Blog (4)
Komentarze (30)
Recenzje (0)

Worki na informację

@kamilkowyWorki na informację07.06.2012 19:55

Dzisiaj podczas pisania kolejnej masy jakże (super, hiper, mega) cennych informacji i recenzji doszedłem do wniosku, że wszyscy chcą zrobić z nas worki na informację.

Informacja...

Informacja stała się czymś, co codziennie jest nam serwowane w coraz to lepszy, szybszy i wydajniejszy sposób. Czytamy mniej, a rozumiemy więcej. Ale za nic nie wyciągamy z tego wniosków (a tak właściwie to również nic nie rozumiemy).

Swoją tezę poprę przykładami, które serwują nam portale internetowe poczynająć od Google na całej masie innych stron kończąc. Wszyscy chcą nam zaserwować informację coraz bliższą naszym oczekiwaniom (wyszukiwanie/targetowanie behawioralne).

W jakim celu?

Nie rozumiem ludzi czytających dla samego faktu czytania. Uważam, że jeżeli ktoś czyta fantasy, to dlatego, że ktoś powiedział, że rozwija kreatywne myślenie. Ktoś czyta książki podróżnicze, ponieważ sam chciałbym gdzieś wyjechać, ktoś czyta romanse, ponieważ (...) i tak dalej. Jeżeli ktoś czyta recenzję konkretnego sprzętu, to dlatego że interesuje go to. Może chce go kupić, a może potrzebuje po prostu więcej informacji o nim, ponieważ kupił go, ale czuje się oszukany przez sklep i sprzedawcę, ale na pewno towarzyszy temu jakiś cel.

Czyli...

Wspomniane targetowanie wydaje mi się być bardziej budzeniem sztucznego głodu na informację niż sensownym filtrem jej samej. Wydaje mi się, że użytkownik, który czyta informację znalezioną na stronie dzięki wspomnianemu sposobowi targetowania, jest jak fan na fanpag-u korporacji. Zazwyczaj jest tam tylko dlatego, że dają akurat jakiś prezent, a cała sprawa jest nadmuchana. A balonik tak cienki! Wystarczy brak kabelka w pudełku, aby tysiące fanów zaczęło krzyczeć, jaki to sprzęt firmy jest okropny.

Wniosek

W takim razie wiemy już, że portale wiedzą, co my chcemy przeczytać. Wiedzą już, jak nas do tego zmusić, a my czytamy niczym zoombie podążający za mięsem te artykuły.... tylko po co? Czy naprawdę jest to nam potrzebne? Czy nie wystarczy nam jedna, ale dobra informacja. Czy naprawdę potrzebujemy czytać wszystko, co określamy jako nasze zainteresowania? A to musi być podane na złotej tacy, a nas muszą tam zanieść?

i jeszcze jedno... Zresztą wyszukiwanie działa do bani, kiedy z komputera korzysta więcej jak jedna osoba. Dzisiaj wszystkie reklamy Adsense chciały mi wcisnąć nowoczesne tortownice (!zmiłowania), kiedy tak właściwie szukałem soczewki makro +10.....

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.