Blog (335)
Komentarze (2.4k)
Recenzje (17)

Nokia N9 tips & tricks cz. 41 — Microsoft Exchange i kod odblokowujący

@KrogulecNokia N9 tips & tricks cz. 41 — Microsoft Exchange i kod odblokowujący24.02.2012 00:47

Posiadacze Nokii N9, którzy konfigurowali konto Microsoft Exchange, mogli natknąć się na irytujący problem z kodem odblokowującym.

Bez względu na ustawienia serwera Exchange, podczas pierwszego połączenia wyświetla się monit informujący o konieczności zdefiniowania kodu zabezpieczającego (oblokowującego). It's not a bug, it's a feature można by żartobliwie powiedzieć — w końcu bezpieczeństwo przede wszystkim. Gorzej, że automatyczna blokada jest ustawiana domyślnie na zaledwie 15 minut, nie da się jej wyłączyć, ani wydłużyć tego czasu. Można go jedynie skrócić do 5 lub 10 minut, ale tracimy możliwość późniejszego powrotu do 15... Za to liczba prób wpisania błędnego kodu ustawia się na trochę ponad 2 miliardy ;)

[1/2]
[2/2]

Sprawa wydaje się na pierwszy rzut oka beznadziejna, nie pomagają restarty, backup plus przywracanie ustawień (tymczasowe remedium do czasu aktualizacji systemu do wersji PR 1.1), tymczasem rozwiązanie jest proste jak drut tylko mocno schowane. Trzeba jeszcze raz wejść w Konta -> Poczta Exchange -> Ustawienia połączeń i zaznaczyć opcję Urządzenie bez zabezpieczeń. Od tego momentu, w menu Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Blokada urządzenia mamy z powrotem możliwość zmiany wszelkich ustawień, z całkowitym wyłączeniem kodu oblokowującego włącznie.

Zanim jednak całkowicie wyłączycie to zabezpieczenie dobrze się zastanówcie. Skoro korzystanie z poczty Microsoft Exchange to zakładam, że jest to firmowe konto. W przypadku kradzieży bądź zagubienia telefonu niepowołana osoba może więc uzyskać dostęp do waszej firmowej korespondencji, kontaktów itp. Kod PIN bezpieczeństwa nie zapewni bo jest to jedynie zabezpieczenie karty SIM, którą złodzieje zwykle wyrzucają zaraz po kradzieży. Zalecałbym więc mimo wszystko pozostawienie kodu odblokowującego, ale wydłużenie czasu automatycznej blokady do mniej upierdliwych 30 lub 60 min. i ustawienia jakiejś sensownej liczby prób (np. 10, 20 lub 50).

[1/2]
[2/2]

Przy tej okazji warto wspomnieć jeszcze o jednej ciekawej opcji — możliwości zdefiniowania tzw. zaufanej osoby w celu odzyskania zapomnianego kodu odblokowującego. Wbrew pozorom taka opcja może się przydać nawet jeżeli nie cierpimy na chroniczną sklerozę ;) Różnego rodzaju kodów musimy pamiętać coraz więcej: numery PIN do kart bankomatowych, kredytowych, kody telefonu, domofonu, alarmu w biurze itd. Łatwo się więc pomylić. Tymczasem gdy zaufana osoba jest zdefiniowana, po trzecim błędnym wpisaniu kodu pojawi się opcja Odzyskaj, dzięki której będziemy mogli wysłać SMS z kodem na numer takiej zaufanej osoby bądź do niej zadzwonić.

Warto na koniec dodać, że sam zmagałem się z opisywanym problemem, rozwiązania nie przyniosły ani post na forum talk.maemo.org, ani poszukiwania w Sieci. W końcu dałem sobie spokój dochodząc do wniosku, że to jakiś specyficzny błąd występujący tylko w moim przypadku. Tymczasem niespodziewanie solucja pojawiła się w komentarzach na... moim blogu. Jak widać czasami najciemniej pod latarnią ;) Jaceksz73 — jeszcze raz wielkie dzięki!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.