Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

Przenosisz numer telefonu - przenieś również internet - wreszcie można

@djDziadekPrzenosisz numer telefonu - przenieś również internet - wreszcie można25.07.2012 15:14

Kiedyś, aby przenieść numer telefonu stacjonarnego z np. Neostradą na nowy adres, należało wypowiedzieć TPSA (obecnie Orange) umowę na internet i w nowej lokalizacji podpisać nową, co wiązało się z nowymi warunkami umowy (czasem lepszymi a czasem gorszymi).

Ponieważ z dniem 1.07.2012 dokonywałem tzw. przeprowadzki, zgłosiłem 20.06.2012 zapotrzebowanie (na błękitnej linii) na przeniesienie tych usług na nowy adres i pamiętając, o powyższych wymaganiach operatora byłem przygotowany na zmianę umowy (kolejne 24 miesiące udręki) na usługę NeoZdrady. 25 czerwca zadzwonił do mnie pan technik, umówił się na instalację linii i nastał czas oczekiwania.

4 lipca nadejszła wiekopomna chwila i zawitało w moje nowe pielesze dwóch miłych panów z firmy xxxxxxxx w celu podpięcia linii. Cała operacja zajęła im 15 (słownie - piętnaście) minut, po czym pan podłączył telefon i sprawdził czy działa. Oczekiwałem na dalszy rozwój sytuacji i moje zdziwienie było wielkie kiedy pan poprosił o podłączenie routera aby sprawdzić czy działa również internet, ale zbierałem szczękę z podłogi, kiedy okazało się, że nawet nie musiałem zmieniać loginu do usługi, okazało się, że podłączyłem, router się zsynchronizował i odpalił - ot tak, po prostu - jak na zachodzie... Ale to nie koniec niespodzianek: umowę mam podpisana na łacze DO 10 Mbit/s, ponieważ w poprzednim miejscu zamieszkania nie dało się więcej (stara infrastruktura), natomiast w nowym mieszkaniu w pierwszych minutach działania usługi, łącze działało na ok 1,3 Mbit/s, ale wystarczył jeden telefon do biura obsługi - restart karty sieciowej na centrali i... poszło na 13-15 Mbit/s i dwa razy większym uploadzie niż w umowie. Wiem, że TPSA tfu... Orange, nie ma za specjalnych warunków świadczenia swoich usług, jednak taka zmiana pro-klient potrafiła zaskoczyć nawet mnie, starego wygę jeśli idzie o walkę o jakość obsługi firm telekomunikacyjnych.

Może pomimo braku zapisu w nowelizacji ustawy o prawie telekomunikacyjnym dotyczącego min. przepustowości łącza świat podąża w dobrym kierunku, a może to konkurencja wymogła taką politykę niedawnego monopolisty - dla mnie to nie ważne, ważne że wreszcie można takie sprawy załatwić szybko, bezproblemowo i BEZPŁATNIE :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.