Blog (0)
Komentarze (1)
Recenzje (0)

UTWÓR „NEVER GONNA GIVE YOU UP” PRZEBIŁ BARIERĘ MILIARDA ODSŁON.

@KlovyUTWÓR „NEVER GONNA GIVE YOU UP” PRZEBIŁ BARIERĘ MILIARDA ODSŁON.29.07.2021 12:36

Co prawda w latach 80 nie był to hit ubiegłego stulecia. Za to autor tego teledysku znalazł sobie fanów kiedy zaczął powstać internet, właśnie w tych czasach zaczęli stosować tzw. rick rolling, dzięki temu pomogli zyskać mld wyświetleń na YouTube.

Lata 80 rządziły się swoimi prawami. Kicz wszechobecny nie potrwał jednak długo, toteż wielu artystów nagrywających kończyli karierę w latach 90. Tak odbyło się z Rickiem Astley-em, który zaliczył udany debiut i tym samym sukces drugiej płyty, by później zostać zepchanym na drugi tor.

ERA TELEDYSKU

Źródło: YouTube / Rick Astley

W 2006 r. mogliśmy przeżywać rewolucję internetową, która miała postać Web 2.0. Wtedy YouTube się najbardziej liczył oraz szeroko rozumiane treści tworzone przez internautów – więc to znaczenie pokroju 4Chan tym samym do grup dyskusyjnych.

W tamtych czasach powstawały przeróżne grupy „śmieszków”, rozpowszechniała ona bowiem nowe memy, były one równie kontrowersyjne. W 2006 roku po raz pierwszy zastosowano tzw. rick roll – żart typu „bait & switch” – zachęcał on do kliknięcia w hiperłącze przez czytelnika.

Najwięcej o wspomnianym triku mówiło się w 2006 i 2007 roku, kiedy Rockstar Games wystawiło na swojej domowej stronie trailer Grand Theft Auto IV. Zainteresowanie zaczęło rosnąć ponad siłę, iż później ich witryna z zawrotną prędkość spadła.

W poprzednich czasach teledysk zaczynał przeżywać drugą młodość. Tak szybko stał się hitem, że Rick wracał po 10 latach zawieszenia do muzyki, chciał on się od zamieszania odciągnąć, żeby nie robić sobie problemów. Okazało się, że to jest zupełnie niemożliwe.

GDZIE MOŻNA OBEJRZEĆ RELACJĘ ODSŁON?

Źródło: YouTube / StatCounts

Ta relacja przedstawia na bieżąco jak teledysk się „nabija” dzięki widzom, którzy pomagają autorowi Rickowi Astley-owi osiągnąć sławę. Kanał StatCounts opiera się na prezentowaniu statystyk nt filmów i kanałów na platformie YouTube, którzy na niej przebywają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.