26 milionów Polaków korzysta z Internetu, 14 milionów z Facebooka #prasówka

26 milionów Polaków korzysta z Internetu, 14 milionów z Facebooka #prasówka17.03.2016 22:16

Z najnowszego badania przeprowadzonego w styczniu 2016 roku przez agencję We Are Social wynika, że z Internetu na całym świecie korzysta 3,419 miliarda osób, a 2,307 miliarda posiada przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to już 26 milionów Polaków (67% całkowitej populacji) eksploatuje zasoby globalnej sieci, z czego 14 milionów ma aktywne konto w serwisie Facebook.

39% całkowitego ruchu w Internecie na świecie pochodzi od użytkowników smartfonówW porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, globalnie odnotowano wzrost użytkowników Internetu o 332 miliony, przy czym powstało 219 milionów nowych aktywnych kont na portalach społecznościowych. Co ciekawe, dynamiczny rozwój mobilnego Internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 punktów proc. (z 18% w styczniu 2015 do 39% w styczniu 2016) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.

Rynek mobilnych technologii to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. Według najnowszych prognoz IDC, w tym roku na sklepowe półki trafi 1,519 miliarda nowych smartfonów, czyli o 5,7% więcej niż miało to miejsce w ubiegłym roku. Z kolei, w 2020 liczba ta prawdopodobnie wzrośnie do 1,92 miliarda. Polacy w tym roku w dalszym ciągu będą stawiali największy nacisk na cenę telefonu, zadowalającą jakość zdjęć, przekątną ekranu oraz czas pracy baterii na jednym ładowaniu. Jako producent smartfonów, przy okazji projektowania naszego najnowszego modelu postawiliśmy na wszystkie z wyżej wymienionych cech. ASUS ZenFone Max posiada bardzo wydajny akumulator, który jest w stanie wytrzymać kilka dni bez potrzebny ładowania baterii. Oprócz tego, smartfon ma funkcję powerbanku – może ładować inne urządzenia, wszystko w cenie 999 złotych. Rosnąca świadomość konsumentów sprawia również, że coraz częściej decydują się oni na zakup urządzenia z kanału detalicznego, a nie od operatora sieci komórkowej. – podkreśla Szymon Winciorek, Business Development Manager w ASUS Polska.

[1/2]
[2/2]

74% spośród 26 milionów użytkowników Internetu w Polsce łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20% raz w tygodniu, 5% raz na miesiąc, a jedynie 1% robi to rzadziej niż raz w miesiącu. 48% ruchu pochodzi od osób korzystających z Internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o 10% w porównaniu ze styczniem 2015), a 51% ruchu generują smartfony (wzrost o 14%).

Facebook i Messenger górą

Jak pokazuje badanie firmy We Are Social, z Facebooka korzysta aktywnie 1,550 miliarda osób na całym świecie, dając tym samym serwisowi Marka Zuckerberga bezapelacyjną pozycję lidera. Czatu zintegrowanego ze wspomnianym serwisem społecznościowym używa na bieżąco 800 milionów użytkowników, którzy traktują FB Messenger jako jedno z podstawowych narzędzi do komunikacji. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to aktywne konto na Facebooku posiada już 36% całkowitej populacji Polski (14 milionów). Na drugim miejscu plasuje się FB Messenger z liczbą 7,315 mln (19%) użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ 14%, Skype 10%, Twitter 7%, Instagram 6%, Whatsapp 6%, NK.pl 6%, Linkedin 5% oraz Gadu-Gadu 5%.

Widząc rosnące zainteresowanie platformą komunikacyjną Facebook Messenger, postanowiliśmy zintegrować z nią nasze dwie nowe aplikacje – ASUS MiniMovie oraz PhotoCollage. Pierwszy z wyżej wymienionych programów pozwala użytkownikowi na stworzenie krótkiego materiału wideo, składającego się z wybranych przez niego zdjęć z dopasowaną muzyką w tle. Z kolei za pomocą PhotoCollage, posiadacze smartfonów z serii ASUS ZenFone będą mogli zwiększyć atrakcyjność swoich zdjęć, poprzez nadanie im oryginalnego efektu graficznego, naklejki czy stworzenie kolażu. Co ważne, nasze aplikacje są jednymi z pierwszych, które zostały zaakceptowane i zintegrowane z Messengerem. Dołączyliśmy tym samym do grona, w którym znajdują się również: Spotify (pozwalający na dzielenie się swoimi playlistami z innymi użytkownikami) czy chociażby Uber (możliwość zamawiania kursu z poziomu Messengera). – kończy Szymon Winciorek, Business Development Manager w ASUS Polska.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.