Blog (28)
Komentarze (1.4k)
Recenzje (3)

Jak rezygnowałem z internetu w Orange cz.3

@freeq52Jak rezygnowałem z internetu w Orange cz.324.10.2011 15:01

Dzień następny. Mniej więcej przed południem, będąc w pracy, widzę dzwoni nr prywatny na komórkę. Raczej nie komornik i raczej nie policja, więc pewnie Orange. Dzwoni do mnie pani zajmująca się internetem Orange Freedom. Z tego co jej wiadomo, mam problem z działaniem tego internetu, składałem zażalenie,że coś jest nie tak, więc o co dokładnie chodzi? Mówię jej o tych awariach, wolnym necie, problemach z prędkościami, że jestem niezadowolony z usług oferowanych mi przez firmę Orange i że oczekuję jakiś zmian.

[J] - ja [T] - technik Orange (miał się ze mną skontaktować technik czy ta pani nim była - nie wiem)

[T] - Oczywiście przyjmujemy pana zażalenie i w toku ostatnich badań stwierdziliśmy, że problem rzeczywiście może występować. Na chwilę obecną pańskie problemy są związane z przebudową/rozbudową (tutaj nie chcę skłamać) sieci i problemy, z którymi ma pan do czynienia, będą prawdopodobnie występować przez cały okres tej operacji. W związku z tym, chcielibyśmy zaproponować panu zniżkę w wysokości 50%, na okres tejże przebudowy.

Chwila zastanowienia... 50% zniżka? Aha, czyli albo ostatni telefon albo wysłany mail, w sprawie reklamacjo-rezygnacji z usług firmy Orange coś dały.

[J] - Hmm, OK. Ale proszę pani, proszę mi powiedzieć, od kiedy mogę się spodziewać tej zmiany? [T] - Od następnego okresu rozliczeniowego. [J] - Aha, czyli od przyszłego miesiąca? No dobrze, a proszę mi powiedzieć co z obecnym miesiącem? Przez kilka dni nie miałem w ogóle internetu, a jak był to chodził bardzo wolno. Nie zamierzam płacić 75zł za coś, czego nie miałem. [T] - Z pewnością zostanie to uwzględnione, ale o połowę mniej będzie pan płacił od następnego miesiąca. [J] - No dobrze proszę pani. Proszę mi jeszcze powiedzieć, jedną rzecz. Zastanawiam się nad rezygnacją z usług firmy Orange, gdyż nie będę oszukiwał - na chwilę obecną firma nie spełnia moich oczekiwać jako klienta. Oczywiście cieszy mnie, że Orange jednak zareagowało w tej sprawie i że będę płacił dwa raz mniej, ale ja potrzebuję pełnej szybkości za normalną, standardową stawkę. Niestety, Orange tego nie spełnia i prawdopodobnie będę zmuszony zrezygnować. [T] - Oczywiście może się pan starać o rezygnację, jednak dzwonię w sprawie tego konkretnego problemu, aby zaproponować panu zmniejszenie opłat z powodu występujących u pana problemów z internetem Orange Freedom.

Wtedy zrozumiałem, że babka mi w niczym więcej nie pomoże, gdyż całą sprawą nie do końca jest zainteresowana. Oczywiście podziękowałem i powiedziałem, że rabat akceptuję, ale takie pytanko jak długo będzie mnie ta zniżka obowiązywać?

[T] Na pewno przez następny miesiąc, ale to wszystko zależy od tego, jak długo będzie trwać cała rozbudowa sieci.

No nic... Pozostało mi teraz czekac na jakakolwiek odpowiedz od Orange, w ktorej kierowalem prosbe o rozwiazanie umowy - mozna powiedziec - za porozumieniem stron. Standardowo odpowiadaja w ciagu 48h. Tym razem było to ciut dłużej. W mailu od Orange dostałem tylko tyle, że odpowiedź na moją reklamacjo-rezygnację, dojdzie pocztą.

I rzeczywiście, po jakimś... tygodniu otrzymałem listowną odpowiedź od Orange:

<i>Szanowny Panie,

W nawiązaniu do zgłoszenia, które otrzymaliśmy (data), informuję, iż reklamacja została rozpatrzona negatywnie.

Wyjaśniam, że zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług, rezygnacja z Usługi w trakcie trwania Umowy na czas określony, skutkuje żądaniem przez Operatora zwrotu ulg przyznanych podczas podpisywania umowy. W przypadku zgłoszenia reklamacji przez Klienta, Operator ma obowiązek podjąć działania w celu wyeliminowania zgłoszonej nieprawidłowości i działania takiego zostały podjęte.

Bezpłatne, rozwiązanie umowy z przyczyn technicznych odbywa się na podstawie ekspertyzy i potwierdzenia z działu technicznego. W Pana przypadku został zaproponowany rabat na usługę Orange Freedom. Przeprowadzona analiza Działu Techniczego nie potwierdza możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów związanych z opłatą specjalną.

Liczę, że powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne.</i>

Szczerze? Nie spodziewałem się niczego innego. Zastanawiały mnie tylko dwie rzeczy.

1) “rezygnacja z Usługi w trakcie trwania Umowy na czas określony, skutkuje żądaniem przez Operatora zwrotu ulg przyznanych podczas podpisywania umowy. “

Hmm... Pytanie: Czy ja chcę zrezygnować z usługi firmy Orange z powodu “widzimisię”, lub ew. “nie mam kasy, sry”? No właśnie. To firma Orange była głównym winowajcą podjętych przeze mnie kroków. Poniekąd kolejne zdanie jest już bardziej konkretne, ale w każdym bądź razie - bezsens.

2)W Pana przypadku został zaproponowany rabat na usługę Orange Freedom.

A co by było, gdybym rabatu odmówił? A co jeśli to właśnie przyjęcie rabatu zdecydowało o tym, że zrezygnowanie z usługi Orange było niemożliwe? A co jeśli nie zostałem DOSTATECZNIE poinformowany o możliwościach i ewentualnych skutkach podjętej przeze mnie decyzji, którą zaakcepotowałem przekazem ustnym przez telefon?

I jeszcze jedna, ciekawa rzecz. Pod spodem jest krótka notka:

Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego [...]

No tak... Czyli że co? Dalej tylko sąd? Sprytnie...

Część 1 Część 2

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.