Blog (308)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (0)

Ślepa gałąź ewolucji Cz. II

@luqassŚlepa gałąź ewolucji Cz. II17.05.2011 18:28

Technologia rozwija się w niesamowitym tempie, codziennie powstają, i są realizowane nowe projekty, jedne osiągają sukces, inne popadają w zapomnienie. Jest to druga część wpisu o technologiach którym nie udało się powtórzyć sukcesu iPod.

MRAM

Jest to rodzaj pamięci nieulotnej RAM wykorzystującej zjawisko gigantycznego magnetooporu. Znane z pamięci DRAM komórki przechowujące dane, w MRAM są zastąpione warstwą magnetyczną. Zamiast zapełniać komórki pamięci pod wpływem energii elektrycznej, kości MRAM przechowują dane dzięki namagnesowaniu warstwy ferromagnetycznej. Jedną z głównych zalet pamięci MRAM jest to, że w przeciwieństwie do DRAM posiada praktycznie nieograniczony czas przechowywania informacji bez zasilania. Kolejną zaletą MRAM może być znaczne zredukowanie zapotrzebowania pamięci na energię elektryczną- dzieje się tak dlatego że pamięci te nie muszą być tak jak moduły SRAM i DRAM stale zasilane prądem.

Pamięci MRAM, miała zastąpić kości flash. Ich zwolennicy twierdzili że, w 2010 roku zaczną wypierać układy DRAM.

SED TV

O ekranach SED zrobiło się głośno głównie dzięki temu, że charakteryzowały się możliwością stworzenia paneli o przekątnej większej niż 60 cali, przy jednoczesnym minimalnym poborze energii (mniejszym o średnio 60% niż PDP i o około 30% niższym od LCD). zachowywały przy tym wysoką jasność i kontrast.

Inwestycja w panele SED (surface-condition electron-emitter display) miała być debiutem w branży telewizyjnej największego na świecie producenta kamer i aparatów cyfrowych- firmy Canon. Canon liczył przy tym na to, że nowe odbiorniki staną się głównym motorem jego zysków. Wspólnie z Toshibą założył w 2004 r. spółkę SED Inc., która miała zająć się rozwojem, produkcją i sprzedażą telewizorów nowej technologii. Ze względu na problemy z wysokimi kosztami produkcji ekrany nigdy nie pojawiły się na rynku, a w 2010 roku Canon definitywnie wycofał fundusze przeznaczone na rozwój technologii SED w telewizorach.

SED łączyła w sobie elementy obu konkurencyjnych technologii CRT (cathode ray tube) i LCD (liquid crystal display) i miała je zastąpić, teraz już jednak wiadomo, że tej technologii nie zobaczymy w naszych domach.

PLAZMA

Plazmowe ekrany telewizyjne mogą być znacznie większe od tych wykorzystujących tradycyjne lampy katodowe CRT (Cathode Ray Tube), są przy tym od nich znacznie cieńsze i lżejsze. Obraz powstaje na nich dzięki kombinacji czerwonych, zielonych i niebieskich punkcików. Przez zmianę intensywności każdego z tych składowych kolorów można otrzymać dowolną barwę z pełnego spektrum.

W ostatnich latach popularność telewizorów plazmowych mocno spadła w wyniku konkurencji z telewizorami LCD. Kupno plazmy, zwłaszcza takiej o przekątnej ekranu powyżej 42 cali było swojego czasu tańsze niż kupno LCD o podobnych wymiarach, jednak postęp w technice produkcyjnej przyczynił się do spadku cen LCD. Poza tym ekranom plazmowym zarzucano szereg wad: - większa masa niż panele LCD - większe zużycie prądu niż LCD - migotanie obrazu, widoczne szczególnie podczas wyświetlania jasnych scen

Hitachi, NEC, Pioneer, VIZIO. Te firmy postawiły już krzyżyk na plazmach. Wstrzymanie produkcji rozważa Samsung, Panasonic i LG. Wydaje się, że przyszłość ekranów PDP jest już przesądzona.

PDA

Palmtop (PDA- Personal Digital Assistant, komputer kieszonkowy) – mniejszy od laptopa, czy też netbooka, przenośny komputer osobisty. Do podstawowych funkcji palmtopów zalicza się: - kalendarz, - terminarz, - kalkulator,

Dodatkowo mogą posiadać: - czytnik e-booków, - edytor tekstowy, - wbudowany cyfrowy aparat fotograficzny oraz kamera, - odtwarzanie muzyki etc.

Czy w obecnych czasach takie funkcje robią jeszcze na kimś wrażenie? Obecnie PDA przegrywają niemal pod każdym względem ze smartfonami, które dzięki tysiącom dostępnych aplikacji można zmienić w mobilne centrum zarządzania i komunikacji.

Klasyczne PDA są wypierane przez coraz nowocześniejsze smartfony, którymi interesuje się coraz więcej osób.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.