporate i jedno z głównych centrów serwisowych – w Teksasie.

Dopiero po kilku tygodniach walki z niesfornym laptopem, ktoś wpadł na wydawałoby się niezwykle oczywisty pomysł. Oświetlił ekran latarką. Sprawdził w ten sposób, czy matryca rzeczywiście jest zepsuta, czy może tylko występuje jakiś problem z podświetleniem. Fakt faktem ekrany LCD same w sobie nie emitują światła. Odpowiadają za to stosowane dodatkowo diody LED.

Łatwo odgadnąć, co wydarzyło się dalej. Finalnie ustalono, że należący do Grega MacBook Pro przez cały czas był sprawny. Tylko, miał programowo wygaszone podświetlenie. Była to jednak sytuacja nietypowa, gdyż zawiodło zainstalowane oprogramowanie firm trzecich.

MacBook Pro 15 z Touch Barem / Fot. Materiały prasowe
MacBook Pro 15 z Touch Barem / Fot. Materiały prasowe

Jako fotograf Greg wykorzystuje zewnętrzny monitor, pozostawiając MacBooka niedomkniętego tak, aby nie przeszedł w stan uśpienia. Wtedy komputer obniża jasność i "zapamiętuje" to ustawienie w razie ponownego uruchomienia. Z kolei zewnętrzne ekrany w systemie macOS działają dopiero po wejściu do biurka, a nie na ekranie logowania. A jakby tego było mało, ręczną regulację jasności zablokowało stosowane przez Grega oprogramowanie do Touch Bara.

I to właśnie ten splot rozmaitych okoliczności sprawił, że serwis Apple'a poniósł około 10 tys. dol. kosztów, zanim ustalił właściwą przyczynę problemu. Brzmi aż niewiarygodnie.

Kup nowy laptop i zapisuj dokumenty w formacie pdf. Sprzęt znajdziesz m.in. na stronie Sferis kody rabatowe

.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.