Fruity Loops - Lekcja 19 - Okienko Renderowania
Okienko Renderowania pojawia się gdy eksportujemy nasz projekt do pliku WAV/MP3/OGG/MIDI
Aby zapisać naszą sekwencję ze Step Sequencera lub cały utwór z Playlisty jako na przykład plik Wav. klikamy "FILE" w głównym menu programu, następnie "Export" i wybieramy "Wave file". Wybieramy lokalizację i w okienku, które się pojawi klikamy "Start". Opiszę dostępne opcje.
Output format(s)
To opcje zapisywania do formatów WAV, MP3, OGG lub MIDI. Wav to najlepsza jakość ale plik zajmuje więcej miejsca.
Dithering
Proces polegający na dodaniu do odtwarzanego strumienia dźwiękowego niskopoziomowego szumu (neutralnego dla naszych uszu), w zamian za redukcję zakłóceń.
Alias-free TS404
Nie pozwala na użycie wygładzania fali wtyczkom
Save ACIDized™
Zapisuje dodatkowe informacje (For the file to be used in Sonic Foundry's ACID) w pliku wav które potrafi odczytać ACID - powoduje podobno kłopotliwe błędy w plikach Wav więc lepiej odznaczyć.
Delay compensation
To kompensacja opóźnień (Enable PDC)
HQ for all plugins
Jest to zachowanie najwyższej jakości dla wszystkich wtyczek, które wspierają tryb HQ
Split mixer track
Tutaj chodzi o podzielenie ścieżek miksera, co za tym idzie, każda ścieżka zostaje zapisana osobno. (Batch export mixer tracks into separate wave files)
Save slice markers
Zachowuje naniesione znaczniki/markery
Disable max poly
Ta opcja wyłącza limit dla polifonii na kanałach (Disable channels polyphony limit)
Resampling
Tutaj są do wyboru opcje: 64, 128, 256, 512-point Sinc - znacznie podnoszą jakość ale bardzo spowalnia to czas renderowania jeśli wybierzemy wyższą wartość. Zaleca się używać 64-point Sinc.
Looping Mode
Stosuje się tylko do formatów WAV, MP3 oraz OGG i ma ona trzy tryby działania i określa zanik poszczególnych dźwięków po ostatnim takcie. Na playliście te pionowe linie określane są jako "bar":
Leave remainder - Leave the rendered tail (renderings songs)
Wrap remainder - Wrap the rendered tail (rendering loops)
Cut remainder - Don't render the tail (rendering loops)