Blog (122)
Komentarze (1.1k)
Recenzje (4)

Serwis Della, czyli jak powinien wyglądać serwis laptopów

@AlbatrosZippaSerwis Della, czyli jak powinien wyglądać serwis laptopów01.03.2015 16:19

Od 10 listopada zostałem szczęśliwym posiadaczem nowszej konstrukcji z rodziny Insprion o numerze 3542. Prosty laptop z procesorem Intela i5 , kartą graficzną NVIDIA, 4GB ram-u oraz 1TB dysku twardego. Laptop w sklepie wyróżnił się stylistyką prostoty i podzespołami ,które zachęcały ciepło do zostawienia komputera stacjonarnego i zakupu sprzętu. Zakupiłem sprzęt i od samego początku zadawał mnie niezawodnością.Komputer bez małych problemów poza zacinającym się gładzikiem, który sam naprawiłem nic się nie działo , aż do poprzedniej soboty, kiedy ja chciałem odzyskać system z partycji Recovery, bo jestem użytkownikiem ,który czasem ma powygrywane śmieci i Windows zaczął działać jak mój były komputer po reinstalacji systemu i bez konfiguracji usług itp. No to zostawiłem laptop żeby robił swoje, a ja poszedłem do byłej stacjonarki, która od 2007 pracuje w domu , a od 2014 robi za dodatkowy komputer. Po dwóch godzinach uważałem iż powinno się zakończyć i wróciłem do pokoju, a tu błąd „Błąd podczas ustawień komputera do stanu początkowego” i się sam wyłączył. Ja mając mały rozumek włączyłem system i zacząłem kończyć pracę na komputerze stacjonarnym, a tu „Diagnozowanie Komputera” po tym wyłączając się wyskoczył „Przygotowanie naprawy”. Wywieszając białą flagę poszedłem spać. Po nieprzespanej nocy stwierdziłem,a może włączyć Ubuntu z live CD i sprawdzić oraz stwierdzić, czy laptop nadaje się jedynie do serwisu, albo do wgrania systemu. Po odblokowaniu możliwości bootowania z płyty i włączeniu Ubuntu w trybie Live CD, który odpalił się i działał normalnie dałem sobie spokój i zostawiłem laptop w spokoju. Po 5h mielenia tego co było po odzyskaniu i przekopaniu zasobu internetu zrobiłem diagnostykę Della, która jest w UEFI. Po wykonaniu diagnostyki zaczęły wyć syreny i wyświetlił kod błędu oraz kod QR. Szkoda że ta usterka wystąpiła w weekend, ale pod czas gwarancji urządzenia.Po trzech miesiącach umarł dysk firmy Seagate model Momentus. [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=BceZJ02tUMo] Przepraszam za jakość i wykonanie, ale pokazywałem znajomemu co się dzieje z moim laptopem.

Infolinia Dell, czyli łatwo, prosto i przyjemnie do klienta.

Infolinia Dell przywitała mnie miłym panem, który mnie wysłuchał i wykonywał procedury, które są możliwe przez telefon. Kod błędu był zgodny z tym co diagnostyka pokazywała oraz kod błędu był zgodny z uszkodzeniem dysku. Procedura rejestracji urządzenia oraz usterki trwała tak szybko że nie zdążyłem zjeść zupy. Zostałem poinformowany że na następny dzień zadzwoni technik. Zgodnie instrukcją pana z którym kontaktowałem o 8:00 rano na lekcji zadzwonił technik z serwisu Dell w celu umówienia wizyty oraz przekazaniu dalszych instrukcji. Po tym telefonie byłem pewny że na następny dzień ktoś z serwisu Dell przyjedzie.

Przyjazd technika, czyli bez pakowania sprzętu w karton.

Na drugi dzień przyjechał przemiły pan, który szybko naprawił usterkę, wgrał system i sterowniki. Niestety sterownik do WiFi i bluetooth , który jest na support Dell jest błędny dla mojego modelu i poszukiwanie tych sterowników potrwało trochę chwil. Po powrocie ze szkoły zobaczyłem sprzęt naprawiony oraz pendrive z recovery systemu Dell.

Podsumowanie

Notebook chodzi sprawnie i nie wyczuwa się iż coś było naprawiane. Dell pokazuje że infolinia oraz sieć serwisów działa na odpowiednim poziomie. Następnym sprzętem będzie też Dell z gwarancją CAR (Collect And Return), bo producent nie idzie na łatwiznę wysyłania sprzętu z błahą usterką do serwisu na drugi koniec Polski lub do sąsiadów Polski, jak przypadku konkurentów.

Moja ocena:

10/10 za miłą obsługę w helpdesk i przyjazd serwisanta z Krakowa, który podzielił dysk na 2 partycje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.