Blog (20)
Komentarze (41)
Recenzje (0)

Nie musisz być prezesem, żeby mieć Curve za 1zł. Historia BlackBerry - Część 3

@Lantra95Nie musisz być prezesem, żeby mieć Curve za 1zł. Historia BlackBerry - Część 308.12.2015 16:30

BlackBerry dla każdego

Po serii sukcesów na rynku biznesowym, Kanadyjczycy z RIM postanowili, że ich telefony powinny być ogólnodostępne. Aby urządzenia były dobrze przyjęte przez zwykłych użytkowników i mogły konkurować ze smartfonami konkurencji, postanowiono, że nowe serie urządzeń zostaną wyposażone w lepszej jakości wyświetlacze, większą ilość wbudowanej pamięci, slot na kartę MicroSD oraz aparat. Tak, telefony biznesowe nie posiadały aparatów. Miało to zapobiec "wyciekom" dokumentów firmowych. Zrobienie zdjęcia kartce nie jest przecież trudne, a nie każdy dokument powinien ujrzeć światło dzienne (o czym przekonali się Amerykanie po serii przecieków WikiLeaks).

BlackBerry Electron (2005)

Pierwszą "ogólnodostępną" serią była seria Electron, w której skład wchodziły modele 8703, 8700 i 8707. Pierwszy raz w historii urządzeń z logiem jeżyny zastosowano procesory Intela. Każdy z telefonów posiadał 2.6" wyświetlacz o rozdzielczości 320x240pix, 16MB RAM i 64MB ROM. Telefony te okazały się ogromnym hitem sprzedażowym, modele z serii Electron były chętniej kupowane niż konkurencyjne modele Palm Treo i Motoroli Q. Cztery miesiące po prezentacji modelu 8700 firma RIM ogłosiła, że osiągnęła zysk 1,37 mld USD.

BlackBerry Pearl (2006-2010)

Perła była serią, która jeszcze bardziej celowała w potrzeby zwykłych konsumentów niż Electron. Telefony zyskały bardzo atrakcyjny design, wpadające w oko kolory obudowy oraz klawiaturę SureType znaną z serii Charm. Modele serii 8100 jako pierwsze jeżynki posiadały aparaty oraz moduł WiFi, a także trackball, który stał się charakterystycznym elementem urządzeń BlackBerry.

Wykorzystano także modę na telefony z klapką tworząc serię Pearl Flip. Seria Pearl była kontynuowana aż do 2010 roku, ostatnim modelem serii był model 9100.

BlackBerry Curve (2007-2012)

3 maja 2007 roku RIM zaprezentowało serię 8300 Curve, która była kontynuacją założeń serii Pearl, posiadała jednak klasyczną klawiaturę QWERTY.

Należały do niej zarówno modele droższe i bardzo zaawansowane, jak i proste modele na kieszeń zwykłego Kowalskiego, co podkreślali nawet w swojej kampanii reklamowej marketingowcy pewnej francuskiej sieci. "Przypadkowa" gra słów połączona z polskimi metodami czytania angielskich słów odbiła się echem w Internecie.

Od 2011 roku pod szyldem "Curve BlackBerry 7 series" sprzedawano smartfony oparte na autorskim systemie operacyjnym BlackBerry OS 7.0. Były to urządzenia zarówno z klawiaturą QWERTY, jak i z ekranami dotykowymi. Droższą wersją serii Curve była seria Bold.

[1/2]
[2/2]

Storm, Tour, Style

Poza głównymi seriami Pearl, Curve i Bold w sprzedaży oferowano również mniej znane modele z serii Tour (sprzedawane od 2009 roku w USA i Kanadzie), Storm (odpowiedź firmy RIM na dotykowego iPhone'a) oraz Style (telefony z klawiaturą QWERTY zamknięte w obudowie typu klapka).

[1/2]
[2/2]

BlackBerry w kulturze

Urządzenia BlackBerry przez wiele lat pełniły służbę w West Yorkshire Police, dopóki nie wymieniono je na iPhone'y 4. Z zamiłowania do telefonów BlackBerry jest kojarzony Barack Obama, na wielu fotografiach jest uchwycony z różnymi produktami firmy RIM. Jego telefon wielokrotnie pojawiał się w kampanii wyborczej w 2008 roku. Innym znanym posiadaczem BlackBerry jest jeden z szefów w firmie Google, Eric Schmidt. Pytany w 2013 roku o to, dlaczego nie używa dotykowych smartfonów z systemem Android (jak przystało na ważnego pracownika Google), odpowiedział że woli telefony z fizyczną klawiaturą. [img=obama]

Ciąg dalszy nastąpi...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.