Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Netflix w Polsce? Jestem sceptykiem ;)

@januszekNetflix w Polsce? Jestem sceptykiem ;)17.08.2015 11:53

Wczoraj wybuchła w sieciach społecznościowych a potem w mediach informacja o tym, że już za chwileczkę, już za momencik Netflix zawita do Polski. Nie chciałbym gasić entuzjazmu wywołanego newsem powtarzanym za serialowa.pl ale… ;)

To zobaczy każdy kto odwiedzi stronę netflix.com z Polski
To zobaczy każdy kto odwiedzi stronę netflix.com z Polski

..ale wygląda na to, że to co widać na obrazku nie jest „obietnicą” szybkiego wejścia platformy do Polski (jak napisano w tekście na serialowej) a tylko zmianą tekstu informacji jaką otrzymają osoby odwiedzające stronę Netflixa z krajów, w których platforma nie działa.

I i II webświat

Zapraszam na krótką wycieczkę po wirtualnym świecie podczas, której zaglądniemy na stronę netflixa korzystając z ip różnych krajów. Zobaczmy co na ekranie swojego monitora zobaczy osoba, korzystająca z internetu w krajach, w których platforma Netflix działa:

[1/2] Kanada od 7,99$ (ok 30 zł)/mc
[2/2] USA od 7,99$ (ok. 30,00 zł)/mc
[1/2] Szwajcaria od 11,90 CHF (ok. 45,90 zł)/mc
[2/2] Szwecja od 79 SEK (ok. 35 zł)/mc
[1/2] Niemcy od 7,99 EUR (ok. 33,50 zł)/mc
[2/2] Wielka Brytania od 5,99 GBP (ok. 35 zł)/mc
[1/2] Francja od 7,99 EUR (ok. 33,50 zł)/mc
[2/2] Luksemburg od 7,99 EUR (ok. 33,50 zł)/mc

Dla odmiany zobaczmy co zobaczą internauci z tej gorszej części webświata, czyli Ci, którzy odwiedzają stronę Netflix z krajów, w których ta platforma nie działa:

[1/2] Już wkrótce w Rosji
[2/2] Już wkrótce na Ukrainie
[1/2] Już wkrótce w Rumunii
[2/2] Już wkrótce w Kazachstanie
[1/2] Już wkrótce w Czechach
[2/2] Już wkrótce w Mongolii
[1/2] Już wkrótce na Węgrzech
[2/2] Już wkrótce na Słowacji

Jak widać nie jest to wielkie: ŁAŁ! tylko zwyczajne: łoł! Ot dział PR doszedł do wniosku, że zamiast irytującego komunikatu „serwis nie jest dostępny w Twoim kraju” lepiej napisać: „Już wkrótce w Twoim kraju”.

Update

Wczoraj (19/08) Netflix zrobił update i teraz informacja o niedostępności usług w danym kraju wygląda tak:

Przepraszamy, Netflix nie jest jeszcze dostępny w twoim kraju.
Przepraszamy, Netflix nie jest jeszcze dostępny w twoim kraju.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.