Blog (10)
Komentarze (568)
Recenzje (0)

Nabity po raz n'ty - paranoje tym razem w platformie n

@2099Nabity po raz n'ty - paranoje tym razem w platformie n24.02.2013 20:30

Jestem czytelnikiem dobrychprogramów od 4 lat. Konto zarejestrowałem by mieć możliwość komentowania wpisów i regulowania emocji podnoszących moje i tak wysokie ciśnienie, co też czasem czynię dając się strollować lub sprowokować niejednokrotnie. Mam szerokie spektrum zainteresowań ale specjalistą w żadnej dziedzinie raczej nie jestem - IT to dla mnie element pracy, trochę wykształcenia i hobby.

Jednym z moich hobby jest gotowanie i kulinaria, które niejako są przyczyną mojego wpisu. Jestem człowiekiem nerwowym i uczuciowym i idealistą jednocześnie (być może znak zodiaku coś ma tutaj do powiedzenia :)) i ze stworzeniem jakiegoś wpisu na jakimkolwiek blogu walczyłem w myślach nieraz jednak nie sądziłem że mam do przekazania jakiekolwiek interesujące kogokolwiek refleksje i przemyślenia, czy też informacje. Czasem od napisania czegoś odstraszał mnie wysoki poziom wpisów blogerów DP, a czasem burza i zamieszanie jakie w danym czasie na blogach panowało (Windows 8).Teraz czara goryczy się przelała i po raz kolejny zamiast pozytywnego wpisu podzielę się z wami swoimi żalami (bo to takie polskie).

Co ma wspólnego telewizja z gotowaniem?

Po pracy zmęczony i zestresowany uwielbiam wprost kroić, szatkować, dusić, smażyć (brzmi nieco psychotycznie, prawda?)- gotować jednym słowem.Wyszukując coraz to nowe przepisy oddaję się mojemu hobby całkowicie nawet na 2-3 godzinki dziennie. Pałaszując z moją lubą efekty mojej lub naszej pracy często oglądamy w tv ulubiony serial komediowy lub też program przypominający najlepsze czasy tzw. telewizji edukacyjnej. Młodszych czytelników oświecam, że kiedyś w tv były tylko 2 kanały a tv do godziny około 15 każdego roboczego dnia emitowała programy z których można było się czegoś dowiedzieć. Tam właśnie zaczynały się niejednokrotnie pasja, hobby i po prostu ciąg do wiedzy.

Czas ten niestety minął i z nostalgią przełączając z kanału na kanał z tzw zappingiem na twarzy zatrzymuję się na programach o czymś innym niż milfetka sprzątająca dom, wśród trudnych spraw :) czyli najczęściej kanały z programem o gotowaniu, lub też tzw. edukacyjne.

Najczęściej są to kanały BBC, które z uwielbieniem oglądam doceniając poczucie humoru anglików, czy też np Discovery wszelkiej maści.Wspomniane BBC było przyczyną mojej migracji z Cyfrowego Polsatu na Platformę n. Od ponad 2 lat (pod wpływem impulsu i za namowami lubej podpisałem umowę na 30 miesięcy) opłacam abonament w kwocie 59 zł, przebijając się pomiędzy tabunami reklam wyłuskując programy które sprawią że poczucie zabitego czasu nie splugawi mojego już i tak nadwyrężonego leżeniem na kanapie sumienia.

Temat długości i częstotliwości bloków reklamowych na Discovery to już ogólnie osobne zagadnienie, ale z sadmosachistycznym uwielbieniem wyłuskuję coś spomiędzy nich.

Pewnego dnia jednak jeden z kanałów tj. Discovery HD Showcase zastąpiony został na liście programowej kanałem Discovery Channel HD. Początkowo po prostu pomyślałem że zaszła jakaś pomyłka i przełączyłem kilka pozycji dalej stwierdzając że na 2 kanałach "leci to samo". Otóż Discovery HD Showcase został zastąpiony Discovery Channel z dopiskiem HD. Hola hola pomyślałem po kilku dniach, gdy w odmętach sieci odnalazłem info o zmianie w ofercie programów. Teraz na 2 kanałach mam to samo. To sam ale w HD w jednym przypadku. Niestety mam teraz po prostu:

  • 1 kanał mniej
  • więcej reklam w HD
  • poczucie krzywdy

O zmianie nie zostałem poinformowany ani w jakimś komunikacie na ekranie dowolnego programu (jak czynił to Cyfrowy Polsat) ani też mailem lub też komunikatem na ekranie. Pomyślałem sobie to pewnie wina mojego dekodera, który dokumenty z płatnościami (czyli faktury) odbiera na ekran także czasem z kilkutygodniowym! opóźnieniem. Dzwonię więc na infolinię.

Telefon 1.

W skrócie:

"Dzień dobry, nie mam Discovery Showcase, mam 2 razy Discovery Channel, co się stało?" Odpowiedź pani konsultantki: "Zmiany dokonał nadawca, NIE MUSIELIŚMY O NIEJ INFORMOWAĆ, JEST ZAPIS W REGULAMINIE KTÓRY MÓWI ŻE W PRZYPADKU ZMIANY W KANAŁACH DISCOVERY nie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy"

Ok. Pomyślałem znowu: doczytam umowę i regulamin, bo przyznam że nie robiłem tego wnikliwie wcześniej. Noah Chomsky byłby tutaj dumny, ponieważ znowu zacząłem obwiniać siebie najpierw. :) Czytam i nic nie widzę, znalazłem za to punkty:

"7. ITI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub orzeczeniem sądu.

8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do rozwiązania Umowy bez za- chowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."

O discovery ani słowa.

Telefon 2.

