Blog (13)
Komentarze (815)
Recenzje (1)

Dawniej było lepiej - tak, uwielbiałem tamtą "Erę", a dziś nawet "Lewy" i "Kot" mnie już nie przekonają do sieci "T-Mobile"...

@adamk1985Dawniej było lepiej - tak, uwielbiałem tamtą "Erę", a dziś nawet "Lewy" i "Kot" mnie już nie przekonają do sieci "T-Mobile"...15.03.2017 22:54

Cześć!

Ten wpis będzie krótki.

Kiedyś...

To było w tych zamierzchłych właśnie czasach kiedy po ziemi stąpały dinozaury (tak dopiero w XXIw. zaczęły one pojawiać się w wirtualnym świecie):

Wielu dzisiejszych użytkowników może nie pamiętać tychże czasów kiedy w Polsce operatorów komórkowych było zaledwie 3. Tak - tylko tylu. ;-)

Polkomtel (Plus), PTK Centertel (Idea) i Polska Telefonia Cyfrowa (Era).

[1/2]
[2/2]

[join][img=era]

A niektórzy z Was pamiętają zapewne jeszcze jak w 1996 r. mieliśmy raptem 2 operatorów.

:-D

(to właśnie Idea - dzisiejszy Orange, dołączyła później)

-------------------------------------------------------------------------------------- W tamtych cudownych czasach dla mnie "liczyła się" wyłącznie Era i przez długi okres czasu korzystałem właśnie z oferty "Tak Tak". Bezapelacyjnie i nie tylko dla mnie był liderem tego rynku... no właśnie BYŁ ! Od 2012 r. kiedy to po przebrandowaniu się na T-Mobile i wprowadzono opłatę za sprawdzenie salda - ta sieć komórkowa traci systematycznie w moich (nie tylko w moich) oczach... Długo nie myśląc wykupiłem numer u innego operatora - kiedyś nikt się nie bawił w przenoszenie numeru - "towarzystwo" skupiało się na ławkach, boiskach, przystankach, skwerkach i innych miejscach gdzie kwitła osiedlowa kultura. Tak, dawniej telefon był trochę zbędnym dodatkiem. To dziś świat stanął na głowie i nikt nie wyobraża sobie "life bez fona"... ?! W późniejszym czasie jeszcze kilka razy zmieniałem numery i operatorów, aż dotarłem do tego miejsca w czasie kiedy to po rejestracji numeru lepiej jest go przenieść niż znów "skakać" na nowy... --------------------------------------------------------------------------------------

Dziś...

No właśnie, dziś, kiedy to operatorów mamy "na pęczki", a konkurencja jest jeszcze bardziej zdeterminowana do pozyskania nowego klienta - podejście w obsłudze klienta z końcówki XX w. jest czymś na wzór tych przytoczonych dinozaurów - POWINNO WYGINĄĆ !

Oczywiście pominę szczegóły, jednakże muszę zwrócić uwagę na dość specyficzną praktykę tego operatora. Jest ona naturalnie praktykowana także u innych podmiotów jednak nie żeruje w tak perfidny sposób na nieuwadze klientów.

Po moich niedawnych, marcowych, doświadczeniach śmiem twierdzić, że niestety w T-Mobile (nadal) tylko marketingowo oferta prezentuje się atrakcyjnie. A rzeczywistość okazuje się zgoła inna. I warto zwrócić na to uwagę przy zawieraniu umowy abonamentowej.

Czyja to wina? A jak, użytkownika!...

Kiedy padła odpowiedź (infolinia) na moje pytanie dotyczące różnicy pomiędzy podsumowaniem zamówienia internetowego, a tego przesłanego mailowo -> dosłownie zamurowało mnie.

"Regulamin ! Proszę sobie przeczytać regulamin. Różnica ta wynika z faktu że nie wyraził Pan zgody marketingowej... Wszystko jest w regulaminie !"

