Blog (13)
Komentarze (41)
Recenzje (0)

Użytkownicy....

@fragman78Użytkownicy....21.11.2012 01:31

Każdy, kto pracuje z “użytkownikami komputerów firmowych” nie raz przekonał się, że można ich łatwo pogrupować według zachowania, które są typowe i powtarzające się. Nie mówię tutaj o spokojnych użytkownikach czekających na swoją kolej, wysyłających „tickety” ze swoich komputerów i niemęczących powtarzającymi się wiadomościami „Czy coś już wiadomo?, Czy już gotowe?, Na kiedy będzie”. Na szczęście, u mnie takich jest coraz mniej, bo użytkowników jak dzieci trzeba sobie wychować :). Po 5 latach pracy w obecnej firmie i przy około 1000 użytkowników, (co jest dobrą próbką) udało mi się stworzyć pewien schemat, który może być typowy dla wszystkich, choć mogę się mylić wiec, jeśli macie jakieś inne podziały chętnie poczytam:)

Wiem wszystko o komputerach

Nie ważne ze się nie zna na Twojej robocie to zawsze ma rację. Zawsze próbuje podpowiedzieć, jakie będzie najlepsze rozwiązanie problemu, opowiada o swoich doświadczeniach komputerowych (oczywiście totalny bełkot), instaluje RegCleanery, PCCleanery i wszystko inne, co ma cleaner lub optimiser w nazwie. Jak trafiam na takiego to po prostu ignoruje to, co mówi, bo już dawno minęła mi ochota na odwracanie jego mądrości? Zazwyczaj ciężko odczepić się od takiego usera bo za wszelką cenę chce rozmawiać o nowinkach technicznych, budowie komputera itp.

Telefoniczny

Z telefonicznymi też czasami jest ciężko, bo potrafią zadzwonić o 11 w nocy i prosić o naprawienie bardzo pilnej rzeczy, bez której nie może się obejść. W telefonicznych najgorsze jest to, że jeśli przyzwyczaić go do dzwonienia, to będą to robić notorycznie. Zazwyczaj nie wysyłają wiadomości, że czegoś potrzebują tylko od razu dzwonią…

Gada, gada i gada

Gada o wszystkim tylko nie o tym, co trzeba, nie wiem, ale pewnie potrzebują rozmowy, z kimkolwiek. Zanim dotrze się do tego, czego taki użytkownik potrzebuje, mogłoby się rozwiązać dwa inne problemy.

Drama Queen

Zawsze coś jest nie tak, zawsze coś nie działa i tak w kółko. Wszystko musi być zrobione natychmiast i jest to najważniejsze. Można by go także nazwać niecierpliwym.

Biurokrata

Taki musi wszystko mieć zatwierdzone, zgodnie z procedurami i wieloma czynnościami, które muszą poprzedzić właściwą działanie.

… a w mojej poprzedniej firmie

… to było inaczej. I tak na każdym kroku, chyba taki użytkownik potrzebuje przyzwyczaić się do nowego miejsca pracy.

Zapracowany

Jest tak zarobiony, że kiedykolwiek zapytasz, o ustalenie daty naprawy, zawsze odpowiada, że nie ma czasu. Więc, po co zgłasza problemy?

Jeśli macie jakieś inne pomysły chętnie poczytam.

PS. A jak jakiś użytkownik nazwie mnie informatykiem, to od razu odsyłam do Support Center w Indiach :) Ale dlaczego tak jest to może kiedy indziej…

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.