Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

Jak stracić grę, legalnie kupioną przez konto Origin (cz. 1)

@djDziadekJak stracić grę, legalnie kupioną przez konto Origin (cz. 1)03.11.2012 16:29

Ostatnio zdarzyła mi się ciekawa rzecz dotycząca nieszczęsnego Origina, ale równie dobrze mogłaby dotyczyć Steama, czy innego konta z grami. Po rozegraniu rundy w sieci w Medol Of Honor Warfighter i przeładowaniu mapy na serwerze zobaczyłem ciemność.

Wszystko byłoby fajnie, nowa gra – możliwość zawieszeń, aktualizacje serwerów – możliwość zawieszeń, kilka minut po północy 1 listopada – możliwość tworzenia klimatycznej atmosfery. Jednak nie, zrestartowałem grę, uruchomiłem ją z opcja gry przez Battleloga, wybrałem znajomego, do którego chciałem dołączyć i… I dostałem komunikat: „aby dołączyć do serwera musisz posiadać grę MOHW” i popupa z odnośnikiem kierującym do sklepu w celu zakupu gry. Mojemu zdziwieniu nie było końca, rzadko zaglądam przez Origina w historię zamówień, ustawienia konta i takie tam, poustawiałem to dawno temu i przestało mnie to interesować, jednak w tym przypadku postanowiłem sprawdzić o co kaman. Po wyczekiwaniu na premierę, tygodniu bezstresowego grania po premierze, świetnej zabawie ze znajomymi, dostałem nóż w plecy – chcesz grać kup – przecież do jasnej anielki kupiłem?

Rozpocząłem krucjatę, która miała wyjaśnić co się stało

Z racji 1 listopada i godziny ok. 1:00 w nocy, nasze (polskie) centrum pomocy odpadło w przedbiegach, na 6:00 miałem iść do pracy (tak, ja pracuję czasami w święta), więc szybciutko uderzyłem do pomocy on-line w USA, aby wyjaśnić temat i jeszcze zdrzemnąć się przed pracą.

Nie skomentuję faktu, że świetnie działające centrum jest obsługiwane (niestety) przez chat boty, działają powiedzmy – profesjonalnie, ale zmian na koncie nie mogą poczynić żadnych, ot: identyfikacja użytkownika, sprawdzenie poprawności danych właściciela konta i udzielenie informacji dotyczących możliwości rozwiązania problemu, bądź informacji dotyczących konta w ogóle. Od nich to dowiedziałem się, że mam na swoim koncie dwa zamówienia na najnowszego Medala i oba maja status „niepotwierdzone płatności”, [img=1a][join][img=2a] na moje pytanie czy można coś z tym zrobić, zostałem grzecznie poproszony o kontakt telefoniczny, ponieważ wtedy skontaktuję się ze specjalistami, którzy mogą dokonać jakichkolwiek zmian na moim koncie Origin (to właśnie potwierdziło moje zdanie o czatowaniu z botem). Poddałem się chwilowo - jednak musiałem się przespać.

Po powrocie z pracy - wracamy do boju...

Mail do naszej (polskiej pomocy), nie wspomnę o tym, że większość problemów próbują rozwiązać za pomocą przekierowania do informacji i opisu problemu, jednak mojego nie było opisanego w dziale „baza wiedzy”. W ciągu 24 godzin miałem otrzymać odpowiedź – otrzymałem – mniej więcej takiej treści (cytuję z pamięci): „dziękujemy za kontakt, zajmiemy się Twoją sprawą najszybciej jak się da (…), dziękujemy za korzystanie z produktów EA – przepraszamy za niedogodności (…)” Poszukałem na stronach Origin i forum EA informacji o wystąpieniu takich błędów i nie znalazłem nic, no może prawie nic, bo jest zapis (drobnym druczkiem), że w takim wypadku, należy nabyć drugi egzemplarz gry, ok., kupujemy.

Wjazd na konto Origin, zakładka sklep, wybór MOHW, dodane do koszyka, opcja zapłać i… informacja, że mam już ten produkt na liście zakupionych i że muszę usunąć z listy poprzednie – JAK ?!?!?! – nie da się, ponieważ poprzednie zamówienia „są dostarczone” a transakcje „nie są zamknięte” – "kwadratura koła" - opadły mi ręce…

Jeszcze raz kontakt z czatem-online w USA i jeszcze raz to samo, nie są w stanie mi pomóc – kontakt telefoniczny, ale na moje pytanie: czy załatwienie sprawy przez polski dział pomocy będzie szybsze i łatwiejsze, zapaliła się chyba jakaś lampka kontrolna i zaczęło się działanie (markowane, ale zawsze) – kilka pytań: kto składał zamówienia, kiedy i ile, jaką kartą dokonywana była płatność i prośba o sprawdzenie powodu odrzucenia płatności w banku – jak? Bank tylko wraca kasę, bez podawania powodu jej zwrotu i w tym momencie zapaliło się światełko u mnie.

System zabezpieczeń konta Origin, polega między innymi na tym, że posiadając dany tytuł przypisany do konta, nie można na to samo konto nabyć drugiego egzemplarza tej samej gry. Ma to zapobiegać nadużyciom w postaci zmiany klucza gry w wypadku zbanowania przez używanie np. cheatów.

W moim przypadku jednak okazało się, że miałem złożone dwa zamówienia na tą grę, z czego z jednego anulowano możliwość pobrania gry i wykasowano klucz gry, ale i tak oba wisiały w systemie jako do zapłacenia.

Co ciekawsze, w systemie transakcyjnym Origin brak płatności został skomentowany opisem ”brak autoryzacji płatności”. No to jesteśmy w domu, pytam grzecznie czy mogą usunąć z mojego konta oba niezrealizowane zamówienia i znowu informacja, że to trzeba załatwić przez telefon, znowu dostałam dwa numery do USA i godziny w jakich mogę to załatwić. Tak minął mi 1 listopada… (cdn...) PS nastąpił :)

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.