Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Ekstra mocne super light 2

@januszekEkstra mocne super light 222.04.2015 14:25

Pisałem już TUTAJ kiedyś o tym jak marketing zaciemnia rzeczywistość. Podałem wtedy przykład konewki, którą można pomalować, zmienić lekko kształt, doczepić frędzelki i w języku marketingu można już ją nazwać 'bezprzewodową słuchawką prysznicową'. Od kilku tygodni, w materiałach nadsyłanych przez działy PR i publikowanych w polskich serwisach informacyjnych i technologicznych pojawia się informacja o „nowej aplikacji”, która ma być „pierwszą usługą zdalnego dostępu do konsultacji IT”.

Co możemy przeczytać:

„[ciach] – to pierwsze narzędzie osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT niezależnie od miejsca pobytu użytkownika komputera osobistego czy telefonu”.
"Firma [ciach] jest twórcą narzędzia osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT niezależnie od miejsca pobytu użytkownika komputera osobistego czy telefonu. Produkt nosi nazwę [ciach] i został opracowany z myślą o klientach indywidualnych oraz małych i średnich firmach".

W każdym razie „zarajany” bloger , na którego ścianie te peany przeczytałem, sprowokował mnie do zajrzenia na stronę [ciach]. Tam błyskawicznie zorientowałem się, że mam do czynienia z moją marketingową "konewką"... Krótko mówiąc tą nowatorską aplikacja i pierwszym na rynku rozwiązaniem okazał się być zaopatrzony w logo [ciach] Team Viewer:

Logo i informacje konktaktowe wyciachałem
Logo i informacje konktaktowe wyciachałem

Całkiem już się zdziwiłem tym, że potencjalnemu klientowi inżynierowie IT z [ciach] instalują na komputerze wersję HOST a nie QuickSupport (link do pliku exe jest na stronie głównej):

Czy inżynierowie IT z firmy [ciach] przeczytali manual Team Viewera? ;P
Czy inżynierowie IT z firmy [ciach] przeczytali manual Team Viewera? ;P

Nazwę firmy oraz inne dane umożliwiające identyfikację nazwy rozwiązania wyciachałem z premedytacją. W tym wpisie nie chodzi o to aby kopać leżącego tylko aby jeszcze raz pokazać, że żyjemy w erze ściemy marketingowej.

Dlaczego jestem sceptyczny? Przez lata moich doświadczeń z informatyczną pomocą zdalną przekonałem się, że u użytkowników problemów, które można rozwiązać za pomocą takich aplikacji jak VNC czy też Team Viewer nie jest wiele. W dużej ilości znanych mi przypadków w czasie kilkudziesięciu minutowych sesji nie udało się doprowadzić do sytuacji, kiedy Klientowi udało się uruchomić klienta pomocy zdalnej na swoim komputerze. VNC czy Team Viewer dobrze sprawdza się nie wtedy kiedy Klient ma problem z komputerem tylko wtedy kiedy ma problem z jakąś konkretną aplikacją na komputerze (i przy założeniu, że cała reszta, w tym Internet, działa poprawnie).

Obiecałem napisać jak powinno wyglądać idealne rozwiązanie pomocy zdalnej. Cóż, to proste. Takie rozwiązanie powinno umożliwić przejęcie kontroli na użytkownikiem. Tak, aby udzielający pomocy mógł korzystać z oczu użytkownika i używać rąk użytkownika. Wtedy i tylko wtedy pomocy zdalnej udzielić będzie można prawie każdemu i w prawie każdej sytuacji. Czujecie różnicę?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.