Blog (3)
Komentarze (96)
Recenzje (0)

O tym jak przejechałem się z DPD

@adam9870O tym jak przejechałem się z DPD09.01.2013 20:30

Chyba każdy z nas miał w swoim życiu styczność z firmami kurierskimi - albo jako odbiorca albo jako nadawca. Ostatnio pierwszy raz miałem okazję zająć tę drugą z wymienionych stron.

Trasa przesyłki Chodziło o wysłanie paczki z Białegostoku do okolic Olkusza.

04.01.2013, piątek Niedawno Grupa Allegro otworzyła serwis sendit.pl. Pozornie fajna sprawa - przesyłki tańsze aniżeli zamawiane bezpośrednio na stronie kuriera, do wyboru UPS i DPD, płatność przez PayU. Po szybkiej rejestracji, wycenie i uregulowaniu płatności otrzymałem na e-mail list przewozowy do naklejenia na paczkę oraz protokół przekazania towaru - dla mnie i dla kuriera.

07.01.2013, poniedziałek Najmniej nieprzewidziany dzień - kurier przyjechał odebrać paczkę, podpisał protokół i zabrał kopię sobie.

08.01.2013 Zarówno sendit.pl jak i DPD oferują możliwość śledzenia paczki przez internet. Jaka jest różnica? Jeżeli DPD wpisze dnia 09.01.2013 o godz. 9, że dnia 08.01.2013 o godz 16 paczka została awizowana, to w DPD zobaczymy wersję DPD (paczka została awizowana 08.01.2013 o godz 16) natomiast w sendit.pl będzie informacja, że paczka została awizowana 09.01.2013 o godz. 9.

Według strony "Zlokalizuj przesyłkę" na dpd.com.pl paczka rano trafiła do Krakowa, następnie do Olkusza, po godzinie 11 została przekazana kurierowi do doręczenia. Po godzinie 18 zadzwoniłem do DPD, poczekałem kilkanaście minut na rozmowę, zapytałem konsultanta czy paczka zostanie dziś dostarczona i otrzymałem odpowiedź, że stanie się tak dzisiaj do godziny 21.

Niedługo po rozmowie z pracownikiem DPD odświeżyłem stronę internetową, która pozwala na monitoring trasy przesyłki. Zdziwiłem się gdy zobaczyłem około godziny 19, ze paczka o godzinie 23 trafiła z powrotem na magazyn. Dzwonię ponownie na infolinię DPD, czekam kilkanaście minut na połączenie, rozmawiam z konsultantem, pracownik DPD próbuje nawiązać połączenie z kurierem ale nie udaje mu się. konsultant tłumaczy, że informację o przekazaniu paczki na magazyn nie wpisał kurier. W końcu zostaję poinformowany, że jeśli przesyłka nie zostanie dzisiaj dostarczona to będę mógł złożyć reklamację. Tylko co mi z reklamacji jeżeli zależy mi na szybkim dostarczeniu paczki do adresata?

09.01.2013 Według strony "Zlokalizuj przesyłkę" na dpd.com.pl przesyłka wczoraj o godzinie 16 została awizowana. Szybki kontakt z osobą, do której adresowana jest przesyłka i wiem, że adresat spędził cały wczorajszy dzień w domu i nie otrzymał awizo. Tymczasem przesyłka podobno jest w Krakowie. Dzwonię na infolinię, czekam kilkanaście minut i wyjaśniam od początku o co chodzi. Tym razem dowiaduję się, że nie jest wiadome co dzieje się z tą przesyłką, że wysłano zapytanie w tej sprawie i za jakiś czas będzie wiadomo. Pojawiła się sugestia, że być może przesyłka jest w samochodzie u kuriera a nie w magazynie.

Dzwonię za dwie godziny do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, dowiaduję się że przesyłka trafiła do Olkusza i chyba zostanie dziś doręczona.

Dzwonię za kolejne 3 godziny do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, konsultantka próbuje zadzwonić do kuriera, czekam ale tracę połączenie.

Dzwonię kolejny raz do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, konsultantka próbuje nawiązać połączenie z kurierem, dziękuje mi za cierpliwość i mówi, że przesyłka ma trafić do adresata dzisiaj po godzinie 17.

Po godzinie 17 otrzymuję informację od osoby, do której adresowana jest przesyłka, że paczka dotarła.

Za każdym razem dzwoniąc na infolinię musiałem przedstawiać sprawę od początku, czekać po 15 min. na połączenie, podawać numer listu przewozowego (już chyba nauczyłem się go na pamięć), dane odbiorcy (imię, nazwisko, adres).

A Wy jakie macie doświadczenia z firmami kurierskimi?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.