Blog (20)
Komentarze (41)
Recenzje (0)

BlackBerry — od wyświetlaczy do Androida. Część 1

@Lantra95BlackBerry — od wyświetlaczy do Androida. Część 116.11.2015 20:45

Research In Motion, czyli stawiamy na bezprzewodowość.

1984 rok to dość ciekawy rok. Na nim skupił się George Orwell w swojej powieści, w 1984 roku świat zobaczył pierwszego Macintosh'a, w polskich kinach królowała Seksmisja oraz powstał zespół Modern Talking. My jednak przeniesiemy się do Waterloo w Kanadzie, gdzie Mike Lazaridis i Douglas Fregin zakładają firmę Research In Motion. Nowa firma technologiczna z miejsca stawia na bezprzewodowość, a ich pierwszym produktem jest Budgie - system pozwalający na bezprzewodowe wyświetlanie informacji na ekranie telewizora. Nie był to sukces na skalę masową, ale dzięki swojemu produktowi RIM uzyskało zlecenie na zaprojektowanie bezprzewodowych wyświetlaczy dla linii montażowych amerykańskiego giganta motoryzacyjnego - General Motors (Chevrolet, Opel).

1996 - pierwszy krok w mobilność

W sprzedaży ukazuje się pierwsze urządzenie mobilne firmy RIM - model 900 Inter@ctive Pager. Niewielkie urządzonko zostało wyposażone w klawiaturę QWERTY i mały wyświetlacz. Pager pozwalał na odbieranie i wysyłanie wiadomości tekstowych pomiędzy urządzeniami, wysyłanie oraz odbieranie wiadomości e-mail oraz wysyłanie faxów. Dwa lata później pokazano następcę "dziewięćsetki", pager RIM 950 BlackBerry.

[1/2]
[2/2]

2002 - BlackBerry model 5810

Po serii pagerów RIM postanowiło iść za ciosem i zaprojektować swój pierwszy telefon. Tak powstał BlackBerry - telefon skierowany do środowisk biznesowych. Pierwszym oficjalnym modelem wprowadzonym do sprzedaży międzynarodowej był model 5810, który poza posiadaniem kwadratowego wyświetlacza nie zaskakiwał swoimi możliwościami. Nie doświadczymy rozbudowanych aplikacji ze względu na proste oprogramowanie oparte na Javie. Telefon nie był nawet wyposażony w mikrofon. Do przeprowadzenia rozmowy telefonicznej potrzebowaliśmy zestawu słuchawkowego. W momencie premiery telefon był oferowany w cenie 499$.

Specyfikacja:

  • Wymiary: 117 x 79 x 18 mm
  • Waga: 133 g
  • Procesor: 32-bitowy
  • Pamięć: 1 MB RAM, 8 MB ROM
  • Wyświetlacz: monochromatyczny, 3.00" 160x160 75 ppi
  • Sieć: GSM 1900 MHz

Telefon - urządzenie służące do... pisania e-maili.

O ile pozostali producenci tworzyli telefony pod kątem wygody prowadzenia rozmów telefonicznych, o tyle RIM postanowiło skupić się na wygodzie pisania wiadomości elektronicznych. To one zdaniem Kanadyjczyków były najważniejszą funkcją, jakiej potrzebowali ludzie biznesu, dlatego też postanowiono wyposażyć telefony z serii BlackBerry w pełną klawiaturę QWERTY, stosowaną wcześniej w serii pagerów.

Zadbano również o stronę programową, zastosowano po raz pierwszy metodę push e-mail, która pozwalała na stałe połączenie terminala z serwerem BlackBerry (poprzez punkt dostępowy blackberry.net) i odbieranie poczty w czasie rzeczywistym. Było to bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu obsługa e-maili wyglądała identycznie jak pisanie SMSów. Dodatkowo telefony BlackBerry były wyposażone w płatne usługi BIS (BlackBerry Internet Service) i BES (BlackBerry Enterprise Server), które obsługiwały nasze wiadomości oraz pozwalały na nielimitowany dostęp do Internetu. Główną zaletą terminali RIM było dbanie o prywatność i bezpieczeństwo naszych danych, co potwierdzały certyfikaty NATO.

Ciąg dalszy nastąpi...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.