Blog (335)
Komentarze (2.4k)
Recenzje (17)

Reaktywacja GG, czyli słoneczko znów świeci

@KrogulecReaktywacja GG, czyli słoneczko znów świeci29.05.2023 17:40

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, gdy jeszcze nie było Facebooka, YouTube'a, smartfonów, ale zadebiutowała już sieć GSM, komunikowaliśmy się SMSami. Nie była to tania zabawa - pamiętam, że mój pierwszy telefon komórkowy kosztował 2500 zł plus 500 zł trzeba było wyłożyć za aktywację karty SIM. Dziś te kwoty nie robią wrażenia, ale na początku 1997 rok było to kilka dobrych pensji. Musieliśmy z kolegami wziąć pożyczki żeby go kupić do swojej firmy komputerowej (więcej: Abraxas, czyli opowieść o tym jak składaliśmy komputery i marzyliśmy aby podbić świat cz. 1).

Każdy SMS też kosztował. Do tego wpisywanie wiadomości korzystając z klawiatury numerycznej nie należało do najwygodniejszych. W tych okolicznościach szybko pojawiła się potrzeba jakiegoś ułatwienia - i tak powstał program SMS Express, autorstwa Łukasza Foltyna. Program umożliwiał bezpłatne wysyłanie SMSów przez Internet, czym wraz z rozwojem sieci komórkowych zaczął zdobywać popularność. O komunikatorach internetowych wówczas jeszcze mało kto słyszał, było jakieś ICQ, ale niewiele osób z niego korzystało.

W 2000 roku SMS Express przerodził się w Gadu-Gadu. I choć program w zasadzie był funkcjonalnie kopią wspomnianego ICQ to sprawiał dużo przyjaźniejsze wrażenie - sympatyczne logo uśmiechniętego słoneczka, zabawne ikonki oraz charakterystyczny, kultowy już dziś, dźwięk przychodzącej wiadomości sprawiały, że chciało się z niego korzystać. Gadu-Gadu lawinowo zaczęło zdobywać użytkowników...

Sam zacząłem przygodę z Gadu-Gadu w 2000 roku, ale gdy w 2001 roku założyłem nowe konto, przydzielony mi narastająco numer to już 398063. To pokazuje jak szybko rosła jego popularność.

Akcja reaktywacja

Gadu-Gadu przechodziło burzliwe dzieje. Przez superdominację w Polsce, po zawirowania własnościowe i dziwaczne pomysły biznesowe. Po drodze nazwa została zmieniona z Gadu-Gadu na GG. Ostatecznie komunikator w zasadzie przestał istnieć... aż do 2018, gdy przejęła go firma Fintecom Sp. z o.o.

Kilka miesięcy temu zaczęła się próba reaktywacji GG, a twarzą medialną tego projektu jest nie kto inny jak Jarek Rybus, niegdyś i dziś PR manager GG. To daje nadzieję, że reaktywacja skończy się sukcesem, bo Jarek zna i rozumie GG na wylot. Przekonaliśmy się o tym organizując niegdyś HotZloty, których GG było partnerem.

Dziś Fintecom ma ambicję aby przywrócić GG więcej niż tylko rolę prostego komunikatora - rynek się zmienił, WhatsApp i facebookowy Messenger w zasadzie zdominowały natychmiastową komunikację.

Ambicje są więc znacznie większe: rozwój w kierunku aplikacji finansowej (wirtualny portfel GGwallet) oraz dedykowana wersja GG dla biznesu (co jest nadal obszarem nie w pełni zagospodarowanym). Oby tylko lista wodotrysków nie przysłoniła prostoty aplikacji, która tak ujęła użytkowników. To właśnie od czasu prób agresywnej monetyzacji zaczęły się problemy GG...

Czy to wszystko się uda? Będzie bardzo trudno, ale czas pokaże. Ja trzymam kciuki, nie tylko ze względu na nostalgię... Na razie GG to jednak głównie ciekawostka.

Jak przywrócić swój numer?

Jeżeli mieliście kiedyś numer GG to pewnie jest on obecnie nieaktywny. W którymś momencie trzeba było zaakceptować nowy regulamin i jeżeli tego nie zrobiliście konto było dezaktywowane. Tak było w moim przypadku...

Jeżeli, tak jak ja, chcielibyście przywrócić swój stary numer, do którego jesteście przywiązani, można zresetować hasło podczas logowania albo wysłać e-mail na adres bok@gg.pl z prośbą o przywrócenie konta. Warunek jest jeden - trzeba go wysłać z maila na który to konto było rejestrowane. Ewentualnie przesłać kopię maila rejestracyjnego, co po wielu latach będzie zapewne awykonalne...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.