Blog (105)
Komentarze (523)
Recenzje (0)

WiFi w Samsung HMX-QF20 cz. 2

@deeponeWiFi w Samsung HMX-QF20 cz. 214.01.2013 22:04

W pierwszym wpisie o WiFi poruszyłem kwestie przesyłania zdjęć automatycznie (kopia zapasowa - tak się nazywa w kamerze) do komputera.

Tym razem poruszę kwestię Udostępniania społecznościowego czym chyba zamknę kwestię WiFi w tej kamerze. Jeżeli ktoś nie wie jak połączyć kamerę z WiFi (a jest to bardzo proste) zapraszam do przeczytania pierwszego wpisu na ten temat: WiFi w Samsung HMX-QF20.

Mała uwaga odnośnie przesyłania filmów - trzeba zmienić rozdzielczość nagrywania na Web/HD a wykonujemy to następująco Ustawienia > Nagrywanie > Rozdzielczość wideo i zmienić na Web/HD.

Opis menu

Postanowiłem na początek opisać ikony z menu wyboru/przesyłania filmów i zdjęć do portali. W każdym przypadku jest tak samo i będzie łatwiej. Ikona przesyłania niestety niekoniecznie dla każdego będzie intuicyjna.

Udostępnianie społecznościowe - YouTube

Zacznijmy od YouTube, gdzie niestety producent dość dziwnie podszedł do rozdzielczości filmów przesyłanych i z HD nie mają one nic wspólnego. Zmniejszanie filmów do rozdzielczości xxxxxxx w dzisiejszych czasach w kamerze, która kręci w FullHD jest nieco dziwne. No ale jak tak jest to wyjścia nie ma, przesyłamy w takiej rozdzielczości.

Na początek musimy się zalogować podając identyfikator i hasło do YT.

Po podaniu identyfikatora wybieramy filmy, które chcemy przesłać i rozpoczynamy przesyłanie.

[1/2]
[2/2]

W trakcie przesyłania będzie widoczny rozmiar przesyłanych danych oraz ilość plików i procentowo pokazany postęp.

Warto dodać, że domyślnie filmy przesyłane są jako publiczne - nie każdemu będzie to odpowiadać - czasem po przesłaniu chciałoby się skorzystać z edytora filmów i coś poprawić, do tego nazwa WEB_xxx (gdzie xxx to kolejny numer...) jako filmu nie jest zbyt zachęcająca i nie można zmienić jej przy przesyłaniu.

Mała uwaga - w przypadku włączania dodatkowych uwierzytelnień na koncie Google mogą wystąpić kłopoty z wysłaniem filmów lub w ogóle może okazać się niemożliwe wysłanie takich danych.

[1/2]
[2/2]

Na koniec próbka w wersji WebHD: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Xzxvyi02sRs]

Udostępnianie społecznościowe - Facebook

Logujemy się do konta poprzez podanie identyfikatora i hasła - dokładnie tak samo jak do YouTube, z tą różnicą, że to konto Facebookowe. Tak jak w przypadku usług Google, jak ktoś ma włączone dodatkowe uwierzytelnianie to niestety będzie miał problem z logowaniem (ja miałem z tym problem i w sumie dalej mam). Po zalogowaniu będziemy mogli wybrać zdjęcia i można rozpocząć przesyłanie.

Wysyłane zdjęcia możemy oznaczyć komentarzem. Nie są ładowane na tablice a jedynie do albumów z opcją albumu "dla znajomych", czyli kto ze znajomych nas "śledzi" będzie i tak wiedział odrazu o zdjęciach.

Album do którego wysyłane są zdjęcia nazywa się QF20 - nic odkrywczego. Po zmianie ustawień na koncie albumu na Tylko Ja zdjęcia nie będą widoczne i kamera nie zmienia tego parametru przy kolejnym przesyłaniu.

[1/2]
[2/2]

Co do wysyłania filmów to kamera instaluje na koncie FB aplikacje Samsung Camera nie informując o tym użytkownika. To akurat jest na minus. W sumie to tak naprawdę nie wiadomo gdzie filmy lądują.

Filmy, tak jak i zdjęcia domyślnie są udostępnione dla znajomych, jednak można tutaj zmienić także ustawienia filmu (lub zmienić ustawienia w aplikacji odnośnie publikowania) na prywatne i po kłopocie.

Udostępnianie społecznościowe - Picasa

To jest coś co sprawiło mi same kłopoty. Przypominam, że tak jak w przypadku innych opcji także i tutaj dodatkowe uwierzytelnianie (konto Google) spowoduje problemy. Przesyłanie zdjęć nie funkcjonuje poprawnie, nie wiem dlaczego ale często próbując przesłać zdjęcia kamera mi się po prostu zawieszała - tylko wyjęcie baterii pomagało. Nie reagowała na naciśnięcia, nie wyłączała się po zamknięciu klapki. Raz czekałem aż do rozładowania baterii.

Pomijając ten problem, logujemy się do naszego konta (tak samo jak w innych usługach) i możemy przesyłać zdjęcia.

[1/2]
[2/2]

Podsumowanie

Nie wiem czy ja mam takie problemy, czy to wersja oprogramowania kamery jest mocno niedopracowana. Z WiFi to w sumie warto korzystać tylko do przesyłania materiałów do komputera w szybki i prosty sposób.

Niestety także na minus jest to, że nigdzie nie ma jasnej informacji, że przy przesyłaniu do portali społecznościowych danych wykorzystywane jest proxy - widać to po usługach Google, gdzie można łatwo i szybko sprawdzić adres IP urządzenia.

Funkcje społecznościowe można sobie podarować - dla mnie to i tak bajer głównie, liczyłem jednak na lepszą pracę tej funkcji. Gdyby w takich funkcjach były portale/serwisy typu Dropbox, SkyDrive, Snapjoy czy inne to ja byłbym tym usatysfakcjonowany - byle tylko przy przesyłaniu nie korzystała kamera z żadnego proxy lub dawała wybór z czego się korzysta. Brakuje także tutaj dodatkowych rzeczy w stylu menadżera kont - tak aby łatwo i szybko można było przejrzeć zapisane hasła w kamerze (tak, kamera zapisuje hasła). Generalnie funkcjonalność WiFi w tym wypadku raczkuje.

Backupy działają super przez WiFi ale społecznościowe funkcje są beznadziejnie zrobione.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.