Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Afera Bendgate, Apple wyjaśnia....

@macminikAfera Bendgate, Apple wyjaśnia....26.09.2014 12:35

Kilka dni po premierze iPhone'a 6 oraz jego większej wersji iPhone 6 Plus, użytkownicy nowych telefonów Apple zaczęli skarżyć się duża podatnością telefonu na zgięcia. Do takich sytuacji może dojść, gdy użytkownik noszący telefon w tylnej kieszeni spodni usiądzie.

Internet zapełnił się cała masą filmów i zdjęć dokumentujących tą słabość nowych telefonów Apple. Także i konkurencja nie zasypywała gruszek w popiele i na potknięciu sadowników z Cupertino postanowiła trochę ugrać na popularności.

Przy okazji pewne potknięcie zaliczyła firm LG pragnąca wbić szpilkę złośliwości w iPhone'a 6. Opublikowała ona zdjęcie swojego zakrzywionego modelu LG Flex z komentarzem:

Zdjęcie jak i powyższy podpis firma LG opublikowała na Tweeterze tyle tylko że... do tego celu wykorzystano program, Tweetboot dostępny tylko na iOS.

Do wysyłania tweetów nie musimy wykorzystywać telefonów konkurencji.

Aż prosi się o komentarz Apple.

Tymczasem w dniu wczorajszym Apple postanowiło zaprosić dziennikarzy na wycieczkę po pomieszczeniach w których testuje się nowe produkty. Warto podkreślić, że Apple po raz drugi wpuściło osoby z poza firmy do tego typu obiektów. Pierwszy raz taka sytuacja miała miejsce po pamiętnej "aferze antenowej" związanej z gubieniem zasięgu przez iPhone'a 4. Dziennikarzy po testowych pomieszczeniach Apple oprowadził wiceprezes działu inżynierii sprzętowej - Dan Riccio. Podkreślił on, że Apple stara się wszechstronnie testować nowe produkty symulując bardziej i mniej realne sytuacje jakie mogą spotkać każdy, nowy produkt z nadgryzionym jabłuszkiem.

Jak wynika z wypowiedzi Dana Riccio, model 6 i 6 Plus iPhone'a zostały gruntownie przebadane zanim trafiły do nabywców i obydwa telefony przeszły około 15 tys. rozmaitych testów. Pośród tej masy testów znalazły się też i takie, które symulowały sytuację w której użytkownik iPhone'a siedzi z telefonem w kieszeni. Na podstawie takich badań określa się różne okoliczności mogące doprowadzić do uszkodzenia bądź zniszczenia telefonu i wyniki testów znajdują częściowo odzwierciedlenie w specyfikacji technicznej jaka jest dołączona do każdego nowego produktu.

Test skręcania.

Dziennikarze byli świadkami przeprowadzenia czerech testów symulujących obciążenia jakim poddawana jest słuchawka w sytuacji gdy znajduje się w tylnej kieszeni spodni użytkownika. Testy te obejmowały pomiar ciśnienia jakiemu poddawana jest powierzchnia telefonu, próba skręcania telefonu oraz test trzypunktowego obciążenia, a więc sytuacji która najczęściej gości na zdjęciach i filmach internautów. Podczas tego ostatniego testu urządzenia pomiarowe wykazały, iż telefony bez problemu wytrzymują przynajmniej 25 kilogramów punktowego nacisku na środkową część telefonu i pod takim obciążeniem się nie odkształcają.

Test obciązenia 25 kg.

Dan Riccio poinformował, że w rzeczywistości siła nacisku potrzebna do zgięcia telefonu jest wyższa niż 25 kilogramów, jednak nie podał on dokładnych danych.

Najważniejsze jest to, że jeśli użyjecie wystarczająco dużo siły aby zgiąć iPhone'a lub dowolny inny telefonu, to go wygniecie. Dan Riccio

Dziennikarze zostali także poinformowani, iż zdaniem Apple zaistniała sytuacja nie jest na tyle poważna, aby zwoływać oficjalną konferencję poświęcona tej sprawie jak to miało miejsce podczas "afery-antenowej" w 2010 roku, gdyż dotychczas Apple otrzymało tylko dziewięć raportów potwierdzających przypadkowe wygięcie iPhone'a 6.

Obecny podczas spotkani Phil Schiller poinformował, że użytkownicy wygiętych lub uszkodzonych telefonów mogą zgłosić się do dowolnego Apple Store w którym zostaną ocenione uszkodzenia i jeśli okoliczności ich powstania będą to uzasadniać, otrzymają oni nowe słuchawki Apple w ramach gwarancji producenta.

Pracownicy Apple Store już otrzymali szczegółowe wytyczne na których muszą się opierać podczas oceny uszkodzeń telefonów i okoliczności w jakich mogły one powstać, jednak brak jest jakichkolwiek bliższych informacji na temat owych wytycznych, wiadomo jednak że ewentualne wymiany uszkodzonych telefonów mają być realizowane podczas jednej wizyty klienta.

Tutaj jest krótki film z wizyty w centrum testowania Apple.

Na podstawie "The Verge"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.