Blog (9)
Komentarze (87)
Recenzje (0)

Honor stracił Honor, czyli niezapomniana przygoda z serwisem

@InformantykHonor stracił Honor, czyli niezapomniana przygoda z serwisem15.11.2016 22:16

Czwartkowy wieczór. Dzwoni telefon, odbieram i minutę później zaczyna się. Telefon nagle zgasł i załączył tryb przywracania ustawień fabrycznych. Brzmi nieprawdopodobnie, ale dzieje się. Pierwszą czynnością która naszła mi do głowy, to przytrzymanie przycisku zasilania i próba wyłączenia go, gdy nagle wyskakuje mi komunikat żebym tego nie robił, bo mogę trwale uszkodzić telefon. Wtedy myślę dużo danych na telefonie nie posiadam, więc niech się robi to co powinno, a dodatkowo uszkodzony telefon nie będzie mi potrzebny. Gdy proces dobiegł końca, ku mojemu zaskoczeniu, przywracanie danych fabrycznych zadziałało w większości na partycji systemowej, na pamięci dostępnej dla użytkownika ostało się jedynie kilka zdjęć. Przypominam sobie nagle, że przecież większość danych i tak trzymałem na karcie microSD dobrej klasy i tu zaczynają się schody. Znowu mój Honor mnie zaskoczył, pisząc, że karta jest uszkodzona i proponuje jej format. Będąc na granicy szoku, ale zachowując jeszcze zdrowy rozsądek, szybko sprawdzam na komputerze i to samo - Windows woła o format karty. Tym samym zaczęła się moja koszmarna przygoda z serwisem której nie życzę najgorszemu wrogowi.

Punkt serwisowy

Mając do centrum Poznania bezpośrednie połączenie, wybrałem się do punktu serwisowego na Św. Marcina. Niestety po 10 minutowej dyskusji dowiedziałem się, że przyjmą mój telefon na naprawę ale wiąże się z to usunięciem danych, zaś próba ich odzyskania to w skrócie utrata gwarancji. Sądzę, że serwisant stwierdził, iż sam przez przypadek kliknąłem opcję „przywróć ustawienia fabryczne” i teraz próbuję wymusić odzyskanie danych. Widząc mój upór przekazał mi jednak jedną pożyteczną informację, którą był numer na infolinię.

Infolinia

Przeciwieństwo punktu serwisowego, Pan w słuchawce po uprzejmym wysłuchaniu problemu, zaproponował oddanie telefonu do CCS (Cyfrowe Centrum Serwisowe), bo tam mają możliwość odzyskania danych, dając mi tym samym nadzieję.

CCS

Po szczegółowym opisaniu problemu i późniejszym zabraniu telefonu przez kuriera, znowu skończyła się sielanka. Wyraźnie napisałem, że jeżeli naprawa ma uszkodzić trwale dane na urządzeniu, to nie wyrażam na nią zgody.

Po jakimś czasie przyszedł do mnie mail, czy wyrażam zgodę na naprawę urządzenia, która spowoduje usunięcie danych. Pytanie - czy oni przeczytali mój opis?

Ostatecznie telefon wrócił do mnie najprawdopodobniej taki sam jakiego go wysłałem i z opisem, że nie są w stanie odzyskać danych z karty. No bez obrazy, żebym ja to potrafił a Oni nie?

Serwis mogę pochwalić za hmm… darmowego kuriera? Jednak nie za rozwiązanie problemu oraz traktowanie raczej nieszablonowego przypadku szablonowo, a na koniec pozostawienie na szybce kilku rys.

Rysy pamiątką z serwisu
Rysy pamiątką z serwisu

Gwarancja albo dane

Smutne jest to, że aby na własną rękę odzyskać dane z telefonu, trzeba zrezygnować z gwarancji (zdobyć uprawnienia do roota), bo bez nich nie skopiujemy partycji żeby później spróbować przywrócić z niej dane. Jedyną opcją żeby je odzyskać bez utraty gwarancji jest wysłanie urządzenia do serwisu, gdzie albo sobie z tym nie poradzą, albo policzą sobie drożej niż wyspecjalizowany punkt odzyskujący dane.

Brutalna rzeczywistość

Kupując smartfona oczekuję od niego niezawodności w tym bezpiecznej przystani dla zdjęć, notatek itd. oraz dobrego wsparcia w przypadku gdy coś nawali. Cała sytuacja zmusiła mnie do wcześniejszej niż planowałem zmiany telefonu. Miał być następca Honora 7 (Honor8) , a jest S7 Edge. Nie mówię, że Honor 7 jest złym telefonem - wręcz przeciwnie - ale oprócz dobrego produktu ważne jest też wsparcie, które tutaj zawiodło.

Honor bez honoru
Honor bez honoru

Umowa gwarancyjna

Z ciekawości zajrzałem do polityki gwarancyjnej Honora(Huaweia):

Gwarancja nie daje Kupującemu prawa do domagania się zwrotu utraconych zysków związanych z uszkodzeniem urządzenia oraz strat związanych z utratą danych na twardym dysku oraz innych nośnikach danych.

Jednym słowem najlepiej nie trzymać na urządzeniu żadnych danych. Czyli zrobić zdjęcie i po chwili wykonać Backup bo producent nie gwarantuje nam tego, że urządzenie je bezpiecznie przechowa. Dla porównania Samsung gdzie sprawa wygląda prawie identycznie.

Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych oraz ustawień konfiguracyjnych urządzenia, wynikłych w skutek naprawy, bądź uszkodzenia urządzenia.
Naprawa gwarancyjna obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu.

Jedyny ratunek dla nas to...............backup

Robiąc przynajmniej jedną kopię zapasową, drastycznie zwiększamy szanse danych na przetrwanie. Pamiętajcie - nie na zasadzie kopia zapasowa telefonu na karcie, bo jak mój przypadek pokazał, że jak już coś się stanie, to nawet karta się nie ostanie. W świecie, gdzie dane przechowywane na smartfonach mają dla nas duże znaczenie, nie możemy liczyć na producenta w moim przypadku Honora(Huawei'a).

Jak inni nie dadzą rady zrób to sam

Dla mnie najbardziej prawdopodobną teorią jest, że uszkodzeniu uległa tablica partycji na karcie. Zanim telefon wyruszył do serwisu, dla bezpieczeństwa zrobiłem kopię RAW microSD i po jego powrocie w ciągu 15-30min miałem już dane z powrotem, a serwis - powtarzam – serwis, przysłał mi informację zwrotną, że nie są w stanie danych odzyskać. Podsumowując, straciłem głównie kontakty, notatki, dane aplikacji oraz zaufanie do marki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.