Blog (3)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (0)

App Store, Google Play, Marketplace - jak płacić bez karty kredytowej?

@czajsonApp Store, Google Play, Marketplace - jak płacić bez karty kredytowej?06.08.2012 01:03

Witam, przeglądając różne fora zauważyłem, że często pojawia się pytanie użytkowników – „jak mam zapłacić jeśli nie mam karty kredytowej?”. No właśnie jak?

W tym miejscu teoretycznie można uciąć temat stwierdzeniem – masz kartę płacisz, nie masz karty piracisz ;) Postanowiłem przyjrzeć się temu problemowi aby wyjaśnić, czy tylko posiadacze kart kredytowych mogą legalnie nabywać aplikacje na swoje smartfony. Oficjalnie karta kredytowa to jedyny sposób zapłaty akceptowany przez wszystkie mobilne markety. Nie można płacić przelewami lub SMS-ami Premium (wyjątkiem jest sklep własny Samsunga).

Wpadł mi do głowy pomysł – napewno jest coś takiego jak karta do płatności w internecie. Wujek Google potwierdził moje przypuszczenia – karty debetowe wydawane do naszego konta w większości umożliwiają płatności w internecie. Z powodzeniem zastąpią one karty kredytowe, których nie mamy lub mieć nie chcemy. Są również tzw. karty przedpłacone (prepaid), którymi można płacić tylko w internecie. Są one całkowicie bezpieczne, ponieważ nie kupujemy na kredyt, tylko korzystamy z doładowanych wcześniej środków. Jest to dobre rozwiązanie jeśli chcemy oddzielić płatności w markecie mobilnym od codziennych wydatków na zakupy, lub np chcemy kontrolować wydatki naszych pociech.

Karta debetowa jaka jest i czemu służy każdy wie. Postanowiłem się zatem skupić na rozwiązaniu dość nowym i w pełni niezobowiązującym do posiadania rachunków bankowych. Po przeanalizowaniu ofert kilku banków postanowiłem zaopatrzyć się w kartę wirtualną BZ WBK (zero opłat, nie trzeba posiadać rachunku w ich banku). Kartę nabywa się kupując ją na aukcji internetowej. Koszt zakupu karty to 1zł i jest to jedyna opłata którą ponosimy. Po 24 godzinach dostałem maila z PDF-em, w którym były dane i instrukcje do aktywacji karty. Aktywacja to dosłownie kilka kliknięć i mamy swoją pierwszą wirtualną kartę, która posiada swój normalny numer, datę ważności, dane właściciela (nasze) i kod CVV2 (3-cyfrowy kod zabezpieczający wymagany w sklepach internetowych).

Dostajemy również numer bezpłatnego rachunku bankowego, na który wpłacamy lub przelewamy pieniądze aby zasilić kartę. Wpłat można dokonać nawet na poczcie a więc znika argument, że to usługa dla wybranych. Można również skorzystać z usługi BlueCash, dzięki czemu w kilkanaście minut od zrobienia przelewu pieniądze będą na naszej wirtualnej karcie (taka usługa kosztuje 1zł od każdego przelewu).

Karta zasilona, czas ją wypróbować. Smartfon do ręki, wchodzę do marketu. Wybieram aplikację i wciskam przycisk „Kup”. Pojawia się okienko z prośbą o zarejestrowanie karty kredytowej, więc przechodzę do sedna. Wpisałem wymagane dane z mojej wirtualnej karty i… zgodnie z oczekiwaniami karta została zaakceptowana, więc mogę kupować nie posiadając karty kredytowej.

Tym samym podważyłem argument typu „piracę, bo nie mam karty kredytowej”. Mam nadzieję, że mój wpis będzie odpowiedzią dla tych, którzy chcą kupować legalnie lecz nie wiedzą jak. Dodam, że karta jest akceptowana przez wszystkie markety mobilne jak również sklepy internetowe polskie i zagraniczne, które umożliwiają płatności kartą. Wszelkie pytania proszę zamieszczać w komentarzach.

Pozdrawiam

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.