Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

"Wygrywamy" na farmie... a jaką hodowca(y) dostanie cenę na skupie?

@djDziadek"Wygrywamy" na farmie... a jaką hodowca(y) dostanie cenę na skupie?20.02.2015 13:31

Choć to temat, który z IT ma nie wiele wspólnego, jest jednak ściśle powiązany z tzw. "socjal mediami", dlatego chciałem o tym wspomnieć.

Zastanawiam się ile trzeba mówić i pisać aby ludziom otworzyć oczy i pokazać jakich głupców z siebie robią...

Może "głupcy" to zbyt ostro powiedziane, ale na pewno naiwność, to słowo świetnie oddające historię, którą od kilku dni śledzę na FB.

Wszystko zaczęło się od tego, ze wielu moich znajomych zaczęło nagle udostępniać stronę z konkursem, na którym istnieje szansa wygrania jednego z tysiąca pendrivów z jakże sympatyczną postacią z filmu Minionki. Zaciekawiła mnie ta sprawa i lawina, jaka ruszyła w związku z tą akcją. Pamiętam że kilka lat temu zrobiło się głośno o handlu fanpegami na Facebooku. Cały proceder polegał na szybkim zbieraniu rzeszy fanów i odsprzedaży takiej strony jakiejś firmie z gotowym już rynkiem odbiorców, którzy w większości nawet nie zauważali zmiany treści na zalajkowanej przez siebie stronie. Wydawało mi się, że po wielu już latach dostępności do FB i Internetu w ogóle, świadomość użyszkodników wzrosła na tyle, że nie dają się łatwo nabierać na tego typu akcje... O jakże się myliłem...

Dodam tylko, że materiały przygotowywałem kilka dni temu, a lawina lajków i udostępnień szerzy się nadal jak wirus, dane opublikowane przeze mnie są już wysoce nieaktualne.

Postanowiłem przyjrzeć się bliżej tej stronie, stronie, która dumnie nazywa się "WYGRYWAMY".

Jak się okazało, przyrost polubień strony jest wprost proporcjonalny do marki, jakiej konkurs jest aktualnie ogłaszany.

Nie udostępniono na tej stronie ŻADNYCH informacji na tema właścicieli

Kolejna rzecz, która powinna rzucić się w oczy "łowcom gratisów" to to, ze oprócz jednego konkursu, w żadnym nie ma REGULAMINU, czyli w zasadzie nie ma ŻADNYCH zasad, których złamanie można by zarzucić organizatorowi.

Czy samo to nie powinno już rzucić podejrzenia na organizatora?

W/g mnie powinno, dlatego zacząłem się przyglądać dokładniej tym "konkursom"

Jak widać w jednym przypadku był link do strony - wydawałoby się - organizatora, postanowiłem sprawdzić i to.

Drętwy obrazek w tle i popup, który w/g komunikatu zamyka się "tylko podwójnym kliknięciem". Nie zamyka się i w dodatku następuje przekierowanie na inną stronę, na której jest już jak byk podanie danych w celu uruchomienia usługi premium i w tym przypadku jest nawet (mocno lakoniczny) regulamin, który jednak już musi być, ponieważ jego brak mógłby pociągnąć za sobą odpowiedzialność karną.

[1/2]
[2/2]

Co ciekawe, na samej stronie konkursowej są zakładki "kontakt" i "regulamin", które treści mają tyle, co fanpege na FB.

[1/2]
[2/2]

Kilka z konkursów było już po terminie rozstrzygnięcia, jaki organizator gwarantował w opisie każdego z nich, a w komentarzach nie było ani oznak radości, ani tym bardziej tak normalnego dla ludzi chwalenia się wygranymi, lub dziękowania organizatorom. Co ciekawe, kiedy postanowiłem skontaktować z się właścicielem strony i poprosić o kilka informacji...

Daty losowań zostały przesunięte na dość odległe terminy, a historia naszej korespondencji została usunięta przez zarządzającego stroną.

Cóż mogę powiedzieć zatem, tak, aby nikogo nie urazić...

Baranów należy hodować, a owce strzyc i dopóki ktoś nie zapłaci naprawdę wysokich kosztów swojej lekkomyślności - nadal będzie lekkomyślny.

Odnoszę wrażenie, że pisanie takich informacji, to jak kopanie się z koniem, lub kłótnia z idiotą, w żadnym z obu podanych przypadków nie mamy szans nie tylko na wygraną ale nawet na zrozumienie zagadnienia przez drugą stronę...

Szkoda, że ludzie muszą się uczyć na własnych błędach... wielka szkoda.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.