24 zł za trzy minuty Internetu — tylko w Hiltonie?

24 zł za trzy minuty Internetu — tylko w Hiltonie?07.07.2014 22:23

Dostęp do Internetu staje się rzeczą równie oczywistą, jak prąd czy woda. Koszty tych mediów przywykliśmy traktować w kategoriach dóbr podstawowych, przy czym Internet już dawno przestał stanowić główną pozycję domowego budżetu. Wszyscy wiemy, ile mniej więcej kosztuje. Kiedy więc patrzę na stawki za dostęp do sieci w różnych hotelach, myślę sobie — czyste złodziejstwo. Jednak kwota 24 zł za trzy minuty, którą zobaczyłem ostatnio psim swędem w Hiltonie w Warszawie, przyznam że zamurowała mnie na amen.

Scenariusze dostępu do sieci w hotelu są zwykle dwa — albo jest on za darmo, albo za opłatą mniej lub bardziej absurdalną. Bezpłatny dostęp do Internetu nie jest niczym wyjątkowym i oferują go zarówno hostele, jak i pięciogwiazdkowe oazy luksusu. Nie ma w tym niczego dziwnego, jeśli policzyć ile w centrum dużego miasta kosztuje kilkadziesiąt megabitów i jak cena takiego łącza rozkłada się na tysiące gości miesięcznie. Dość powiedzieć, że stanowi to prawdopodobnie jedną z najmniejszych pozycji na długiej liście kosztów prowadzenia hotelu. Jak w tej sytuacji wytłumaczyć fakt, że hotele życzą sobie za dostęp do sieci pieniędzy kompletnie niewspółmiernych do rynkowych realiów?

Ten góralski mental okradania gościa w podróży jest niestety domeną wielu hoteli, których marki chcą przy tym kojarzyć się z bezpieczną i komfortową przystanią. Tak właśnie przedstawia się Hilton, który w Warszawie wymaga od swoich gości takich oto opłat za dostęp do Internetu:

Można oczywiście powiedzieć, że jaki hotel, takie ceny Internetu. Warto jednak pamiętać, że pokój we wspomnianym Hiltonie można dostać w cenie 260 zł ze śniadaniem dla dwóch osób — Burj Al Arab to nie jest. W tym kontekście doba Internetu za 76 zł może wydać się niektórym duża, innym mała, ale raczej każdy płacąc takie pieniądze będzie miał kwaśne poczucie zrobienia w balona. Natomiast stawki za dostęp do Internetu przez modem — 24 zł za 3 minuty — to już nic innego, jak smutny żart. Hilton przebił tym samym koszt dostępu do Internetu na pokładzie międzykontynentalnego AirBusa A380:

O ile jednak koszty takiej usługi świadczonej dla Lufthansy przez T-Mobile na dziesięciu tysiącach metrów nad Atlantykiem wydają się uzasadnione, o tyle cennik Hiltona... oceńcie sami.

A może mieliście okazję widzieć jeszcze bardziej absurdalne ceny?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.