W skrócie:

"Dzień dobry, nie mam Discovery Showcase, mam 2 razy Discovery Channel, pani konsultantka w poprzedniej rozmowie podała mi nieprawdziwą informację jakoby w regulaminie był zapis że zmiana oferty discovery jest w regulaminie ustanowiona tak, że nie ma potrzeby informowania konsumenta o zmianie w ofercie" Konsultantka, inna tym razem: W skrócie: "yyyy, mamy awarię, nie mogę tego Panu teraz sprawdzić, proszę o telefon po 15" Ja: "A czy w zamian za brakujący kanał zaoferujecie mi Państwo zmniejszenie abonamentu albo chociaż pakiet z innym programem w HD?"- tutaj nawiązuję do komunikatu automatu jaki wysłuchałem podczas 24 minutowego oczekiwania na połączenie, który informował mnie o tym, że mam zapytać konsultanta o specjalną ofertę przygotowaną dla mnie Konsultantka: "Tak, umowa kończy się Panu w...(tutaj już mogła sprawdzić) i w zamian za przedłużenie umowy na kolejne 12 miesięcy zaoferować Panu mogę za 8 zł pakiet kanałów w Hd za 8 zł miesięcznie" Ja: "a skąd mogę mieć pewność że nie zabierzecie mi ich Państwo bez poinformowania mnie?" spytałem z nieukrywanym przekąsem. K: "Mamy awarię i nie mogę sprawdzić kiedy Discovery zaprzestało emisji Discovery Showcase i regulaminu, była to decyzja zewnętrzna... proszę o tel. po godzinie 15"

No cóż, moje nadciśnienie dało o sobie znać ale grzecznie podziękowałem za rozmowę. Ugotowałem obiad, poczytałem co w necie na temat piszczy

http://media2.pl/media/99719-Wyjasnienie-Discovery-Channel-HD-zastapi-...

Telefon 3.

20 minut oczekiwania, Pan konsultant tym razem. Ja:" Dzień dobry w regulaminie macie Państwo zapis (tu odczytuję treść regulaminu punktów 7 i 8) dlaczego nie zostałem poinformowany o zmianie Discovery Showcase w ofercie?" K:"Proszę Pana ta zmiana w kanale to wina Discovery bo to nadawca zmienił ofertę, a Pan ma teraz w zamian kanał o takiej samej tematyce i w jakości HD" Ja:" Mam teraz 2 razy Discovery Channel, nie mam jednego kanału, co zaoferujecie mi w zamian?" K:"w zamian za przedłużenie umowy na kolejne 12 miesięcy zaoferować Panu mogę za 8 zł pakiet kanałów w Hd za 8 zł miesięcznie" Ja:"a skąd mogę mieć pewność że nie zabierzecie mi ich Państwo bez poinformowania mnie wstawiając np. 16 razy 1 program TVP tłumacząc mi że to wina nadawcy?" K:" Może Pan złożyć reklamację, nie może Pan wypowiedzieć nam umowy bez płacenia kar za wcześniejsze jej wypowiedzenie i musiałby Pan zapłacić karę za zwrot dekodera" Ja" Złożę reklamację i opiszę sprawę na pewnym poczytnym blogu w internecie, myślę że więcej ludzi także zainteresuje wasz sposób postępowania z klientami" K:"może Pan" Ja:" Dziękuje że mogę, i poinformuję o sprawie UOKiK"

Tak oto powstał bodziec do mojego pierwszego, niestety negatywnego wpisu na DP. Jeśli dobrnęliście przez ten wpis tak daleko to załączam jeszcze tekst mojej reklamacji i niesamowitą odpowiedź na nią.

Reklamacja:

"DO:

platforma n Ul. Josepha Conrada 37 31-357 Kraków

Reklamacja usług platformy n z tytułu niewypełnienia postanowień regulaminu i ograniczenia oferty programowej

W bliżej nieokreślonym dniu bez zawiadomienia mnie w formie pisemnej kanał Discovery HD Showcase zastąpiony został na liście programowej kanałem Discovery Channel HD. Kanał Discovery Channel HD ma taką samą ramówkę jak kanał Discovery Channel. Zostałem bez poinformowania mnie w jakiejkolwiek formie pozbawiony jednego kanału i możliwości wypowiedzenia umowy, bez wypełnienia przez Państwa postanowień punktów 7 i 8 z rozdziału Państwa regulaminu:

"7. I TI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub orzeczeniem sądu.

8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do rozwiązania Umowy bez za- chowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."

O zmianie oferty nie zostałem poinformowany dlatego domagam się pisemnego poinformowania mnie o zmianę w ofercie programowej ze wskazaniem daty zmiany w ofercie tak abym mógł wypowiedzieć Państwu umowę z zachowaniem 14 dni bez zachowania okresu wypowiedzenia (i płacenia jakichkolwiek kar) od otrzymania od Państwa takiej informacji na piśmie.

Niewypełnienie przez Państwa postanowień regulaminu uważam za celowe gdyż spotkałem się z dodatkowa dezinformacją na Państwa infolinii gdzie nie potrafiono wytłumaczyć dlaczego i kiedy dokonano zmian oraz dlaczego nie poinformowano o zmianach w ofercie. Śmieszy mnie także ograniczanie oferty bez zadośćuczynienia (mam płacić tyle samo za mniej kanałów?) Państwa działania i nieprzestrzeganie regulaminu oraz straszenie przez pracowników infolinii koniecznością płacenia kar za zerwanie umowy z powodu Ograniczenia oferty przez jej zmianę zmuszają mnie do poinformowania o tym fakcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdyż takie działanie narusza interesy wielu konsumentów.

Odpowiedź w formie pliku png.

tutaj

CDN.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.