3ds Max 2016 będzie największym Maxem w historii

3ds Max 2016 będzie największym Maxem w historii15.04.2015 12:21

3ds Max 2016 ma być „największym Maxem w historii”. Czy to się uda, przekonamy się po premierze programu, ale na razie zapowiada się bardzo dobrze.

Podział 3ds Maxa na dwa programy, wersję standardową dla przemysłu rozrywkowego i wersję Design do projektowania, to nietrafiona decyzja. Natychmiast po wprowadzeniu dwóch wersji programu granice między nimi zaczęły się zacierać. Gry stały się bardziej filmowe, filmy wykorzystywały interaktywne animacje. W zapomnienie odeszła także potrzeba zmieszczenia programu i wszystkich komponentów na płycie. Najwyższa pora by wrócić do jednego 3ds Maxa, a dodatkowe moduły, jak renderery, kamerę stereo czy wtyczki innych producentów można pobrać, gdy będą potrzebne. Sposób pracy będzie można wybrać przy pierwszym uruchomieniu programu, będzie także można pobierać i tworzyć własne szablony plików na start.

Jeśli chodzi o zmiany w dostępnych narzędziach, najwięcej mówi się o Max Creation Graph – środowisku do tworzenia własnych narzędzi na podstawie kolejnych węzłów z wykorzystaniem modyfikatorów i podstawowych kształtów. Dzięki temu można dostosować do własnych potrzeb choćby klonowanie, które może działać zależnie od otoczenia obiektów. Modyfikatory można łączyć, można też zapisywać swoje zestawy, udostępniać je innym i wykorzystywać jako węzeł w bardziej skomplikowanych operacjach. Więcej o MCG można dowiedzieć się z bloga Chrisa Digginsa.

This Is MCG

XRef dorobił się systemu niedestruktywnej animacji, dzięki czemu zarządzanie większymi projektami będzie łatwiejsze. Ten sam obiekt może być używany w kilku scenach z różnymi materiałami, przy czym przy animacji wykorzystywana jest jedynie referencja. Zmiany w oryginalnym modelu zostaną wprowadzone we wszystkich scenach. W programie na stałe zagościła biblioteka OpenSubdiv, uwolniona przez studio Pixar. Oznacza to, że modele przeniesione z innych programów będą wyglądać tu równie dobrze, a także możliwość wprowadzania dodatkowych podziałów w programie. Dzięki adaptacji stopni podziałów renderowanie podglądu jest wyjątkowo szybkie. Sekret? Im dalej od kamery, tym mniej dodatkowych powierzchni.

Ponadto 3ds Max 2016 dostanie nowe narzędzia do nieliniowego montażu, który pozwoli precyzyjnie docinać klipy, ale nie naruszy animacji. System nakładania tekstur wykorzystujący kwaterniony (Dual Quaternion) pozwala symulować zachowanie sztywnych elementów podczas animacji i uniknąć zaginania czy zawijania w nieodpowiednich miejscach. Pojawi się tu także system renderowania znany z Revita i AutoCAD-a, A360. Dzięki współpracy z twórcami V-Raya, Chaos Group, powstała „fizyczna kamera” dla 3ds Maxa – wirtualna kamera ma takie same parametry, jak prawdziwa i doskonale symuluje zmiany ekspozycji, zamknięcie przysłony czy głębię ostrości. Na koniec warto wspomnieć o obsłudze gestów dotykowych, bez których żaden współczesny program nie może się obejść, nawet jeśli użytkownicy z nich nie korzystają. Tutaj jednak obsługa gestów i piórka na takich urządzeniach, jak Wacom Contiq, będzie wygodna.

Wszystkie nowości w 3ds Max 2016 oraz w nadchodzących wydaniach Maya 2016 i Mudbox 2016 były prezentowane na targach branżowych NAB, które wczoraj dobiegły końca. Zabrakło tylko dat, więc nadal nie wiemy kiedy nowe programy zostaną wprowadzone na rynek. 3ds Max 2015 został wydany równo rok temu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.