Diabeł tkwi zatem w szczegółach [regulaminu], których to nie uwzględnia albo system zamówień internetowych (bowiem po zaznaczeniu tejże zgody kwota na zamówieniu internetowym ostatecznego zobowiązania miesięcznego była jeszcze niższa niż ta z mojego podsumowania i Regulaminu) albo jest to taka "niewinna praktyka" bo klient i tak podpisze gdyż różnica to raptem kilka złotych. Nie wnikam w to -> zbyt długie procedowanie zamówienia (tydzień) oraz poziom obsługi na długo zniechęcił "do powrotu po latach". A te kilka złotych, dziś, robi niesamowitą różnicę - zwłaszcza w ogólnym długoterminowym rozrachunku. Warto żeby wszystkie te sieci "numer jeden" wzięły to wreszcie pod uwagę. Śmieszy też fakt dużo korzystniejszych ofert pre-paid niż te proponowane w abonamencie. A potem dziw. że nikt nie chce "się wiązać"...

Wam radzę czytać uważnie oferty i regulaminy oraz maile z podsumowaniami (od kiedyś "sprawdzonych" operatorów).

Albo po prostu możecie skorzystać z prostych porównywarek ofert... i "w pigułce" każdą ofertę szybko zobaczyć by w końcu jakąś wybrać... Szkoda, że odkryłem ją tak późno...

Ostatecznie wybrałem ofertę u innego operatora i żeby było zabawniej u wirtualnego operatora, który współpracuje właśnie z T-Mobile. Wszystko wskazuje na to, że będzie to długoterminowe zobowiązanie z mojej strony - zobaczymy. Wszystkie zapisy regulaminu pokrywają się z ofertą zamówioną przez internet - a kartę zamówioną wczoraj popołudniu dziś dostarczył mi kurier i mam ją u siebie. Czekam tylko na przenosiny numeru i aktywację SIMa u nowego partnera.

A dawnej sieci Era naturalnie życzę wszystkiego dobrego - niech się rozwija !

Dziękuję za lekturę i zapraszam do dyskusji o Waszych ciekawych przypadkach.

===================EDIT======================================== Na prośbę e-mailową o usunięcie moich danych osobowych ze zbioru i zaprzestania ich dalszego przetwarzania przez T-Mobile otrzymałem taką odpowiedź (radzę się zatem wszystkim poważnie zastanowić co i komu przesyłacie -> akurat dawna Era chce bowiem bardzo dużo naszych danych przed podpisaniem umowy)

Przepisy ustawy z dnia 29.08.1997 (Dz. U. Z 2002, nr 101, poz. 926) nie nakładają na T-Mobile Polska obowiązku usuwania danych osobowych Klientów po upływie jakiegokolwiek terminu. Jeśli jesteśmy administratorem danych osobowych Klienta możemy je przetwarzać w sposób określony ustawą (np. w celach marketingowych, statystycznych itp.) . Jeśli Klient nie życzy sobie abyśmy przetwarzali jego dane (choćby w celach marketingowych) na podstawie pisemnego sprzeciwu dane te są usuwane, lecz nie wszystkie - administrator danych może pozostawić w swoich zbiorach imię lub imiona i nazwisko osoby oraz PESEL, adres w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych. Jeśli wycofał się Pan z zawarcia umowy, dane będą przechowywane przez rok. ================================================================== W celu uniknięcia ich ponownego wykorzystania... ?! - BĘDĘ MIAŁ KAPRYS TO ZŁOŻĘ ZAMÓWIENIE KOLEJNE NAWET JUTRO, A MOJE DANE SIĘ PRZEZ TEN CZAS NIE ZMIENIĄ - CZY ZATEM ZGODNIE Z LOGIKĄ T-M BĘDĘ MÓGŁ JE PONOWNIE WYKORZYSTAĆ I PODPISAĆ UMOWĘ ?? P.S. Czeka mnie chyba niestety rok SPAMU albo kolejna zmiana numeru...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.