Blog (5)
Komentarze (922)
Recenzje (0)

T-Mobile - naliczanie dzienne i nocne

@JanStefanT-Mobile - naliczanie dzienne i nocne17.11.2012 11:27

T-Mobile

Od 3-4 miesięcy jestem użytkownikiem internetu bezprzewodowego w T-Mobile – bluconnect z możliwością pobrania w dzień od 9:00 – 00:00 50GB danych, wraz z nielimitowanymi nocami (pozostały zakres doby).

Do internetu mam podpiętych do 5 komputerów, a więc dane uciekają dość szybko. Czasami same uaktualnienie do gier może zajmować 6GB danych, co na Steam, czy produktach typu MMO ma często miejsce.

Od czasu użytkowania tej usługi, w dalszym stopniu nie została mi wyjaśniona procedura naliczania danych, a przy logowaniu się na I-BOA mam wyświetlaną łączną ilość pobranych danych w dzień i noc. Ten, fakt powoduje, iż poruszam się w sferze niejasnej, ale czy grząskiej? Odpowiedź na powyższe pytanie postaram się dać poniżej. Najpierw jednak postaram się przedstawić sytuację, tak jasno jak tylko można.

Dzwoniąc na infolinię, dowiedziałem się, iż sumowanie pobranych danych w systemie I-BOA jest błędne, gdyż nie ma podziału na te które są pobierane w taryfie dziennej i nocnej. Taka sytuacja, powoduje, że użytkownik nie jest wstanie kontrolować siebie samego, jak i usługodawcę, zwłaszcza w sytuacji gdy:

W infolinii uzyskałem informację, że jeżeli rozpoczniemy sesję pobierania danych powiedzmy 10 GB o godzinie 23:59 to musimy się liczyć z tym, że całe te 10 GB danych zostanie naliczone do taryfy dziennej. Dopiero po 3-4 miesiącach zostałem poinformowany, że w tym przypadku najlepiej jest zresetować połączenie. Analogicznie dopytałem, czy w sytuacji, kiedy to rozpocznę pobierać dane o godzinie 8:59, czy całość idzie do taryfy nocnej? Odpowiedź mnie bardzo rozbawiła, bowiem dowiedziałem się, że nie ma takiej możliwości. O godzinie 9:00 ich wewnętrzny system resetuje połączenie, dlatego to co pobierzemy do godziny 9:00 liczy się do taryfy nocnej, natomiast po 9:00 już nie.

Zadaję sobie pytanie. Skoro system resetuje połączenie o 9:00 to dlaczego nie robi tego o północy? Chcecie poznać odpowiedź? Na infolinii dowiedziałem się, że to wynika z ograniczeń systemu. Hahaha, bardzo śmieszne. To dlaczego nie resetują połączenia o północy? I tu odpowiadam ja, bo było by to dla nich nie opłacalne!

Powyższe bardzo zniekształca obraz kiedy to dane są naliczane do taryfy dziennej, a które nie. Mało tego rodzą się dodatkowe pytania. Jednym z nich może być chociażby, czy mam zsynchronizowany czas z tym który ma usługodawca, ponieważ w tym przypadku, może mieć ogromny wpływ na korzystanie z usługi.

Niestety, to nie wszystko. Tak mocno drążyłem temat, próbując uzyskać informacje jak są naliczane dane, że osoba z którą rozmawiałem postanowiła poradzić się innego działu. Na odpowiedź nie musiałem długo czekać. Dowiedziałem się, że jestem jedną z wielu osób, które zgłaszają zastrzeżenia i prawdopodobnie system ma problemy z naliczaniem i kwalifikowaniem pobieranych danych do konkretnej taryfy!

Tylko, że do tego czasu dokupiłem sobie 2 razy powiększenie danych, a gdy nie było to możliwe wydałem ponad 150 zł na internet na kartę, jako że nie chciałem otwierać kolejnej umowy.

Aha, zapomniałem. Wspomniałem wcześniej, że system sumuje taryfę nocną i dzienną, nie uwzględniając podziału. Na infolinii dowiedziałem się, że w takiej sytuacji powinienem zainstalować zewnętrzne oprogramowanie bankrut.

PS Owa sytuacja jest opisana na podstawie tego co dowiedziałem się z infolinii, niektóre wnioski mogą iść ponadto co jest. Odpowiadając na pytanie czy poruszam się w sferze grząskiej, i nie jasnej odpowiedź jest jednoznaczna i potwierdzająca, ba wydaje mi się, że jest to bagno w które to wszedłem i ciężko będzie wyjść.

Pozdrawiam JanStefan

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.