Blog (8)
Komentarze (72)
Recenzje (1)

Historia Sony Vaio, które ląduje w serwisie.

@grabarz86Historia Sony Vaio, które ląduje w serwisie.04.08.2011 16:31

Witam!

Przedstawię Wam dziś historię mojego Sony Vaio EB3S1E, które ze względu na problemy dyskowe musiało trafić do serwisu.

WYSYŁAMY

Gwarancja door-to-door. Myślę - jest super :) Jednak by zgłosić usterkę musisz zadzwonić na infolinię. Wszedłem na sony.pl znalazłem infolinię i dzwonię. Okazało się że dla Vaio jest osobna i namiary na stronie vaio-link.com. .. ok, nie problem się przekierować tam. Wszystko pięknie fajnie.. jednak infolinia czynna od 9 do 17... a że ja dzwonię o 18.. to już nici.. Dzwonię następnego dnia, kurier UPS zamówiony, jednak na jutro.. przyjedzie między... 9 a 17... oczywiście dnia roboczego - jak inaczej.. Dobra, będę w domu. Myślałem, że choć zadzwoni do mnie i zapyta czy jestem etc.

PAKOWANIE

Przyjechał po prostu ok. 14.30. Koleś młody, sympatyczny. Pociesza mnie, że dobrze iż mam Sony, bo on sporo już jeździ i najczęściej wozi Asusy. Sony to jego debiut. Ma ze sobą specjalne pudełko na mojego laptopa (na infolinii kilka razy pouczali mnie, że jak go nie będzie miał to mam go pogonić i od razu dzwonić do nich). Pudełko specjalne to nic innego jak kartonowy zestaw 2 pudełek wzajemnie się zamykających. Narysowane na pudle jak to składać. Pan miał trochę problemów ale razem przekminiliśmy ;) (choć miał niby składać sam). Jedno pudełko posiadało specjalną folijkę z małą pianką (ale to brzmi) i tam wciskało się laptopa (bez zasilacza i bez baterii - zalecenie Sony). Laptop wszedł ciasno ale to dobrze. Spodziewałem się czegoś lepszego ale.. Może to wystarcza. Pudło po złożeniu nie było idealne ale jakoś się nie rozpadało. Kurier wbił sobie do urządzenia te zamówienie i podał mi nr przesyłki (bym mógł sobie śledzić paczkę). Dał mi jakaś kartkę z pouczeniem co i jak z tą przesyłką będzie się działo. Pytam o jakieś potwierdzenie czy coś w tym rodzaju. Mówi że nic nie ma... Mam coś podpisać? "Nie".. hm.. nie to nie pomyślałem. Choć jak poczytałem na stronie Sony to powinienem dostać jakiś papierek potwierdzający. Trudno.. może mi nie ukradną :/

JEDZIEMY DO FRANKFURTU

Przesyłka ku mojemu zdziwieniu szła do Frankfurtu. Jednak nie nad Odrą a nad Menem. Jako że to był czwartek to w piątek laptop zadokował w okolicach Hamburga (wg UPS). Do serwisu doszedł jednak w poniedziałek po 9 rano (choć było napisane. że ma być przed wieczorem). Tu zaskoczyłem się pozytywnie.

OCZEKIWANIE

Więc czekam i czekam. Dostałem sms od Sony w poniedziałek że został przyjęty i w ciągu 5 dni zrobią (wcześniej powiedziano mi że najpewniej w ciągu 5 dni roboczych od wysyłki będzie naprawiony). Jako że żadne wieści mnie nie dochodziły, a na stronie vaio-link.com co do naprawy dowiedzieć się nie można niczego, przekierowałem się na sony.pl Mają tam info o statusie naprawy. Jednak ani nr sprawy ani nr seryjny laptopa, za pomocą którego można się na status naprawy logować - po prostu nie działał. Trudno - czekam cierpliwe do końca tygodnia.

