Blog (11)
Komentarze (156)
Recenzje (0)

Dzwoni oszust, nie daj się nabrać

@CarsonDzwoni oszust, nie daj się nabrać07.08.2021 17:32

Pomysł na ten wpis, pierwszy po dłuższej przerwie, przyniosło samo życie. W mojej pracy zawodowej zajmuję się szeroko pojętą działką IT, do której zalicza się również zarządzanie firmowymi stronami www, profilami na fb czy wizytówkami widocznymi w Google. I właśnie m.in. w nawiązaniu do tych ostatnich postanowiłem stworzyć ten wpis.

W ostatnim czasie coraz częściej pojawiają się telefony do firmy, gdzie pani dzwoniąca (lub pan, zapewne jest więcej tak działających firm) prosi o rozmowę z szefostwem lub osobą decyzyjną, ponieważ dzwoni z firmy Google (lub w jej imieniu), żeby przekazać nam, że za moment nasza firma nie będzie się pokazywała w wyszukiwarce Google i w związku z tym chcą nam zaproponować odpłatne "przedłużenie widoczności wizytówki w wyszukiwarce". Czasami dzwoniący od razu rzuca kwotę, jaką należy zapłacić za przedłużenie wizytówki, jednym razem było to 200 zł, innym 350 zł. Zawsze jednak rozmowa zaczyna się właśnie od nastraszenia klienta, że jeśli nie zapłaci, to firmy nie będzie można znaleźć w Google i straci potencjalnych klientów, co dla osób nieobeznanych z branżą internetową jest wystarczającą zachętą to skorzystania z wątpliwych usług firmy dzwoniącej.

Z reguły w naszej firmie telefon w takich sprawach jest przekierowywany do mnie i tu zaczyna się oczywiście powyższa prezentacja oferty. Po wyłuszczeniu sprawy przez osobę dzwoniącą, następuje moje pytanie, że skoro chodzi o przedłużenie widoczności wizytówki, to mam rozumieć, że Państwa firma jakąś wizytówkę dla nas zakładała, bez naszej zgody? Tak się składa, że ja zarządzam wizytówkami firmy w wyszukiwarce i wiem, że firma Google nie zakłada nikomu wizytówek, a tym bardziej nie żąda za to pieniędzy, w związku z tym proszę osobę dzwoniącą o dane firmy, z której dzwoni, abym mógł złożyć skargę o próbie oszustwa... i w tym momencie zawsze telefon się urywa. W tym miejscu zwracam uwagę, że w przypadku firmy warto samemu przygotować wizytówkę firmy gdyż jest to banalnie proste lub zlecić to komuś zaufanemu. Sama wizytówka w Google zawiera informacje o lokalizacji firmy na mapie, dane kontaktowe oraz opis działalności czy zdjęcia produktów. Większość tych informacji pojawi się w prawej kolumnie po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy naszej firmy.

Równie często do firmy dzwonią przedstawiciele firmy pozycjonerskich, którzy obiecują złote góry, natomiast po przesłaniu oferty na adres email i szybkim wygooglowaniu nazwy firmy można znaleźć opinie zawiedzionych klientów, którzy nie doczytali, że umowa jest na dwa lata (lub więcej) i bez wysokich kar nie można jej wcześniej rozwiązać, a płatności trzeba wykonywać pomimo tego, że nie widać efektów pracy pozycjonerów, lub co gorsza, w niektórych przypadkach, po działaniach "specjalistów" strona spada w rankingach Google lub wręcz dostaje shadowbana i przez dłuższy czas nie możemy z tym wiele zrobić.

Hitem ostatnich miesięcy są propozycje firmy, która proponuje, że studenci biorący udział w jej kursach zrobią dla nas stronę całkowicie za darmo! Wystarczy jedynie uiścić opłatę za udostępnienie przez tę firmę serwera oraz wykup domeny, nie muszę dodawać, że po zawyżonych cenach w stosunku do rynkowych, ale zawsze znajdą się chętni, żeby dostać coś za darmo nie czytając dokładnie umowy.

Jednak w życiu nie ma nic za darmo, a nie każdy ma świadomość tego, jak działają różnej maści oszuści, stąd właśnie ten krótki wpis, aby zwrócić uwagę na wspomniany problem.

Zdjęcia: Pixabay

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.