Blog (25)
Komentarze (624)
Recenzje (0)

Pakiet usług — Orange vs. Vectra, czyli zamienił stryjek siekierkę na...

@freyahPakiet usług — Orange vs. Vectra, czyli zamienił stryjek siekierkę na...14.05.2016 19:06

I oto nadszedł maj. Powiedziałabym, że to miesiąc dla nas zbawienny, bo w maju właśnie skończyła nam się umowa na FunPack w Orange. W momencie, gdy się w niego wpakowaliśmy dwa lata temu wiedzieliśmy już, że z Orange na dłużej nie zostaniemy. Nastąpiło szybkie porównanie ofert u konkurencji i z racji posiadania już kablówki, padło na Vectrę- 100 Mb/s, darmowy telefon voip dosłownie do wszystkich (nawet do ciotki w Stanach!), platynowy pakiet tv, jeden dekoder HD i jeden HD z nagrywarką PVR za ca. 140 złotych/miesiąc. Poprzednio płaciliśmy ok. 125 zł za sam FunPack, z którego nie korzystaliśmy w pełni (dekoder przeleżał 2 lata w piwnicy), internet szedł max. 13 Mb/s ze względu na kiepską infrastrukturę + do tego kablówka z Vectry za 40 zł (na zwykłych dekoderach).

Wszyscy cieszyli się jak dzieci, no bo przecież teraz to będzie taki internet, że łooo! I co? I lipa trochę.

Po kilku dniach zrobiłam test prędkości, którego wyniki były zaskakujące:

No szczerze mówiąc, nie tego się spodziewałam. Postanowiłam więc zainterweniować do Vectry za pośrednictwem Facebooka. Poproszono mnie o adres MAC routera oraz przeprowadzenie testu połączenia na kablu i na wifi przez ich stronę. Po kablu download poleciał pawie setką, jednak co z tego, skoro router jest prawie pod sufitem w koryatrzu, a wszystkie urządzenia w mieszkaniu (2 laptopy, smartfony, konsola, tv) lecą po wifi?

Po kablu wygląda pięknie tylko co z tego?
Po kablu wygląda pięknie tylko co z tego?
Po wifi lipa...
Po wifi lipa...

Im dalej w las tym więcej drzew...

Po kolejnej interwencji poproszono mnie o przeskanowanie otoczenia w celu sprawdzenia obciążenia poszczególnych kanałów wykorzystywanych w technologii WiFi. Następnie przekazałam do nich informację o wolnym obszarze w celu ustawienia kanału z najmniejszym obciążeniem wraz ze screenami z programów. Vectra niby zmieniła kanał z 6 na 3, co miał zaktualizować reset routera. Nic się niestety nie zmieniło, nadal widniał kanał 6.

Prędkość po wifi spadła jeszcze bardziej niż przedtem- w korytarzu wifi ściąga ok. 30 Mb/s, a w pokojach 11Mb/s. Po raz kolejny przesłałam screeny do Vectry, niby po raz kolejny zmieniono kanał- tym razem z 3 (wg. nich) na 9 i kazano mi zresetować router. Reset nic nie dał, kanał nadal wyświetla się 6, a prędkość internetu w pokoju spadła do 9 Mb/s. Od teraz będę próbowała poprzez Strefę Klienta sama zmienić kanał nadawania, bo po tych kilu próbach łaskawie poinformowano mnie, że mogę to sama zmieniać ;-)

Podsumowując

Jestem zawiedziona, bo kurczę nie tego się spodziewałam. W Orange mimo wszystko nawet na dziadowskim Liveboxie nie było problemu z zasięgiem i prędkością. Podejrzewam, że problem może leżeć w routerze, który udostępnia Vectra, czyli CiscoEPC3928 i będę zmuszona zainwestować za jakiś czas w coś lepszego za własne pieniądze, bo bywa tak, że leżąc w łóżku zasięg w smartfonie jest fatalny.

Edit

Wyszło szydło (hehe) z worka. Przestawiliśmy kanał na 1 przez Strefę Klienta (zalogowałam się na router) i internet przyspieszył do ok. 50 Mb/s i dodatkowo okazało się, że laptopy są przestarzałe i więcej nie pociągną. W jednym karta sieciowa obsłuży tylko wifi w standardzie b, a w drugim g. Dodatkowo zamówiłam kartę sieciową USB Edimax w standardzie n i zobaczymy czy to coś więcej da.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.