30. rocznica pierwszego maila reklamowego

30. rocznica pierwszego maila reklamowego03.05.2008 15:25
Adam Wróblewski

Dzisiaj mija 30. rocznica wysłania pierwszego e-mailareklamowego, zwanego współcześnie spamem. Autorem pierwszego listu elektronicznego z niechcianą wiadomościąreklamową był Gary Thuerk, marketer amerykańskiej firmykomputerowej Digital Equipment Corporation. Thuerk napisałreklamowego maila 1 maja 1978 r., wysłał go natomiast dwa dnipóźniej do 393 amerykańskich użytkowników sieci Arpanet (prekursorobecnego Internetu). Wiadomość zawierała oczywiście reklamę DigitalEquipment Corporation. Wściekli odbiorcy nie mieli żadnychproblemów z identyfikacją autora spamu, gdyż Gary Thuerk wysłał goz osobistego adresu e-mail. Mail Thuerka był jedynie namiastką tego co czekało nas wprzyszłości. Dopiero bowiem w 1994 roku rozesłano pierwszy,naprawdę masowy spam. Para prawników ze stanu Arizona w USA -Lawrence Canter i Martha Siegel, opublikowała posta reklamowegoswojej kancelarii na 6000 grup dyskusyjnych sieci Usenet. Sukcesbiznesowy tej akcji sprawił, że wkrótce Lawrence Canter i MarthaSiegel napisali bestsellerową książkę-poradnik dla przyszłychspamerów. Obecnie ze 120 miliardów wiadomości e-mail wysyłanych dziennie, aż80 procent to spam. I nic nie wskazuje, aby zjawisko to miało sięskończyć. - Cztery lata temu Bill Gates obiecywał, że światuwolni się od niechcianych wiadomości w przeciągu dwóch lat.Niestety, nie sprawdziło się - mówi Marcin Majerek z serwisuDomeny.pl. - Co więcej, wraz z rozwojem spamu e-mailowego,zaczyna rozwijać się spam komórkowy, choć na razie głównie wAzji - dodaje. Według firmy analitycznej Ferris Research, w 2008 roku na walkę zespamem wydanych zostanie 140 miliardów dolarów. Koszty te poniosągłównie dostawcy usług internetowych, zmuszeni do rozwijaniazaawansowanej technologii filtrowania wiadomości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.