Blog (5)
Komentarze (56)
Recenzje (0)

Dlaczego Thuderbird nadal lepszy od webowego Gmaila

@maciejklDlaczego Thuderbird nadal lepszy od webowego Gmaila26.06.2015 18:11

Oczywiście na samym początku zaznaczam że to tylko i wyłącznie moje odczucia. Tak więc do dzieła.....

Z Thunderbirda korzystałem jeszcze w czasach kiedy webmaile były bardzo ograniczone a protokół POP3 był szczytem możliwości. W miarę rozwoju webowego klienta gmaila (tam właśnie mam konto od czasów kiedy jeszcze trzeba było mieć zaproszenie ) odchodziłem od klienta desktopowego. Ostatnim czasem chciałem jednak sprawdzić tak z ciekawości jak to wygląda na chwilę obecną i zabrałem się za instalację i konfigurację właśnie Thunderbirda

Założenie było proste. Obsługa poczty za pośrednictwem IMAP oraz obsługa kalendarza google.

Po przejściu wszystkich kroków, instalacji wtyczek kalendarza itp. zabrałem się za testy no i praktycznie od samego początku na nowo zachwyciłem się tym co oferuje thunderbird.

Po pierwsze wygląd : - wiele ciekawiej wygląda możliwość otwierania wiadomości itp w kolejnych kartach niż to jest w przypadku webmaila - kiedy przeglądam maile po prawej stronie mam również szybki podgląd nadchodzących wydarzeń (w przypadku webmaila trzeba otwierać kalendarz google w nowej karcie)

Po drugie filtrowanie wiadomości : - spróbujcie w webowym gmailu ustawić filtr aby wiadomości od konkretnego nadawcy przenosił do utworzonego własnego folderu (oczywiście nazywam roboczo bo mam świadomość działania etykiet) i tym samym usuwał z Odebranych. Albo niemożliwe albo ja nie potrafię tego zrobić ale w filtrach jest tylko że mogę dodać etykietę a wiadomość dalej pozostaje również w Odebranych. W Thunderbird żaden problem ;) Zwracam również uwagę na fakt szybkiego sortowania wiadomości np. po temacie, nadawczy czy jak kto tam woli. Jedno kliknięcie odpowiedniej kolumny wszystko załatwia

Po trzecie kalendarz : - z wtyczką Lightning oraz Privider for google calendar działa to wręcz wyśmienicie. Już samo dodawanie terminów jest tak przejrzyste że chyba bardziej być nie może. Żadnego rozproszenia, zbędnych wodotrysków itp. Jeden moment i już jest odpowiedni wpis razem z zaproszeniem uczestników itp.

Po czwarte kontakty : -zawsze dla mnie problemem były kontakty w kliencie desktopowym które trzeba było importować z kont ręcznie lub plikami csv itp. problem zniknął po zainstalowaniu wtyczki Google Contacts. Gwarantuje to pełną synchronizację kontaktów z kontem google tak więc mogę dodawać, usuwać, zmieniać w thunderbird co mi się podoba i mam pełną synchronizację ze smartfonem i w razie potrzeby zalogowania się do webmaila również

Po piąte potwierdzenie przeczytania : -dla mnie opcja czasami bezcenna. Wysyłając ważnego maila zaznaczam prośbę o potwierdzenie przeczytania i już mam spokojną głowę kiedy dostaje informację zwrotną że adresat przeczytał. Ile to razy trzeba było dzwonić, wysyłać smsy z pytaniami "przeczytałeś już tego maila którego Ci wysłałem ?"

Po szóste wtyczki : -mnogość dostępnych wtyczek daje użytkownikowi wielkie możliwości. każdy znajdzie coś dla siebie (choćby wtyczki z minimalizowaniem do traya czy też działaniem w tle). Bardzo fajna wtyczka która pokazuje wiadomości w wątkach - Thunderbird Conversations

I tak można by jeszcze kilka rzeczy wymienić. Akurat przedstawiłem te dla mnie najważniejsze i najciekawsze.

Nie wiem jak Wy ale ja osobiście zostaję przy Thunderbirdzie - dla mnie zdecydowanie lepszy niż webmail.

Oczywiście wszystkich którzy się ze mną zgadzają oraz są innego zdania zapraszam do merytorycznej (i kulturalnej) dyskusji ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.