Blog (28)
Komentarze (1.4k)
Recenzje (3)

Lady Gaga w reklamie Google Chrome

@freeq52Lady Gaga w reklamie Google Chrome24.05.2011 18:18

Czy już widzieliście? Widzieliście to? WIDZIELIŚCIE?!

Bo jak nie widzieliście, to zaraz zobaczycie:

Google Chrome: Lady Gaga

Każdy z Was, podobnie tak, jak i ja, ma swoją opinię zarówno o Lejdi Gadze, o Chrome i o pieniążkach wujka Google. A teraz ta reklama, której poniekąd nie rozumiem... Co mówi nam klip reklamowy “Google Chrome: Lady Gaga” o przeglądarce Google Chrome?

Jak większość z Was pamięta, sporo żartów wzbudził jeden z poprzednich klipów z ziemniakiem, w którym ukazano, że strona internetowa ładuje się w Chrome szybciej, niż wystrzelony kartofel... Pomysł może i dziwny, może i śmieszny, ale w sumie jakieś przesłanie miał - miał ukazać szybkość Chrome (chociaż i z tym było śmiesznie, bo strona nie była wczytywana na żywca)

A teraz to... Ja wiem, że Lady Gaga jest postacią mega sławną i pewnie Google zapłaciło jej parę baniek, aby zareklamowała swoją fizjonomią ich produkt, jednak nie rozumiem przesłania... Klip oglądam trzeci raz i nadal jest dla mnie niezrozumiałe, dlaczego klipu nie nazwano “Youtube.com: Lady Gaga”, tylko akurat Google Chrome? To znaczy - oczywiście to rozumiem... Tyle, że jest dla mnie dziwne, dlaczego akurat reklamują przeglądarkę internetową, skoro na filmiku trwajacym 1.30, przez połowę jego trwania widzimy Lady Gagę, potem przez prawie drugą połowę serwis Youtube z jego "małymi potworkami", a przez 1-2 sekundy - przeglądarkę internetową Google Chrome :)

A już tak na poważnie - Google posiada mnóstwo kasy, więc sobie reklamują. A że Gaga jest postacią bardzo popularną, do tego kontrowersyjną, toteż nie można było wybrać lepszej osoby, do reklamy własnego produktu. Więc dlaczego w ogóle się czepiamy? Ano dlatego, że jest to pomysł dużo głupszy (nie mówię, że z marketingowego punktu widzenia, bo pod tym względem jest genialny) niż ten znany z wystrzeliwanym ziemniakiem. Bo patrząc na jego treść i na jego przesłanie, a także produkt, który ma zareklamować, to jest on durny i nie reklamuje przeglądarki jako takiej, tylko firmę Google i jej serwisy.

A co wy o nim myślicie? Podoba Wam się reklama z Lady Gagą i pomysł wujka Google? I czy wpłynie to na statystyki?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.