Blog (9)
Komentarze (29)
Recenzje (0)

Microsoft i Skype

@infoR_96Microsoft i Skype01.08.2014 15:27

Genialna idea Skype'a stworzonego przez szwedzkich i estońskich programistów przeszła dosyć ciekawą drogę w swojej krótkiej historii: rok po oficjalnej premierze sprzedany eBayowi, cztery lata później poćwiartowany pomiędzy domy inwestycyjne, wielkich graczy (m.in. współtwórcę Netscape'a) i samych autorów, aż w końcu, w maju 2011 roku w całości sprzedany gigantowi z Redmond za 8,5 mld dolarów.

Kupując najpopularniejszy komunikator, Microsoft stanął przed ogromną szansą na efektowny zysk i zatarcie śladu po klęsce, jakim był Messenger. Wydawałoby się, że dla wielkiej korporacji tworzącej bezkonkurencyjne systemy operacyjne czy kreatywne pakiety biurowe wypromowanie Skype'a i odpowiednie go wykorzystanie to bułka z masłem (piece of cake). Okazało się jednak, że kolejne kroki wobec Skype'a były, delikatnie mówiąc, nieudolne.

XP zostawiony

Według danych z marca tego roku, Windows XP ma wciąż spory udział w rynku systemów operacyjnych (29 proc., wg Centrum XP: źródło ). Nowe wersje Skype'a wykorzystują jednak mechanizmy, które uniemożliwiają jakiekolwiek funkcjonowanie aplikacji w systemach Windows XP (Service Pack 1, Service Pack 2). Co radzi Microsoft? Ściągnąć starą, obumarłą wersję. Złośliwi stwierdzą, że wystarczy pobrać SP3, to prawda, ale nie zmienia to faktu, że brak wsparcia dla SP1 czy SP2 to ogromne zaniedbanie.

Kafelki nierozłączne

Największą wizualną zmianą w Windows 8 był z pewnością interfejs Modern (dawniej Metro). Pomysł świetny, Sklep Windows oferuje wiele interesujących aplikacji, a same kafelki działają płynnie. Microsoft przygotował oczywiście modernistyczną wersję Skype'a. Interfejs przyjemny, poukładany, problem jeden: wymaga logowania z poziomu konta Microsoft. Większość użytkowników Windows 8 posiada takowe konto, jednak problem się zaczyna kiedy się ze Skype chcemy wylogować. Aplikacja informuje nas, że jest to możliwe tylko, jeśli zmienimy użytkownika w systemie Windows. Z zewnątrz wygląda to tak: niezależna aplikacja wymaga mojej ingerencji w systemie, abym się mógł wylogować. No, chyba, że wpadnę na pomysł wejścia na stronę Skype.com, zalogowania się na niej, i odłączenia konta Microsoft od tego Skype'owego. Można by rzec, najdłużej trwający proces wylogowania w historii Skype...

Zawsze online

Użytkownicy Skype od jakiegoś czasu informują o problemie, który dopadł również mnie. Swego czasu zauważyłem na koncie znajomego, że jestem non-stop zalogowany na komunikatorze, mimo, że mój komputer był wyłączony. Przypomniałem sobie o aplikacji zainstalowanej na telefonie, jednak usunąłem ją jakiś czas temu, więc dlaczego jestem cały czas zalogowany? Zmieniłem hasło, miałem już zamiar skanować peceta w poszukiwaniu wirusów, ale postanowiłem trochę pogrzebać w sieci.

Okazało się, że cały problem tkwi w mobilnej aplikacji Skype. Jakimś cudem okazało się, że mimo wylogowania, czy nawet usunięcia (!) z telefonu aplikacji, byliśmy cały czas na niej zalogowani. Jedną z metod naprawy problemu było wklepanie kilku komend w pulpitowej wersji programu. Jak Microsoft mógł dopuścić się tak poważnego błędu, a w dodatku, do tej pory go nie naprawić?

Kolejne kroki Microsoftu w stosunku do Skype powodują coraz większe frustracje jego użytkowników. Gigant z Redmond wyniszcza Skype krok po kroku...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.