Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Allegro – tandeta, neutralny komentarz i odwet sprzedawcy

@januszekAllegro – tandeta, neutralny komentarz i odwet sprzedawcy04.08.2017 23:23

Kiedy przeczytałem informację o zmianach w systemie komentarzy na Allegro – nie ukrywam – ucieszyłem się. Zdarzyło mi się wystawić komentarz neutralny, w zamian za co zostałem nagrodzony przez sprzedawcę komentarzem negatywnym, dodatkowo okraszonym jakimś zupełnie od czapy opisem. Byłem przekonany, że wraz z nowymi zasadami takie historię nie będą miały już miejsca. Myliłem się…

Kupiłem na aukcji nr 6776496230 dwa adaptery ze złącza micro usb na złącze lighting. Jak widać, sprzedawca zaoferował promocję polegającą na przecenie z 35 zł na 2,99 zł. Jak tu nie kupić? Wcześniej, rzecz jasna sprawdziłem że, na innych swoich aukcjach, ten sprzedawca wystawiał tak samo wyglądające i opisane adaptery za 35 zł.

Zapłaciłem z góry i jako formę wysyłki wybrałem list polecony priorytetowy. Cztery dni robocze zabrało sprzedawcy spakowanie towaru do koperty i jego wysłanie. Nie jest to żaden problem, jestem tolerancyjny, trzeba to zrozumieć, że może użytkownik Filarbud vel Techimport vel H4 vel IMPORTtani vel (ciekawe ile jeszcze ma kont na Allegro?) ma daleko na pocztę.

Cokolwiek by jednak nie mówić, w końcu adaptery otrzymałem. Chwała Poczcie Polskiej. Problem polega na tym, że adaptery okazały się ekstremalnie tandetne i rozleciały się po kilku użyciach (więcej niż dwóch, mniej niż pięciu). Dokładnie rzecz biorąc, kiedy je wyciągałem z ipada to się rozleciały na takie elementy:

Pal licho, gdyby to się przydarzyło jednemu. Nie, to się zdarzyło obu. Proszę mi więc nie mówić, że to nie jest tandeta. Może powinienem się cieszyć z tego, że taka tandeta nie spaliła mi iPada? Z drugiej strony to nie jest jakiś specjalnie duży problem bo w końcu:

Co kropelka sklei, sklei, żadna siła nie rozklei…

Z trzeciej strony opakowanie dobrej jakości cyjanopanu kosztuje więcej niż taki adapter.

Jeżeli o mnie chodzi, to po tym jak mi się te wtyczki w rękach rozleciały to się tak zwyczajnie i po ludzku wkurzyłem. I wtedy dostałem maila z systemu Allegro pt: „Czy jesteś zadowolony z zakupu od Filarbud?”. Wystawiłem więc ocenę następującą:

Jak widać, negatywnie oceniłem towar a pozytywnie firmę. Można więc powiedzieć, że w pewnym stopniu jest to odpowiednik starej oceny neutralnej. I o sprawie zapomniałem.

Dziś odbieram telefon. Słyszę damski głos: „Pan nam wystawił negatywny komentarz”. Odpowiadam: „Nie wam ale przedmiotowi”. Głos po drugiej stronie na chwilę się zawiesił a potem usłyszałem gadkę-szmatkę o tym, jak to w trosce o najwyższą jakość i takie tam… a po za tym, sprzedają tyle i nikt się nie skarży, tylko ja… Podsumowałem to tym, że gdyby faktycznie zależałoby im na jakości to nie wprowadzali by do swojej oferty tandety i nie dopuszczali do takich sytuacji. Na tym rozmowę zakończyliśmy. Uderzyło mnie to, że Pani nie zapytała co się właściwie stało. Po kilkunastu minutach dostałem z systemu Allegro maila z taką treścią:

Czyli co? Nie pytali mnie co się stało bo z góry wiedzieli, że chodzi o „niepodlegające gwarancji uszkodzenia mechaniczne” (np. pogryzłem je).

To jeszcze nie koniec. Pietnaście minut później dostałem następnego maila z systemu Allegro pt: „Prośba o usunięcie komentarza” z treścią:

Chciałbym więc publicznie odpowiedzieć: NIE, NIE DOGADAMY SIĘ!

Do Allegro mam żal o to, że w praktyce jest tak jak było… Nic się nie zmieniło...

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.