Blog (799)
Komentarze (5.1k)
Recenzje (24)

Fortask: obszerna aktualizacja programu do zarządzania zadaniami

@lordjahuFortask: obszerna aktualizacja programu do zarządzania zadaniami23.04.2022 20:17

O aplikacji Fortask, napisałem artykuł na łamach bloga ponad dwa lata temu. Od tamtego czasu program doczekał się nowego, odświeżonego interfejsu, sporej ilości innowacji oraz funkcji dodatkowych, stając się jeszcze wydajniejszą platformą dla planowania pracy i zarządzania zadaniami.

Głównym celem programu jest ukierunkowanie pracy i przeniesienie zadań do jednej platformy, aniżeli dzielenie jej na kilka pomniejszych programów. Z własnego doświadczenia wiem, że wspieranie działalności przez kilkanaście programów do zarządzania, planowania, komunikowania się z zespołami oraz dzielenia się treściami, przynosi bardzo dużo problemów, powodowanych głównie poprzez zawirowania związane z ciągłym przełączaniem się między programami firm trzecich. Dla takich osób jak ja przygotowana została jedna aplikacja - by łączyć w całość pracę pojedynczych jednostek, małych grup pracowników, wydziałów, a także mniejszych firm. Fortask można uznać za niezwykle przydatne narzędzie zwiększające produktywność pracowników, a i wydajność całej firmy.

Względem wersji z 2020 roku, którą przyszło mi opisywać, najistotniejsze zmiany zaszły w odbiorze wizualnym programu. Nowy interfejs został gruntownie przebudowany i dopracowany. Znacznie łatwiej jest teraz się po nim poruszać, korzystać z bogatej palety widżetów i dostosowywać je w panelach głównych. Ogólnie program został bardzo mocno rozbudowany w stronę pracy grupowej i zadaniowej. Panel główny zgodnie z wybraną wersją oferuje teraz o wiele więcej zakładek i funkcji dodatkowych. W moim przypadku jest to Lista zadań, Intranet, Kalendarz, Plany pracy, Pliki, Baza wiedzy, Tablica, Projekty, Kanały, Raporty i Wykresy oraz Zarządzanie. W każdej z powyższych belek znajdują się funkcje programowe, możliwe do ustawienia przez Admina lub osoby z nałożonymi uprawnieniami.

Wprowadzając tak dużą ilość funkcji, twórcy zdecydowali się także zaimplementować powiadomienia, które możemy odczytać na głównej stronie. Pojawiają się one w formie widżetów, które możemy samodzielnie edytować, zmieniać ich kolejność i określać kolorami, które np. w moim przypadku oznaczały poziom priorytetu względem zadania lub terminu wykonania. Ilość dostępnych modułów również uległa zwiększeniu. W panelu administratora możemy je włączyć i odpowiednio spersonalizować pod użytkowników. Dochodzą między innymi Zadania cykliczne, Chat, Konta gości, Zgłaszanie poprzez wiadomości e-mail, Szablony zadań, a także Kontrola czasu pracy. Bardzo przydatnym widżetem jest Kalendarz, umożliwiający bezpośrednie tworzenie wydarzeń i zadań. Można go udostępniać pracownikom, wybranej grupie docelowej lub wysłać pod linkiem w innym programie pocztowym.

Nowością są tutaj także Kanały uprawniające do dyskusji na różne tematy. Pełnią one funkcję firmowego "forum" umożliwiając tworzenie tematów prywatnych dla określonej grupy użytkowników, a także otwarte, publiczne. Możemy w nich kontynuować dyskusje na temat pracy, zasobów czy omawianych projektów, a w przypadku niezaznajomienia się z jakąś funkcją, możemy skorzystać z Bazy Wiedzy. Funkcja ta pozwala na stworzenie słów-kluczy, działających za zasadzie FAQ. Baza dotyczyć może zagadnień związanych z wykonywanym stanowiskiem, a także czynnością, krokami. Administrator może podzielić zagadnienia między wybraną grupę kontrolną lub nadać wszystkim zainteresowanym, ten sam priorytet. 

W większości przypadków nawet darmowa wersja może przyczynić się do zwiększenia wydajności zespołu nad projektami. Umożliwia ona pracę do 10 osób nad maksymalnie 5 aktywnymi projektami, bez limitu aktywnych zadań. W sam raz umożliwi zapoznanie się z aplikacją i wybranie dogodnego planu na przyszłość. Na tę chwilę dostępne są cztery plany, różniące się ceną oraz stopniem zaawansowania. 

Na stronie internetowej projektu, można porównać różnice między wybranymi planami i wybrać taki, który najpełniej będzie pasował do trybu zadaniowego w naszej firmie. Na początek polecę jednak sprawdzenie wersji bezpłatnej, ewentualnie droższego planu w 14-dniowej wersji testowej, by wyrobić sobie własną opinię. W przypadku problemów oraz poprawnego wypełniania formularzy, możemy skorzystać z pomocy technicznej lub wideo-poradników. Dostępna jest także stosowna aplikacja na komputery osobiste PC z systemem Windows, Linux oraz macOS. Twórcy nie zapomnieli o systemach mobilnych Android/iOS.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.