PUNKT DECYZJI

Piątek nastał i mam telefon równo z mailem. Jakaś faktura do zapłaty.. o co kaman? Ach! Przypomniało mi się! Moje Vaio mające pół roku po jakiś 3 miechach normalnego użytkowania (głównie z myszką) miało wytarty pewien fragment gładzika. Zgłosiłem to, choć raczej było uznane na straty (ale w rozmowie na infolinii polecili zgłosić i się zobaczy). No i zobaczyłem.. 846zł i 19gr za wymianę mojego gładzika.... [image=img1] Oczywiście pięknie podziękowałem i poprosiłem jedynie o gwarancyjną wymianę (tu dysk okazał się strzałem w 10 i jego właśnie mają mi wymienić).

Miłą Pani na taki obrót spraw, powiedziała, że dysk i tak już zrobiony, daje go na krótkie testy końcowe i jeszcze dziś zostanie nadany (piątek) i powinien w ciągu 1-2 dni być u mnie. Po chwili się zreflektowała...że może to być maksymalnie środa bądź czwartek.. 2 dni? taaa.. No nic, trzeba czekać.

ŻYCIE..

Jest wtorek rano.. Dostałem sms, że dziś wysyłają.. zaraz zaraz.. nie mieli wysyłać w piątek?? Podany nr przesyłki UPS. Wchodzę na status.. "etykieta UPS przygotowana"... eee? WTF? Napisane jest że niby wczoraj przygotowana ale jak dostaną (UPS) w swoje ręce to będzie aktualizacja przewozowa paczki.. Czyli pani wiedziała od razu że dostanę we czwartek lapa? :/ bo na to się zapowiada. Nic. Czekam. Ok, przed wieczorem dali statusy. Z Frankfurtu... pojechało do Koeln.. zaraz zaraz.. przecież to w drugą stronę jak Polska!! Chyba zachciało się obejrzeć Peszkę czy Podolskiego.. cholera wie. Jestem zły.

Środa ranek jednak zmienia moje podejście :) Jest już w Warszawie!! 2h z Kolonii do Warszawy. Samolot.. jak nic. UPS Express tym razem chyba nieźle działa.

PIŁKA MECZOWA

Koło południa zjawia się Pan kurier (odebrał po 9) więc daję mu niezłą notę ;) Nic wielkiego ode mnie nie chce (tzn nic nie chce ufff). Tylko podpis na tym ich "elektronicznym komputerku" i dostaję paczkę. Pudło mi coś przypomina.. Prawie takie samo jak do wysyłki. Złożone jednak idealnie. W środku ładnie zapakowany mój laptop i 2 kartki a4. [image=img2] Na jednej jakiś japoniec mnie przeprasza, za cały ten przypadek oddania na gwarancji mojego Vaio. Nawet miło.. oo podarował mi "szmatkę" -> znaczy się ściereczkę (ponoć zapasową ale nie wiem gdzie była podstawowa) do czyszczenia ekranu. Całkiem nawet ładna - jeśli można ją tak oceniać. [image=img3] Laptop przyszedł z zainstalowanym (właściwie przywróconym) Windowsem. Miło po raz drugi, gdyż czeka mnie już tylko pierwsze uruchomienie.

JUŻ PO

Zauważam jedynie zmianę dysku (z bodaj Samsungowskiego na Hitachi). Może (co podkreślę może) jest delikatnie cichszy niż oryginalny (ale obu praktycznie nie słychać). Historia zatem (oby) się kończy. Ciekaw jestem co było przyczyną, że dysk padł.. ale może lepiej żebym nie wiedział..

Jestem jednak trochę zaskoczony ogólną jakością serwisu Sony Vaio. Raczej na minus niestety. Niestety dla Sony. Troszkę za dużo przygód, oczekiwań i prostych, wręcz banalnych czasem błędów i braku udogodnień dla klienta, który kupując laptopa ich firmy oczekuje chyba więcej niż od innych producentów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.