Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

Dobry PR to podstawa, ale po co w Polsce ?

@djDziadekDobry PR to podstawa, ale po co w Polsce ?25.02.2013 15:30

Jak zapewne pamiętacie, rozpocząłem cykl wpisów pod tytułem "10 pytań do...". Przetarliśmy już szlaki, ale ponieważ nie chciałbym aby skończyło się na jednych odpowiedziach jednego z głównych graczy na rynku IT, zacząłem bobrować temat oficjalnymi kanałami. Postanowiłem skontaktować się z Apple, tak, z firmą, która powoduje albo wypieki podniecenia, albo odruch wymiotny. Ja mam do ich sprzętów stosunek ambiwalentny (link dla nie znających tego pojęcia), jednak bez podłoża schizofrenicznego :)

Jak się okazało, nie jest to takie proste...

Ponieważ żyjemy w 21 wieku i firma taka jak Apple korzysta z dobrodziejstw tych czasów pełnymi garściami wpadłem na (dość oczywisty) pomysł zajrzenia na ich stronę internetową i poszukania kontaktu na stronie: http://www.apple.com/pl/contact/

Oczywiście że znalazłem (zaznaczony ramką) i oczywiście napisałem i oczywiście... Nie, nie oczywiście, to byłoby krzywdzące dla firmy tak mocno dbającej o swój wizerunek jak firma Apple, tak więc zupełnie przypadkiem wysłałem maila pod podany adres kontaktowy, chwile później dostałem na pocztę wiadomość: Delivery to the following recipient failed permanently: polandpr@apple.com Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain apple.com by mail-in2.apple.com. [17.151.62.17]. The error that the other server returned was: 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown

O cho, pomyślałem, może mój dostawca poczty jako publiczny ma bana, bo za dużo nielubiących kontaktowało się z tej domeny.

Zmieniłem usługodawcę i strzelam ponownie - znowu pudło: Reporting-MTA: dns; smtpo.poczta.interia.pl X-INTERIA-PL-Queue-ID: 93180C6046E X-INTERIA-PL-Sender: rfc822; dariusz.XXXXXX@interia.eu Arrival-Date: Mon, 25 Feb 2013 11:50:01 +0100 (CET) Final-Recipient: rfc822; polandpr@apple.com Original-Recipient: rfc822;polandpr@apple.com Action: failed Status: 5.1.1 Remote-MTA: dns; mail-in7.apple.com Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown

Postanowiłem zadzwonić do biura obsługi i dowiedzieć się o co kaman, przecież adres jest na stronie a nie działa?

Od miłego pana z działu sprzedaży usłyszałem, że nie ma żadnych informacji aby coś było nie tak, że to może jest wina przeładowanej skrzynki i że moja wiadomość dotarła do adresata, jednak po wytłumaczeniu miłemu panu, że jest to komunikat o niemożliwości doręczenia poczty, pan postanowił mnie przełączyć do działu obsługi klienta, przełączył, po chwili oczekiwania usłyszałem bardzo miłą (tym razem) panią, która poprosiła mnie o przesłanie korespondencji na swój adres mailowy. Zaczęła się korespondencja, po moim mailu do miłej pani, otrzymałem wiadomość, że w sprawach marketingu muszę się skontaktować w języku angielskim na podany przez nią adres. Postanowiłem zadać pytanie wprost:

- Czyli Rozumiem pani XXXX, że nie ma możliwości korespondencji z działem PR w Polsce ?

- Tak jest

- te dwa lakoniczne słowa, które układają się w jednoznaczną wypowiedź pozbawiły mnie złudzeń - trzeci świat jest przed nami, i to o całe lata, jesteśmy zadupiem Europy, prawie 40 milionowym brzydkim kaczątkiem bez szansy na przedzierzgnięcie się w pięknego łabędzia. Nadal niektórzy uważają, że jeśli na płocie napisze się d@#a to każdy przechodzący facet będzie w to miejsce klepał. Nie - nie będzie, dlatego postanowiłem wytknąć taki fail na blogu, jest to dla mnie błąd jaki nie powinien się zdarzyć firmie, która wyciąga (jakby nie patrzeć) potężne pieniądze z kieszeni swoich klientów. Choć nie ma dla mnie bariery językowej i skontaktuję się z firmą w "jedynie słusznym" języku, ze względu na szacunek dla mieszkańców naszego kraju i dla was czytelnicy, postanowiłem, że jeżeli nie skontaktuję się z siedzibą Apple w Polsce (dostałem numer telefonu od miłej pani), odpuszczam możliwość zadawania im pytań. Niech sami kontrolują przepływ informacji i newsów z zagranicy, skoro nasz kraj jest za mały aby mieć swojego piarowca tutaj...

Chwała Apple i ich klientom - bez polskiego PR.

Ale żeby nie było - kolejne odsłony cyklu "10 pytań do..." już w przygotowaniu :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.