Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Pomarańczowy Lew pożarł mój komputer......

@macminikPomarańczowy Lew pożarł mój komputer......11.01.2013 14:01

Jak sięgam dziś pamięcią, bardzo ciężko mi jest sobie przypomnieć, kiedy bankowość elektroniczna wkraczała w nasze życie. Ogólnie rzecz biorąc, był to koniec lat 90-tych. Oczywiście na samym początku, sam pomysł obsługi konta przez internet był negowany przez wiele osób. A to że pieniądze będą znikały, a to że nie wiadomo kto patrzy na to co robimy. Później na szczęście było coraz lepiej, dziś chyba mało kto nie ma dostępu do swojego konta poprzez internet. Pamiętam takie czasy, gdy system bankowości internetowej był uzależniony od konkretnej platformy. Np... jeden bank działał tylko w środowisku Windows i koniec. Do takich bardzo opornych należał Bank Śląski. Kolejnym, milowym krokiem miała być obsługa konta poprzez telefony komórkowe. W zasadzie to już norma w naszych czasach, ale z wygodą różnie to bywa. Zazwyczaj jednak wygodnej siąść przed komputerem i załatwić to co trzeba.... zazwyczaj.... Jakiś czas temu zainstalowałem na iPhonie aplikację ING Banku Śląskiego i.... pomarańczowy lew bezlitośnie zeżarł mój komputer. Mam kilka kont w różnych bankach i zazwyczaj każdy z tych banków ma swoją aplikację na iOS. Aplikację lub nakładkę która wygląda jak aplikacja, obsługuje się koszmarnie a wygląda jeszcze gorzej. Niestety, większość owych aplikacji nie zastąpi komputera... no chyba że ktoś ma zadatki na św. Franciszka. ING jednak całkowicie zniechęcił mnie do używania komputera na rzecz telefonu. Dlaczego ?

Szybkość

Szybkość to naprawdę główny argument aplikacji mobilnej. Dochodzi nawet do tego, że siedząc przed komputerem, wolę zrobić operacje bankowe poprzez telefon. Matematycznie rzecz biorąc. Oba urządzenia (komputer i telefon włączone).

Komputer

1. włączam przeglądarkę - 1 klik 2. wpisuję adres - 2 klik 3. klikam w loguj się - 1 klik 4. klikam wpisz login - 12 klików 1 klik w okenko +(login w ING ma 10 znaków)+1 klik zatwierdź 5. klikam hasło - 5 klików Reasumując - 21 kliknięć aby dostać się do menu bankowego

Telefon

1. uruchamiam aplikację - 1 klik 2. wprowadzam login - 5 klików (cztery znaki) + zatwierdzenie 3. wprowadzam pin - 5 klików (cztery znaki) + zatwierdzenie

11 klików aby by być w menu bankowym

W przypadku chęci sprawdzenia stanu konta, wystarczy tylko 1 klik, ponieważ aplikacja na ekranie startowym orientacyjnie wyświetla stan konta.

Owe kwadraciki w dolnej części wyświetlają nam właśnie stan konta. W ustawieniach definiujemy sobie jaką wartość przedstawia cały pasek, a poszczególne, mniejsze kwadraciki obrazują wartości cząstkowe. To naprawdę najszybszy sposób na sprawdzenie stanu konta.

Menu główne programu oferuje nam dostęp do części informacyjnej (Rachunki i Oszczędności) oraz dostęp do części transakcyjnej.

W części dotyczącej oszczędności mamy wgląd do konta. Tutaj możemy znaleźć listę ostatnich transakcji, listę transakcji oczekujących na realizację oraz listę blokad na rachunku. Bardzo przydatną funkcją jest opcja wysłania numeru rachunku przez np. sms... Jednym słowem, tu znajdziemy wszystko z co używa się najczęściej. Część transakcji umożliwia nam oczywiście dokonanie przelewów zarówno wcześniej zdefiniowanych ( wówczas przelew to trzy kliknięcia), jak do realizacji przelewów dowolnych. Tu ktoś może stwierdzić, że na komputerze takie dowolne przelewy można zrealizować szybciej i wygodniej. Mylicie się. Wszystko tu jest maksymalnie uproszczone i wygodne. Nigdy nie pomyślałem, aby w tej sytuacji sięgać po komputer, tym bardziej, że takie dowolne przelewy są raczej w moim przypadku okazyjne. To co ucieszy wiele osób, jest także opcja doładowania telefonu.

Oprócz tych używanych na co dzień funkcji jest pewnie kilka innych, z których akurat nigdy nie zdarzyło mi się skorzystać. A więc kontakt z bankiem, szukanie bankomatu i.t.p.

Bardzo warto podkreślić fakt, iż ING nasłuchuje uwagi użytkowników programu i konsekwentnie wdraża je w kolejnych edycjach. Kiedyś nie było opcji spłaty karty, doładowania telefonu czy przeglądania operacji oczekujących i blokad na rachunku. Owe funkcje pojawiły się właśnie po uwagach użytkowników. Na dzień dzisiejszy, ciężko wymyślić mi sobie, co bym chciał jeszcze, mając na uwadze, iż program nie powinien być przeładowany. Owszem jest parę funkcji które można zmienić tylko poprzez www (np. limity na karcie) ale tego nie robi się na co dzień, więc można zmusić się by usiąść przed komputerem.

Nie ukrywam, iż program ten był jedną z głównych przesłanek by zmienić bank na ING a jego obsługę z komputera na telefon. Z przyjemnością patrzę, jak Pomarańczowy Lew pożarł mój komputer... na zdrowie lewku, na zdrowie....

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.