Blog (6)
Komentarze (576)
Recenzje (0)

Nielimitowany Internet LTE w Orange? Nie do końca...

@ivelliosNielimitowany Internet LTE w Orange? Nie do końca...09.12.2014 02:27

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem założenia bloga na DP. Jakieś pomysły na tematy do omówienia w głowie mi świtały, jednak były one raczej powiązane z tematyką, którą na codzień się zajmuję - UFO i zjawiska paranormalne. Mógłbym pisać tutoriale czy jakieś inne teksty odnoszące się do programów do analizy EVP czy też rejestrowania duchów przy pomocy aparatów wbudowanych w smartfony i inksze urządzenia mobilne.

Aż tu nagle trafił mi się temat całkiem przyziemny, choć nie mniej eteryczny niż wspomniane duchy - mobilny Internet LTE. I tak jak duchy bywają ulotne, tak też zniknął mi Internet LTE i przez to chwilowo, korzystając z Internetu na kartę, surfując muszę bacznie obserwować licznik transferu...

Internet LTE zakupiłem w Orange w październiku, jeszcze przed wprowadzeniem promocji "LTE bez limitu". Zakupiony przeze mnie pakiet, z tego co pamiętam, miał limit 36 gigabajtów, potem przeszedłem na wyższy w którym było 60 giga. Byłem bardzo zadowolony, Internet śmigał jak burza, a duży limit transferu pozwolił nawet na korzystanie z tego połączenia przez pozostałych członków rodziny.

Potem weszła promocja "LTE bez limitu", która jak wiadomo ma trwać do końca marca 2015. Mając to na uwadze, zaczęliśmy radośnie szusować po Internecie pełną parą.

Mieszkam na przedmieściu Katowic, jestem w zasięgu LTE, również posiadany przeze mnie router Orange Airbox obsługuje tę technologię. Praktycznie cały czas urządzenie pokazywało, że jest połączone z siecią 4g.

Dla pewności sprawdzałem podawane przez router informacje - cały czas 4g, pełna prędkość, na stronie Orange Online licznik transferu ani drgnie, wszystko fajnie, pięknie, można szaleć.

I tak było do wczoraj. Nagle przychodzi do mnie SMS o następującej treści:

"Informujemy, ze koszt polaczen biezacych przekroczyl kwote 900 zl. Polaczenia wychodzace zostaly zablokowane do czasu wplaty zaliczki w wysokosci 600 zl. Orange"

Zdziwiony tym faktem, postanowiłem natychmiast wykonać telefon do Biura Obsługi Klienta celem wyjaśnienia sprawy. Tam dowiedziałem się, że transfer jakimś dziwnym trafem został wyczerpany i przekroczony. Dziwne, przecież spełniam warunki promocji "LTE bez limitu", cały czas jestem w zasięgu LTE, korzystam z urządzenia obsługującego 4g, więc o co chodzi?

Później jeszcze, w myśl zasady "co na papierze to na papierze", udałem się celem złożenia raz jeszcze reklamacji do najbliższego salonu Orange. Tam dowiedziałem się, że nie jestem sam i że już wcześniej zgłaszali się klienci, którym firma zafundowała podobny "prezent".

Obecnie czekam na rozpatrzenie sprawy, jeśli będzie zainteresowanie z Waszej strony to będę informował w komentarzach lub kolejnych notkach, jak to wszystko się zakończyło.

Muszę powiedzieć, że nie jestem jakimś super heavy userem, który pobiera po kilkanaście gigabajtów plików dziennie. Wręcz przeciwnie, moje "osiągnięcia" w tym zakresie są bardzo skromne - zwykle pobieram i wysyłam góra kilkaset megabajtów, i tylko raz mi się zdarzyło przesłać w jedną stronę kilkanaście giga, była to jednak wyjątkowa sytuacja związana z przenosinami archiwum audycji mojego radia. Tak jak wspominałem wcześniej, spełniam wszystkie warunki promocji "LTE bez limitu", więc limit na moim koncie nie powinien być naliczany. Jestem w stanie jeszcze zrozumieć przycięcie prędkości połączenia, ale przywalenie ni z gruchy ni z pietruchy abonentowi na rachunku kwoty, za którą mógłby wyżywić całą rodzinę, to gruba przesada.

LTE bez limitu... z limitem? Takie rzeczy (nie) tylko w Orange...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.